|
Auteur |
Bericht |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 17 apr 2006 15:04 Onderwerp: Tappen van gesprekken in GVO |
|
|
Voor het tappen van telefoongesprekken hoeft geen GVO geopend te zijn. Er kan in het kader van gewone opsporing of onderzoek naar een criminele organisatie getapt worden. Het bevel wordt door de OVJ aan de opsporingsambtenaar gegeven. De OVJ moet hiervoor gemachtigd worden door de RC.
Stel dat er nu wél een GVO aan de gang is, kan de OVJ nu zonder tussenkomst van de RC een tap bevelen?
Ik dacht nl. dat dit zo was, maar kan het nergens vinden.
Groeten,
Jerry |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 17 apr 2006 16:21 Onderwerp: |
|
|
Valt dat dan niet in de constructie dat de OvJ zelfstandig door kan gaan met zijn opsporingsonderzoek? Vanzelfspreken moet hij de RC er dan wel van in kennis stellen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Hanifa
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 17 apr 2006 17:38 Onderwerp: |
|
|
Wat is een GVO?  _________________ *blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*
www.galathilion.nl |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 17 apr 2006 17:46 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat de machtiging van de RC altijd nodig is. In ieder geval is dat zo voor een tap op basis van art 126m Sv of art 126t Sv.
Een GVO wordt geleid door de rechter-commissaris, dus ik verwacht eigenlijk niet dat dit verdere bevoegdheden voor de OvJ oplevert. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 17 apr 2006 18:09 Onderwerp: |
|
|
Hanifa schreef: | Wat is een GVO?  |
Een gerechtelijk vooronderzoek. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Simba
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 1
|
Geplaatst: wo 10 mei 2006 16:34 Onderwerp: |
|
|
Voor een tap is altijd een machtiging van een RC nodig, het maakt daarbij niet uit of er een GVO loopt of niet. |
|
|
|
 |
|