|
Auteur |
Bericht |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: di 21 aug 2012 11:48 Onderwerp: |
|
|
Artikel 6:38 BW gaat over de vraag wanneer een verbintenis opeisbaar is als er geen tijd voor nakoming is bepaald. Het uitgangspunt is dan dat de verbintenis direct opeisbaar is. Je kunt niet beloven een prestatie te verrichten en vervolgens betwisten dat die verbintenis opeisbaar is omdat je op vakantie bent geweest en je nog geen tijd voor nakoming hebt gehad. Dan had je maar moeten afspreken dat de verbintenis pas na je vakantie opeisbaar wordt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 21 aug 2012 12:05 Onderwerp: |
|
|
Alfatrion schreef: | bona fides schreef: | In T&C heeft men het niet over mensen die op vakantie zijn, maar over de tijd die redelijkerwijs voor het verrichten van de prestatie nodig is. Dat is niet de tijd die nodig is om thuis te komen en de post te lezen. Als de prestatie bestaat in het betalen van een geldbedrag, dan is voor het verrichten van die prestatie niet veel tijd nodig. Op vakantie zijn is geen excuus om onbetaalde rekeningen onbetaald te mogen laten. | Dit ben ik niet met je eens. T&C geeft aan dat aan de schuldenaar zoveel tijd moet worden gegund als dat hij redelijkerwijs voor het verrichten van de prestatie nodig heeft. Als hij voor het verrichten van die prestatie de factuur moet lezen, dan hoort dat er gewoon bij. Als de schuldenaar op vakantie is zal hij redelijkwijs meer tijd nodig hebben. |
Als je je post niet bijhoudt, komen de gevolgen voor jouw rekening. Voordat je langere tijd op vakantie gaat, dien je je zaken te regelen. Een te betalen factuur komt niet uit het niets. Die kon je verwachten en daar had je dus rekening mee moeten houden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
ARR
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 11:54 Onderwerp: |
|
|
Ik heb 37+19% incasso kosten betaald, ik ga het restante bedrag niet betalen dan ook. Van de meeste mensen hoor ik gewoon dat ik in mij recht sta. |
|
|
|
 |
|