|
Auteur |
Bericht |
henkie135
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 07 jan 2012 3:59 Onderwerp: Telefonische verkoop/opzegging |
|
|
Nog geen maand geleden ben ik gebeld door iemand van of namens de postcodeloterij. Ze had goed nieuws voor mij, ik zou namelijk met maximaal 2 loten voor maximaal 2 maanden gratis mee kunnen doen. Ik ben meteen akkoord gegaan. De vrouw vertelde dat ik daarna aan een abonnement vast zit. Dat abonnement heb ik meteen bij haar telefonisch opgezegd na de gratis periode. De vrouw vertelde dat dat bij haar niet mogelijk was. Ik zei dat dat volgens mij volgens de nieuwe wetgeving wel mogelijk is. Zij vertelde dat ze niet op de hoogte was van de wetgeving. Ik heb met haar afgesproken dat ze dat na zou gaan en terug zou bellen. Ik was dus in de veronderstelling dat ik terug gebeld zou worden, maar dat is nooit gebeurd. De loterij is gevallen op mijn postcode, niet enorm veel (nog geen 1000 euro). Mijn vraag is in hoeverre de vrouw mij benadeeld heeft? En is het inderdaad wettelijk verplicht om een abonnement telefonisch te kunnen opzeggen bij degene die het verkoopt? |
|
|
|
 |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 08 jan 2012 21:44 Onderwerp: |
|
|
Heb je nou wel of niet loten gekocht? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: zo 08 jan 2012 21:50 Onderwerp: |
|
|
Waarmee ben je benadeeld? |
|
|
|
 |
henkie135
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 jan 2012 2:14 Onderwerp: |
|
|
Ik heb geen loten gekocht, ik ben wel telefonisch akkoord gegaan met de aanbieding van de vrouw om gratis mee te spelen. Ik zeg niet dat ik benadeeld ben (dat is de vraag), ik ben benieuwd naar het juridisch aspect. Anders gezegd: De vrouw biedt mij gratis loten aan, ik ga daarmee akkoord, de vrouw spreekt af om terug te bellen. Ik ben daarmee natuurlijk in de veronderstelling akkoord te zijn gegaan en terug gebeld te worden voor de details. Daarom overweeg ik op dat moment niet om op een andere wijze aan te melden voor de loterij. De vraag is dus of de vrouw mij daarmee benadeeld heeft.
Tuurlijk, ik heb geen loten gekocht, ik wist dat ik niet mee deed en dat ik ook niks zou winnen. Echter, als de vrouw op de hoogte was geweest, mij had teruggebeld of eventueel had verteld niet terug te gaan bellen, dan had ik mogelijk wel meegedaan. De opzet van de postcode loterij maakt het mogelijk dat ik nu weet dat ik dan gewonnen zou hebben.
De tweede vraag is: is het inderdaad zo dat er wetswijziging is geweest, die het (verplicht) mogelijk maakt om telefonisch op te zeggen als je telefonisch aanmeld?
Voor de duidelijkheid: dit is puur informatief. |
|
|
|
 |
|