Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 01 aug 2025 17:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Te hoge eindafrekening!
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nlmx5

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 23 jun 2011 14:23    Onderwerp: Te hoge eindafrekening! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Ik ben vorige maand overgestapt van greenchoice naar nederlandse energie maatschappij. Waarschijnlijk heb ik zelf of de eind meterstanden niet goed doorgegeven of ze hebben dit niet goed over (willen) nemen. Maar dat leidt er nu toe dat ik een veel te hoge eindafrekeing heb gekregen bij de oude leverancier (greenchoice). Ik moet ineens 650 euro ophoesten terwijl de meterstanden ver van juist zijn ingeschat. In de berekening naar de juiste prijs zou dit hooguit 10 euro moeten zijn! Een groot verschil dus.
De nederlandse energie maatschappij heeft daarom volgens het boekje om een correctie gevraagd bij enexus de netwerkbeheerder, die vervolgens geen moeite nemen om de meterstanden op te nemen dit doen ze gewoonweg niet volgens een medewerker aan de telefoon. Ze hanteren een correctieverschil die hoger moet zijn dan 45%. Volgens mevr van de netwerkbeheerder is mijn 600 euro dat niet en kan ze helemaal niks voor mij betekenen. Ja volgend jaar komt er dan wel weer een correctie maar daar heb ik nu helemaal niks aan omdat ik dat bedrag niet op kan hoesten.. we kunnen net rondkomen dus 2x een emnergierekening betalen die niet klopt lukt ons dus niet..
Nu heel veel gebeld met greenchoice die alleen de optie in termijnen betalen biedt maar dan hooguit in 6 termijnen met ingang van direct.. De oplossing van de NEM is mijn voorschotbedrag te verlagen vanaf augustus naar 30,- maaaar daar komt bij dat de NEM mijn maandbedrag al eerder heeft beloofd te verlagen maar deze is vandaag ineens verhoogd! Terwijl ik een vast contract heb met vaste prijzen.. volgens de medewerker kwam dit door de gegevens van de netwerkbeheerder die dus totaal niet kloppen. Nu heb ik dus 181+180 euro = bijna 400 euro aan kosten = geen boodschappen deze maand... Ik wil het bedrag nu terug laten storten maar de medewerker van greenchoice zei dat ik dan een deurwaarder moet verwachten omdat bedrag gewoon betaald dient te worden... tevens maak ik dan geen kans meer op het bonus bedrag van 300 euro aan het einde van mijn jaarcontract. (dan moeten er geen problemen zijn geweest met de incasso) ik betaal dus voor lucht omdat de netwerkbeheerder geen moeite wil doen om de meterstanden aan te passen. Kan ik de netwerkbeheerder op 1 of andere manier toch verplichten om aanpassing van de meterstanden? Via de telefoon kom ik niet veel verder..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 23 jun 2011 15:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp je frustratie, maar je vraag is eigenlijk geen juridische.

Je weet dat je in je recht staat, en dat wordt tot op zeker hoogte zelfs erkend. Echter de bijkomende acute problematiek wordt niet onderkend.

Wellicht dat een advocaat je verder kan helpen om jouw probleem wat meer gewicht te geven, maar die werken helaas ook niet voor niks. Het enige wat ik je kan adviseren is om er achter te komen op welke wijze jij jouw problematiek door kan laten komen bij iemand die daadwerkelijk zeggenschap heeft.

Kun je overigens niet de standen eerst zelf verifieren? Aan de hand daarvan is wellicht gemakkelijker om te bepalen waar de fout precies zit! Als je vervolgens concreet op een fout kunt wijzen, anders dan enkel te stellen dat er "een fout gemaakt is", zijn de maatschappijen wellicht eerder geneigd om je te helpen.

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 23 jun 2011 15:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je antwoord

Hoe kom ik in godsnaam bij een netwerkbeheerder binnen met de bewijsstukken van de meterstanden zonder dat ze hier ook maar naar willen kijken en beroepen op de 45% regel?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds