Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 10:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Terug naar Nederland
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Purus Lusor

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2012 16:11    Onderwerp: Terug naar Nederland Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet of ik hier op het juiste forum ben, maar ik heb hulp nodig.

Ik heb een puinbak gemaakt van mijn leven nadat 2 jaar terug zo ongeveer er geen werk meer was voor mij bij mijn toemalige werkgever en in dezelfde periode mijn vriendin er een punt achter zette.

Ik ben vrij letterlijk onder een steen gekropen en heb me helemaal afgezonderd van de echte wereld en na al die tijd dat ik "gevlucht" ben geweest van de echte wereld wordt ik nu geconfronteerd met mijn eigen laksheid/stomieteit/geef het een naam.

In 2005 ben ik meeverhuisd vanuit Nederland naar Duitsland met mijn ouders en ben ingetrokken in een pand op hun erf, maar nu wil ik terug naar Nederland (waar ik tot mijn werkeloosheid altijd heb gewerkt), echter mede door de puinbak die ik van mijn leven heb gemaakt die ik nu onvermijdelijk moet regelen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ben tervergeefs bij het UWV geweest om te vragen of die konden helpen of mij konden doorverwijzen naar een (overheids)instantie die kunnen helpen.

Ik heb een uitkering gehad in Nederland, toen deze afliep heb ik het gelaten bij wat het was en heb verder geen bijstand aangevraagd of wat dan ook.

Nu 2 jaar later wordt ik dus geconfronteerd (Duitse incasso) met hetgeen ik al die tijd heb genegeerd.

Ik wil mijn leven weer op de rails zetten, maar ik ben de Duitse taal amper kundig (ik versta het redelijk goed en spreek het enigzins) en zie er enorm tegen op dit allemaal te moeten gaan regelen in Duitsland in het Duits en vrees dat er door de taalbarriere misschien wel fouten gemaakt kunnen worden die alleen maar meer problemen opleveren.

Van het UWV heb ik begrepen dat het tijdelijk gebruik maken van post adres problemen kan opleveren.

Zover ik het weet (maar ga hier in de loop van de week over informeren nadat ik mijn bijstandsuitkering in Duitsland heb geregeld) vragen woningbouwverenigingen om een Nederlands woon en verblijf adres en een Nederlandse bankrekening bij inschrijving.

Met een Duitse bijstandsuitkering en woon en verblijf adres zou ik dus kansloos zijn een woning in Nederland te kunnen krijgen.

Als ik toch in de huidige situatie een woning zou kunnen krijgen in Nederland dan zal ik in die woonplaats weer opnieuw bijstand moeten aanvragen wat mogelijk weer een conflict kan opleveren met de (hopelijk) aangegane betalingsregeling met het Duitse incassobureau.

Is er iemand die mij alstublieft kan helpen of de goede kant op kan sturen zodat ik niet ook nog eens in een juridische puinbak terecht kom waardoor het al reeds gegraven (financiële) gat steeds dieper van wordt?

ps. als het wartaal is wat hier staat, mijn excuses hiervoor maar dit is de best mogelijke informatie die ik op dit moment zo kan verstrekken (dat in mij op komt).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds