JBergman
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 sep 2012 14:36 Onderwerp: Terugvordering onterechte stortingen door verzekeraar |
|
|
Ik kreeg vanochtend een brief van zorgverzekeraar ONVZ op de mat (waar ik sinds 2012 niet meer verzekerd ben). Zij zijn er achter gekomen dat zij mij verspreid over de afgelopen 5 jaar 18 betalingen hebben gedaan die niet voor mij bedoeld waren. Het gaat in totaal over een kleine 1200 euro.
Verzoek is of ik het volledige bedrag binnen 14 dagen terug over wil maken aan ONVZ.
Nu begrijp ik wel dat dit geld is waar ik in destijds geen recht op had, maar nu van mij te verwachten dat ik het volledige bedrag direct terug stort nadat ONVZ vijf jaar lang de administratie niet op orde had lijkt mij onredelijk.
Ik vraag mij af wat mijn rechten in dezen zijn. Is hier bijvoorbeeld geen sprake van verjaring, en is het wel redelijk om op zo korte termijn, zonder betalingsregeling of gedeeltelijke kwijtschelding het gehele bedrag terug te vorderen.
Mij persoonlijk lijkt in ieder geval een gedeeltelijke kwijtschelding niet meer dan redelijk in dit geval.
Bij voorbaat dank voor uw adviezen! |
|