|
Auteur |
Bericht |
Omdat
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 06 jun 2012 14:02 Onderwerp: Telecomprovider versus Me |
|
|
Beste,
Een aantal weken terug heb ik een contactformulier ingevuld (via internet) voor een zakelijk mobiel abonnement. Ik werd een dag later gebeld door een medewerker van de telecomprovider (met een 06-nummer) over de abonnement die ik wilde. Zij gaf aan dat ik eventueel de contracten kon afsluiten bij de vestiging waar zij werkte, hierop zij ik nee, want die was veelte ver. Waarop zij zei dat het ook eventueel in een andere stad kon waar ik momenteel was. Dit vond ik een prima oplossing. Maar zij zou de contracten per mail naar mij opsturen omdat ik dit niet kon via de vestiging waar ik de telefoon moest ophalen.
Na een tijd gewacht te hebben voor de deur heb ik de telefoon opgehaald zonder dat ik haar email te had ontvangen. Ik heb in totaal 3 uur gewacht omdat zij nog iets moest 'regelen'. Ik vond dat lang genoeg.
Ik heb de telefoon van de medewerker gekregen in de shop. Deze gaf uitleg over de telefoon. Na een week heb ik de telefoon gebruikt ivm het feit dat ik op vakantie ging.
Vorige week las ik het contract door die zij mij per mail had toegestuurd. Ik ben het niet eens met de termijn die zij heeft afgesloten. Dit is een abonnement voor 2 jaar. Terwijl ik duidelijk in mijn wens telefonisch doorgaf dat ik een abonnement wil voor 1 jaar. Zij heeft mij niet verteld dat dit voor twee jaar was.
Net, vandaag, heb ik een email ontvangen met het volgende bericht:
Enige tijd geleden heb ik u dit contract gemaild met het verzoek om deze naar mij terug te mailen ondertekend en met een kopie legitimatiebewijs, helaas heb ik niks van u ondernomen. Ik zou dit graag zsm terug ontvangen. Uw aansluiting kan namelijk anders geblokkeerd worden.
Vast bedankt!
Wat moet ik nu doen?
Klachten
- abonnement voor twee jaar
- Netnummer klopt niet (abonnement waarbij je met een vastnummer mobiel bereikbaar bent)
In mijn voordeel
- Zij hebben geen gegevens van mij. (geen BSN, kopie paspoort)
- Ik heb telefonsich duidelijk gezegd dat ik een abonnement voor een jaar wil.
- Ik heb nooit iets getekend, ik heb telefonisch ook nooit ergens akkoord voor gegeven.
Niet in mijn voordeel
- Ik heb de telefoon en abonnement wel gebruikt
- Zij belde via een 06-nummer (?Worden deze gesprekken opgenomen?)
- Zij weten mijn voornaam en achternaam en huisadres.
Iemand advies??? |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: wo 06 jun 2012 14:14 Onderwerp: |
|
|
Vreemd dat u wel de telefoon heeft meegekregen, terwijl u geen gegevens heeft verstrekt en blijkbaar niets had om aan te tonen dat u een abonnement wilde afsluiten bij de betreffende provider, maar dat ter zijde.
Waarom stuurt u niet gewoon een bericht terug als reactie op de door u ontvangen e-mail, waarin u aangeeft dat u niet akkoord gaat met een looptijd van twee jaar? _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
Omdat
|
Geplaatst: wo 06 jun 2012 14:18 Onderwerp: |
|
|
Alziend Oog schreef: | Vreemd dat u wel de telefoon heeft meegekregen, terwijl u geen gegevens heeft verstrekt en blijkbaar niets had om aan te tonen dat u een abonnement wilde afsluiten bij de betreffende provider, maar dat ter zijde.
Waarom stuurt u niet gewoon een bericht terug als reactie op de door u ontvangen e-mail, waarin u aangeeft dat u niet akkoord gaat met een looptijd van twee jaar? |
Omdat ik niet weet of ik überhaupt wel een poot heb om op te staan Als zij vervolgens terug mailt dat het verplicht is, tja dan heb ik weinig te zeggen.
Iemand nog ideeën/advies hierover? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 06 jun 2012 14:46 Onderwerp: Re: Telecomprovider versus Me |
|
|
Omdat schreef: | Terwijl ik duidelijk in mijn wens telefonisch doorgaf dat ik een abonnement wil voor 1 jaar.
Niet in mijn voordeel
|
Waarom is dat niet in jouw voordeel? Ik zou zeggen dat dat juist wel in jouw voordeel is, mits je inderdaad duidelijk hebt gezegd dat je maar voor één jaar een abonnement wilde hebben, en de verkoper je ook duidelijk een één jarig abonnement heeft aangeboden!
In beginsel kun je onder de overeenkomst uit indien deze toch niet de inhoud die jij dacht dat deze zou hebben. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Omdat
|
Geplaatst: wo 06 jun 2012 15:06 Onderwerp: Re: Telecomprovider versus Me |
|
|
DENNIS79 schreef: | Omdat schreef: | Terwijl ik duidelijk in mijn wens telefonisch doorgaf dat ik een abonnement wil voor 1 jaar.
Niet in mijn voordeel
|
Waarom is dat niet in jouw voordeel? Ik zou zeggen dat dat juist wel in jouw voordeel is, mits je inderdaad duidelijk hebt gezegd dat je maar voor één jaar een abonnement wilde hebben, en de verkoper je ook duidelijk een één jarig abonnement heeft aangeboden!
In beginsel kun je onder de overeenkomst uit indien deze toch niet de inhoud die jij dacht dat deze zou hebben. |
Ik weet zeker dat ik (duidelijk) te kennen heb gegeven dat ik een abonnement wil voor 1 jaar. Maar niet of zij dit heeft aangeboden voor een jaar. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: wo 06 jun 2012 17:42 Onderwerp: |
|
|
Op welke datum heeft u het contract in uw inbox ontvangen? Op welke datum heeft u de telefoon in gebruik genomen? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 06 jun 2012 19:48 Onderwerp: |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Volgens mij is er nog geen overeenkomst ontstaan. Aanbod en aanvaardign stemmen immers niet overeen (art. 6:217 BW).
De telefoon is vooralsnog onverschuldigd betaald (art. 6:203 BW) en moet teruggeleverd worden, als er geen overeenstemming wordt bereikt over de contractstermijn.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
|