Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 16:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Telefooncontract
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 26 jul 2008 15:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ellemieke Zaal schreef:

Maar wat ik me wel afvraag he... Wat voor zin heeft het voor belnu om zo'n aanbieding te plaatsen, als zij zelf geen geld ontvangen aan het contract? (Dat loopt blijkbaar toch gewoon via T-Mobile)...

Belnu zal per afgesloten overeenkomst zeker een beloning ontvangen, daar maak ik mij geen zorgjes over Smile

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 26 jul 2008 19:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ellemieke Zaal schreef:
Ik zie het zo gebeuren dat de wederpartij roept dat ik het zelf op het contract heb gekrabbeld, na de overeenkomst. En dat de rechter daar dan ook vanuit gaat.

En dat is toch uitstekend? Nogal wiedes dat je het er zelf bij hebt gekrabbeld, het is immers jouw handschrift!! Maar als T-Mobile daar eenmaal mee akkoord is gegaan, zit T-Mobile er mooi aan vast. T-Mobile gaat akkoord met jouw gekrabbel en levert het abonnement, of gaat niet akkoord en levert het abonnement niet.

Ik snap niet helemaal waarom er zo'n angst bestaat voor handgeschreven contracten. Als ik een handgeschreven contract opstel en jij tekent het (en we houden ieder een kopie), dan kun je later inderdaad zeggen dat ik het zelf geschreven heb, maar daar schiet je dan toch niets mee op?! Je bent akkoord gegaan met wat er op papier staat, of het nu met de hand gekrabbeld is of niet.

(Dat je verder geen zin hebt in procedures bij de geschillencommissie kan ik verder wel inkomen. Als de aanbieding op belnu.nl echt niet klopt zou T-Mobile waarschijnlijk ook gewoon niet akkoord zijn gegaan met jouw gekrabbel.)

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 11:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
En dat is toch uitstekend?

Nee, juist niet. Ik wil de rechter ervan overtuigen dat zij het gezegd hebben, niet dat ik het zelf verzonnen heb, toch?! Want als hij er dus van uit gaat dat ik het er zelf later op heb gezet, dan gaat hij er dus ook van uit dat belnu die aanbieding nooit gedaan heeft. En dat is nou het punt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 11:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ellemieke Zaal schreef:
bona fides schreef:
En dat is toch uitstekend?

Nee, juist niet. Ik wil de rechter ervan overtuigen dat zij het gezegd hebben, niet dat ik het zelf verzonnen heb, toch?!

Begrijp je dat als T-Mobile akkoord gaat met jouw voorstel, dat T-Mobile daar dan aan vast zit?

Quote:
Want als hij er dus van uit gaat dat ik het er zelf later op heb gezet, dan gaat hij er dus ook van uit dat belnu die aanbieding nooit gedaan heeft.

Hoe kun jij er nu later iets bijschrijven? Jij kunt toch niet bij T-Mobile binnenlopen, het contract uit de kast halen, en er nog iets bijschrijven?

Als T-Mobile tegen de rechter zegt: kijk, hier is het contract. Toen wij het op 29 juli 2008 van Ellemieke ontvingen was er nog niets bijgeschreven en zijn wij ermee akkoord gegaan. De krabbel heeft ze er later bijgeschreven. Ze heeft blijkbaar bij ons ingebroken, het contract uit de la gehaald, en er stiekem wat bijgeschreven.

Vind je dat een geloofwaardig verhaal van T-Mobile?

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 17:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bona,

Als de tegenpartij met het contract op de proppen komt is er uiteraard geen vuiltje aan de lucht. Dat was dan ook niet de orginele insteek. (Al hoewel bedrijven met de huidige technologie handtekeningen vervalsen.)

BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 18:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is juist wel de insteek dat de T-Mobile met het contract op de proppen komt. T-Mobile zal een contract moeten kunnen overleggen om iets in rekening te kunnen brengen.

En wat betreft de originele insteek, kijk nog eens naar de website en naar de gang van zaken.

1. Klant bezoekt belnu.nl en besluit een abonnement af te sluiten.
2. Belnu.nl stuur klant een formulier, of klant print het zelf uit.
3. Klant vult formulier in, ondertekent.
4. Klant stuurt formulier naar T-Mobile (of anders naar belnu.nl die het weer doorstuurt naar T-Mobile).

Waarom zou het ondertekende formulier moeten worden opgestuurd denken jullie? Omdat T-Mobile het toch in de prullenbak gooit?

Nee, omdat T-Mobile dat ondertekende contract nodig heeft.

Quote:
(Al hoewel bedrijven met de huidige technologie handtekeningen vervalsen.)

Beschuldiging aan het adres van T-Mobile? Laten we reëel blijven.

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 19:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Abonnementen die aanga betaal ik meestal zonder dat de tegenpartij aan mij heeft bewezen dat ze een overeenkomst waren aangegaan. Dat leid vanzelf tot een gerechtvaardigd vertrouwen aan de kant van de tegenpartij.

Ik sluit zeker niet uit dat de afwijkingen in overeenkomst pas later aan het licht komen.

Quote:
Beschuldiging aan het adres van T-Mobile? Laten we reëel blijven.

Hoe kan ik nu een partij beschuldigen van iets dat helemaal niet plaatst kan hebben gevonden? Nee het was een beschuldiging aan 'bedrijven'. Daarmee wijs ik uiteraard op de mogelijkheid dat iets in die richting kan gebeuren.

BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 19:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goed, ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat een rechter (of wat realistischer, de geschillencommissie) T-Mobile als professionele partij het voordeel van de twijfel zou geven als T-Mobile het door de klant opgestuurde contract zou hebben "verloren" en de klant een kopie van het contract kan overleggen met haar eigen krabbels die het contract in lijn brengen met de aanbieding zoals die op belnu.nl was te zien.

De optie dat T-Mobile met handtekeningen zou gaan kunnen knoeien laat ik onbesproken.

BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 13:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okee inmiddels vind ik dat dit toch een vrij onaardig topic is geworden. Maar goed.

Het punt was gewoon: Belnu doet een aanbieding en ik stuur naar belnu een contract. Niet naar T-mobile. Dus eigenlijk weet T-mobile dan misschien zelfs niets van de aanbieding van belnu? Dus zouden ze makkelijk kunnen zeggen dat de krabbel niets voorstelt. Snap je mijn punt nu bona?
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 13:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp wel wat je schrijft, maar je ziet het verkeerd.

Jij stuurt het contract naar belnu.nl, belnu.nl stuurt het door naar T-Mobile. Jij gaat namelijk het contract aan met T-Mobile en niet met belnu.nl (zie de algemene voorwaarden van belnu.nl).

Op T-Mobile rust als professionele partij de plicht om jouw contract te bewaren. Dus als er een zaak zou komen, dan moet T-Mobile dat contract tonen. Ik ga er dus vanuit dat T-Mobile dat ook gewoon doet. (Doet T-Mobile dat niet, dan zal T-Mobile daar het nadeel van moeten ondervinden.)

Dus er is een zaak. T-Mobile toont het contract. Op dat contract is gekrabbeld. Het is onmogelijk dat dit gekrabbel op het contract is gekomen nadat jij het hebt verzonden. Het gekrabbel stond dus al op het contract toen jij het verstuurde. Eens?

T-Mobile is dus akkoord gegaan met jouw krabbel. T-Mobile zit aan jouw krabbel vast. T-Mobile kan wel zeggen "die krabbel stelt niets voor", maar die krabbel stelt wél wat voor. Als iemand akkoord gaat met een contract plus krabbel, dan gaat die persoon akkoord met dat contract plus krabbel. Zo werkt het.

(Je moet de situatie dus niet verwarren met de situatie dat iemand aan jou een door die persoon ondertekend contract stuurt, waarna jij een wijziging aanbrengt, ondertekent, en zelf het contract bewaart. Als er dan een zaak komt, dan kan die persoon wél zeggen dat hij nooit akkoord is gegaan met wat er is bijgeschreven. En in dat geval kun jij nooit aantonen dat die persoon is akkoord gegaan met wat er is bijgeschreven. Maar in het geval van T-Mobile kun je dat nu juist wel. Dat is een belangrijk verschil.)

BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 14:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien helpt het om het opsturen van het contract even weg te denken.

Voorbeeld: personen A en B sluiten een overeenkomst. A tikt het uit op zijn computer, print het uit. Voordat A en B tekenen, besluiten ze nog iets aan het contract toe te voegen. A schrijft het er met pen bij. A en B ondertekenen het contract. A houdt het origineel, B krijgt een fotokopie.

Als dit nu later voor de rechter komt, zal het voor de rechter niet uitmaken dat er iets met pen is bijgeschreven. Voor de rechter is alleen van belang wat A en B met elkaar hebben afgesproken, dus waar ze het over eens zijn geworden. Uit het papieren contract met wat daarop is getikt en geschreven, kan de rechter opmaken wat A en B hebben afgesproken.

Omdat op het contract dat A kan tonen en op de fotokopie daarvan die B kan tonen hetzelfde is bijgeschreven, zal de rechter er niet aan twijfelen dat A en B ook die met de hand geschreven bepaling zijn overeengekomen.

(Wat nu als B zijn fotokopie niet toont en beweert dat A er zelf wat heeft bijgeschreven? Dan zal B al snel niet worden geloofd, omdat het aan hem te wijten is dat hij die kopie niet meer heeft of niet toont.)

BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 19:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nouja goed, in elk geval bedankt voor de moeite. Wink Waarschijnlijk zie ik het inderdaad verkeerd (ik ben dan ook geen jurist!) Maar als iets me niet lekker zit dan gaat het gewoon niet gebeuren. Gelukkig heb ik jullie nog.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds