Purus Lusor
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 07 mei 2012 16:11 Onderwerp: Terug naar Nederland |
|
|
Ik weet niet of ik hier op het juiste forum ben, maar ik heb hulp nodig.
Ik heb een puinbak gemaakt van mijn leven nadat 2 jaar terug zo ongeveer er geen werk meer was voor mij bij mijn toemalige werkgever en in dezelfde periode mijn vriendin er een punt achter zette.
Ik ben vrij letterlijk onder een steen gekropen en heb me helemaal afgezonderd van de echte wereld en na al die tijd dat ik "gevlucht" ben geweest van de echte wereld wordt ik nu geconfronteerd met mijn eigen laksheid/stomieteit/geef het een naam.
In 2005 ben ik meeverhuisd vanuit Nederland naar Duitsland met mijn ouders en ben ingetrokken in een pand op hun erf, maar nu wil ik terug naar Nederland (waar ik tot mijn werkeloosheid altijd heb gewerkt), echter mede door de puinbak die ik van mijn leven heb gemaakt die ik nu onvermijdelijk moet regelen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik ben tervergeefs bij het UWV geweest om te vragen of die konden helpen of mij konden doorverwijzen naar een (overheids)instantie die kunnen helpen.
Ik heb een uitkering gehad in Nederland, toen deze afliep heb ik het gelaten bij wat het was en heb verder geen bijstand aangevraagd of wat dan ook.
Nu 2 jaar later wordt ik dus geconfronteerd (Duitse incasso) met hetgeen ik al die tijd heb genegeerd.
Ik wil mijn leven weer op de rails zetten, maar ik ben de Duitse taal amper kundig (ik versta het redelijk goed en spreek het enigzins) en zie er enorm tegen op dit allemaal te moeten gaan regelen in Duitsland in het Duits en vrees dat er door de taalbarriere misschien wel fouten gemaakt kunnen worden die alleen maar meer problemen opleveren.
Van het UWV heb ik begrepen dat het tijdelijk gebruik maken van post adres problemen kan opleveren.
Zover ik het weet (maar ga hier in de loop van de week over informeren nadat ik mijn bijstandsuitkering in Duitsland heb geregeld) vragen woningbouwverenigingen om een Nederlands woon en verblijf adres en een Nederlandse bankrekening bij inschrijving.
Met een Duitse bijstandsuitkering en woon en verblijf adres zou ik dus kansloos zijn een woning in Nederland te kunnen krijgen.
Als ik toch in de huidige situatie een woning zou kunnen krijgen in Nederland dan zal ik in die woonplaats weer opnieuw bijstand moeten aanvragen wat mogelijk weer een conflict kan opleveren met de (hopelijk) aangegane betalingsregeling met het Duitse incassobureau.
Is er iemand die mij alstublieft kan helpen of de goede kant op kan sturen zodat ik niet ook nog eens in een juridische puinbak terecht kom waardoor het al reeds gegraven (financiële) gat steeds dieper van wordt?
ps. als het wartaal is wat hier staat, mijn excuses hiervoor maar dit is de best mogelijke informatie die ik op dit moment zo kan verstrekken (dat in mij op komt). |
|