|
Auteur |
Bericht |
rosa83
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 22 nov 2008 15:00 Onderwerp: Te laat inleveren leaseauto |
|
|
Ik ben sinds 1 juli uit dienst getreden bij een detacheringskantoor. Hiermee gepaard gaande heb ik mijn lease auto in moeten leveren. Een extern bedrijf zou met mij contact opnemen over het ophalen van mijn auto. Na mijn vakantie (medio augustus) heb ik zelf contact gezocht met deze externe partij. Omdat ze alleen tussen 9 en 5 konden langskomen, kwamen we er niet uit met een datum. Er werd mij verteld dat ze binnenkort terug zouden bellen voor een oplossing.
Sindsdien heb ik niks meer vernomen. Ik heb toen zelf maar even contact gezocht vorige week (begin november). Ze komen hem nu ophalen. Eind goed al goed dacht ik. Niets bleek minder waar. Het detacheringskantoor heeft mij nu een rekening gestuurd voor de huur van de lease auto voor de periode van 6 maanden. Kosten 4.000 EUR.
In een brief ter bevestiging van mijn uit diensttreding stond vermeld dat de kosten van de leasemaatschappij aan mij door berekend zullen worden. Er stond echter ook in vermeld dat het externe bedrijf contact met mij zou opnemen. Bovendien heb ik de brandstofpas direct terug gestuurd en heb ik geen meter meer gereden in de leaseauto.
Welk recht heeft het detacheringskantoor dit van mij te eisen en welk recht heb ik om dit niet te betalen?
Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: za 22 nov 2008 15:31 Onderwerp: |
|
|
Zes maanden kan in ieder geval niet kloppen, maar het is duidelijk dat een leaseauto geld kost, en dat iemand dat zal moeten betalen.
De normale gang van zaken lijkt mij dat je de auto op 30 juni of 1 juli zou hebben ingeleverd. Hoe komt het dat dit pas na je vakantie in augustus zou gebeuren? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
rosa83
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 22 nov 2008 17:24 Onderwerp: |
|
|
Hoe komt het dat dit pas na je vakantie in augustus zou gebeuren?[/quote]
Ik ben in juli bij een ander bedrijf begonnen en was compleet in de veronderstelling dat ik wel gebeld zou worden. Ik was het eigenlijk een beetje vergeten. Pas na mijn vakantie zag ik die auto weer staan en heb direct contact gezocht met het bedrijf dat mijn auto zou moeten ophalen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 22 nov 2008 17:43 Onderwerp: |
|
|
Tja, het lijkt me dat je in de gaten moet hebben dat je de auto waar je geen recht meer op hebt nog hebt staan, en dat je dus actief moet proberen die auto zo snel mogelijk in te leveren. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 22 nov 2008 18:49 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp werkelijk niet waarom die auto niet op de laatste dag van het dienstverband ingeleverd.
Is er enig bewijs (schriftelijk, opname) waaruit volgt dat u de auto niet op de laatste werkdag in hoefde te leveren? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 22 nov 2008 19:17 Onderwerp: |
|
|
Wat misschien wel gunstig is voor rosa83, is dat ze niet zelf een contract heeft met het leasebedrijf. In hoeverre kan de werkgever die kosten op zijn ex-werknemer verhalen? Aan die bevestigingsbrief is rosa83 m.i. niet gebonden, voor zover dat een eenzijdige mededeling betrof (en niet het resultaat van onderhandelingen). De vraag is denk ik hoe één en ander in het leasereglement is geregeld en wat het detacheringskantoor en rosa83 bij uitdiensttreding zijn overeengekomen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|