|
Auteur |
Bericht |
law_student
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: ma 09 mrt 2009 12:38 Onderwerp: Telefoonrekening van 3000 euro |
|
|
Y sluit bij Telfort een telefoonabonnement af met 230 belminuten en unlimited mobiel internet (surf & mail). Meteen na het tekenen van het contract verteld de medewerker van Telfort Y dat hij gebruik kan maken van zijn telefoonabonnement (bellen en internetten). Vervolgens krijgt Y een telefoonrekening van 3000 die hij moet voldoen. Y neemt dan contact op met Telfort en legt zijn situatie uit. De medewerker van Telfort wordt ontslagen. Een contract kan namelijk nooit dezelfde dag meteen ingaan het moet eerst worden aangesloten. Y krijgt van Telfort een aanmaning met het te betalen bedrag...wanneer betaling uitblijft krijgt hij opnieuw een brief van Telfort waarin hij in gebreke wordt gesteld. Indien hij het bedrag niet voor een bepaalde periode voldoet, dan wordt de zaak uit handen gegeven (incassobureau of deurwaarderskantoor).
Wat kan Y nu doen?
Ik heb hier zelf ook over nagedacht. Een brief schrijven en vragen om kwijtschelding van de kosten (3000 euro), omdat Y niet op de juiste wijze gebruik heeft kunnen maken van zijn telefoonabonnement.
Iemand anders nog ideeën??? |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 mrt 2009 23:19 Onderwerp: |
|
|
Telfort zal eerst aanmoeten tonen dat Y voor 3000 euro waarde gebruik heeft gemaakt van de telefoon en internet. Als ze daar in slagen kan Y daar vervolgens tegenin brengen dat hij enkel gebruik heeft gemaakt van de afgesloten overeenkomst overeenkomst. Dat de medewerker van Telfort deze overeenkomst niet (zo) had mogen afsluiten doet niets af aan het feit dat de overeenkomst wel gesloten is. Y mocht van de juistheid van het geen dat gesteld was uitgaan. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 15 mrt 2009 10:54 Onderwerp: |
|
|
Alsmede dat het direct werkt via de overeenkomst die hij heeft gesloten (anders had men het nummer en de internetverbinding toch niet werkend gekregen?). Overigens moet je voor 3000 euro volgens mij behoorlijk lang bellen en internetten. Hoe lang zou een klant dan moeten wachten voor het werkt zoals het zou moeten werken?
E.e.a. is daarom aan Telfort's eigen handelen (c.q. nalaten van maatregelen om dit soort situaties te voorkomen) te wijten en niet aan Y en dat moet Y dan maar even uitleggen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
law_student
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: ma 16 mrt 2009 21:13 Onderwerp: |
|
|
Hoi Alfatrion en tiksimone bedankt voor jullie reactie.
Ik heb inmiddels al een brief opgesteld waarin ik het gooi op primair dwaling en subsidiar bedrog (de opzet is hier namelijk lastig te bewijzen) i.v.m. de onjuiste mededeling. Tevens gooi ik het erop dat Y ter goede trouw was en dat hij erop mocht vertrouwen dat hetgeen de medewerker van de Telfort zaak hem mededeelde juist was.
In principe kan je met elk modern telefoon internetten ook al heb je geen abonnement afgesloten om te kunnen internetten. Het is alleen zo dat er meer kosten in rekening worden gebracht als je dan gaat internetten zonder abonnement.
Wat die hoge rekening betreft... ik snap het zelf ook niet. Y beweert dat hij vanaf het moment dat de medewerker zei dat hij gebruik kon maken van zijn internetabonnement, hij is begonnen met het internetten. Y heeft een maand lang iedere dag gebruik gemaakt van het internet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 17 mrt 2009 21:41 Onderwerp: |
|
|
Dan moet er toch wel héél veel data over die lijn heen en weer zijn getrokken, aangezien je normaal gesproken per 10 kb ofzo betaalt. Hij moet dat wel kunnen nakijken op de specificatie. Nader onderzoek leert: internetten op je mobiel als je al een abonnement hebt kost 0,50 per Mb en als je een prepaid hebt 5.00 per MB (kai!)
Ik zat nog even op de Telfortsite te kijken op zoek naar av o.i.d Via deze pagina kun je klikken op Bestel direct. Op de pagina waar je dan op komt staat bij dat mobiel internetten een soort bannertje rechts op de pagina waar staat: Bestel op werkdagen voor 20.00 uur om het morgen in huis te hebben. Dat suggereert toch ook wel weer wat.
Wat er gebeurd is lijkt me in elk geval niet in de Fair Use policy (zie 14.10 av mobiele telefonie) passen.
Ik kan op de computer waarop ik nu werk de av niet goed lezen, maar voor het geval je ze zelf nog niet bekeken hebt: klik _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Lucas
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: do 19 mrt 2009 12:08 Onderwerp: |
|
|
Alfatrion schreef: | Telfort zal eerst aanmoeten tonen dat Y voor 3000 euro waarde gebruik heeft gemaakt van de telefoon en internet. |
En hoe sterk sta je als consument dan als Telfort aan komt zetten met een gespecificeerde rekening? |
|
|
|
 |
|