Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 21:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Tegenpartij verdraaid verhaal na aanrijding.
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Wie is er schuldig?
IK
66%
 66%  [ 2 ]
Tegenpartij
33%
 33%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 3

Auteur Bericht
Mazzavillani

Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HInh

BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2013 17:20    Onderwerp: Tegenpartij verdraaid verhaal na aanrijding. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Ik zou graag een beroep doen op jullie kennis!

De situatie is als volgt:

Afhankelijk van de grote van auto's kun je elkaar net wel of net niet passeren. In de betreffende straat is het altijd erg vol met geparkeerde auto’s aan één kant van de weg. Ik reed aan de kant van de geparkeerde auto’s, deze rij met auto’s was volledig ononderbroken, er was dus voor mij geen mogelijkheid om uit te wijken.(Woonwijk met 30 zone)

Dit had ik geconstateerd nadat ik mijn tegenligger aan zag komen omdat het verplicht is om uit te wijken als de obstakels aan jou kant zijn, hier was helaas geen mogelijkheid toe wat mij is als enige mogelijkheid gaf om stil te gaan staan in afwachting van de tegenpartij. De tegenpartij remde eerst iets af, ik dacht om uit te gaan wijken hij kon namelijk via een oprit gemakkelijk een stukje van de stoep gebruik maken, hierna gaf de tegenpartij toch weer gas bij en raakte de spiegels elkaar.

Eerste stopte hij toen dit gebeurd was maar reed daarna toch weer verder en raakte de volledige zijkant/achterkant van mijn auto. Ik stapte direct uit, waarna de tegenpartij ook stopte met rijden.

De reactie van de tegenpartij was: Het is ook altijd hetzelfde liedje, auto’s van die kant willen nooit uitwijken. Mijn reactie hierop was dat dit ook niet kon. Zijn reactie: Dat maakt me niks uit, ik ga niet elke keer mijn velg naar de klote rijden omdat ik dan de stoep op moet.

Doordat ik niet normaal met deze persoon kon communiceren op dit moment hebben we afgesproken om het schadeformulier op een later moment in te vullen. Toen dit moment was aangebroken beweerde de tegenpartij ineens dat er wel een uitwijkmogelijkheid was en dat ik dat maar had moeten doen.

Ik stond volledig stil, de tegenpartij reed tegen mij aan, dit heeft de tegenpartij ook bevestigd.

Ik heb helaas geen rechtsbijstandsverzekering dus ik moet het zelf oplossen.

Ik heb dit verhaal voorgedragen aan zijn verzekering en die hebben mij als reactie gegeven:
Omdat ik op de weghelft van de tegenpartij reed en daar stil ben gaan staan heb ik geen vrije doorgang verleend, zij zijn dus niet aansprakelijk zeggen ze.

Terwijl mijn dealer juist beweert dat je nooit tegen een stilstaande auto mag aanrijden?
Omdat je alles moet doen om een aanrijding te voorkomen.

Wat denken jullie? Probeert de verzekering van de tegenpartij mij af te poeieren?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Rechtstreeks

Leeftijd: 34
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): HL

BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2013 9:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De reactie van de verzekeringsmaatschappij is volgens de verkeersregels juist. U reedt op dat moment op de verkeerde weghelft.

Uw dealer geeft aan dat je niet tegen een stilstaande auto mag aanrijden. Ook dit is waar. Maar kun je bewijzen dat u stilstond en dat de tegenligger willens en wetens u heeft geraakt?

Het wordt een moeilijke kwestie om uw gelijk te halen in mijn ogen. Het was niet netjes dat hij/zij uw auto schade toe bracht.

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2013 17:53    Onderwerp: Re: Tegenpartij verdraaid verhaal na aanrijding. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het kan natuurlijk niet alle twee waar zijn. Het zij je mag niet aanrijden tegen een auto die stil staat, ongeacht waar deze staat, dan wel je mag een auto die op jouw weghelft stil staat rustig aanrijden. Het resultaat van het laatste standpunt veroordeeld zich zelf. Het standpunt van de dealer is uiteraard correct.

Mazzavillani schreef:
Wat denken jullie? Probeert de verzekering van de tegenpartij mij af te poeieren?

Ja. Als u hiermee naar de rechter wilt dan zou ik eerst aan verzekering (met een smoes, bijvoorbeeld dat u dit nodig heeft voor uw verzekering o.i.d.) vragen om hun verweer schriftelijk te bevestigen. U kunt dit als productie toevoegen over het feit dat partijen het er over eens zijn dat u stil stond.

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: ma 26 aug 2013 22:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Het kan natuurlijk niet alle twee waar zijn. Het zij je mag niet aanrijden tegen een auto die stil staat, ongeacht waar deze staat, dan wel je mag een auto die op jouw weghelft stil staat rustig aanrijden. Het resultaat van het laatste standpunt veroordeeld zich zelf. Het standpunt van de dealer is uiteraard correct.

Deze redenatie zou ik in een rechtszaak niet snel gebruiken. Er zit nog wel wat nuanceringsruimte tussen het 'nooit tegen een auto mogen rijden' en 'rustig tegen een auto mogen rijden als deze op jouw weghelft stil staat.' Puur taalkundig kom je hier op deze manier niet uit, in mijn optiek..

Is er rechtspraak of wetgeving die je conclusie ondersteunt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds