|
Auteur |
Bericht |
RUKOOL2
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 30 jan 2013 21:35 Onderwerp: Tanken zonder te betalen, oeps |
|
|
Tanken zonder te betalen, oeps
Ik heb afgelopen vrijdag getankt, loop naar de kassier benoem dat ik heb getankt, en ik wil nog een pakje kauwgom, en een wasstraat kaartje alstublieft. Stop me pin in de machine, ben nog geanimeerd met de kassier aan het praten en druk op oké zonder te kijken :S
Ik ben nog zeker 10 op het terrein inzicht en vervolg me weg.
(Bij dit tankstation tank ik altijd / Esso Hogering Almere)
Nu heb ik een incasso van PB Tankcollect ontvangen.
Hoofdsom 40.10
Incassokosten 37.
informatie kosten 5.
Totaal: 82.10 / Was een tank beurt voor 30.10
Nu vraag ik me af, kan dit zomaar en wat kan ik hier aan doen.
Het is nooit mijn intentie geweest om niet te betalen bij mijn vaste tankstation.
Ik heb het nog benoemd plus een pakje kauwgom en een kaartje voor de wasstraat.
Ik ben daar nog zeker 10 tot 15 min in zicht geweest.
En ik heb niet de kans gehad om me fout te corrigeren.
Ik had ook moeten opletten wat ze van mijn rekening afschreven.
(ik kom daar zo vaak dat ik dat niet doe, stom)
De kassier heeft ook een fout gemaakt door het bedrag niet af te rekenen.
In mijn inzicht zijn beide partijen een beetje schuldig maar waarom moet ik nu voor de kosten opdraven?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
(advies welkom)
Robert
Ps, ik heb meteen met me tankstation gebeld met de vraag hoe dit nu zat.
De manager gaf in het tel gesprek aan dat hij dit moet doen van zijn baas en dat het geen zin had om die te benaderen. Dat hij er ook niets aan kon doen en dat hij begreep dat het vervelend voor me was.
Ik was heel rustig, de man kan er ook niets aan doen hij doet wat er van hem word gevraagd. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 30 jan 2013 22:28 Onderwerp: |
|
|
Je kunt in ieder geval bewijzen dat je hebt afgerekend (weliswaar niet voor de tankbeurt), dus je kunt je verhaal m.i. voldoende hard maken. Ik zou zeggen dat je alleen de hoofdsom hoeft te betalen. (Het is mij niet duidelijk of dat nu 40.10 of 30.10 is.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
RUKOOL2
|
Geplaatst: wo 30 jan 2013 22:52 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Je kunt in ieder geval bewijzen dat je hebt afgerekend (weliswaar niet voor de tankbeurt), dus je kunt je verhaal m.i. voldoende hard maken. Ik zou zeggen dat je alleen de hoofdsom hoeft te betalen. (Het is mij niet duidelijk of dat nu 40.10 of 30.10 is.) |
De hoofdsom is €30,10 / Totaal afgeschreven van mijn rekening = 14.10
Daar zat ook een pakje sigaretten bij.
Zo bracht ik het ook naar de manager.
Zijn antwoord daarop was, als je het later had gezien was je ook niet terug gekomen dus wij hebben het door gestuurd naar PB incasso.
Hoe weet u dat ik zo zou reageren?
Zo zijn mensen.
Ik ben er niet op ingegaan verbaast als ik was van deze reactie.
Robert |
|
|
|
 |
AdmiraalGeneraal
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 59
|
Geplaatst: do 31 jan 2013 1:21 Onderwerp: Hallo |
|
|
Het is wel heel bizar.
Ze moeten jou eerst in gebreke stellen, voordat je uberhaupt in verzuim kan raken. (6:79 ect...) Ik kan alleen maar concluderen dat de verhoging onterecht is. Ze hebben u heel snel gevonden, dus de betaling was niet blijvend onmogelijk.
U kunt stellen dat de incasso onrechtmatig is verhoogd. U moet wel de normale rekening betalen( als u die niet heeft betaald).
Heeft u al het incasssobureau gecontacteerd? |
|
|
|
 |
RUKOOL2
|
Geplaatst: do 31 jan 2013 14:26 Onderwerp: Re: Hallo |
|
|
AdmiraalGeneraal schreef: | Het is wel heel bizar.
Ze moeten jou eerst in gebreke stellen, voordat je uberhaupt in verzuim kan raken. (6:79 ect...) Ik kan alleen maar concluderen dat de verhoging onterecht is. Ze hebben u heel snel gevonden, dus de betaling was niet blijvend onmogelijk.
U kunt stellen dat de incasso onrechtmatig is verhoogd. U moet wel de normale rekening betalen( als u die niet heeft betaald).
Heeft u al het incasssobureau gecontacteerd? |
Ik had gebeld naar (pb tankcollect gerechtsdeurwaarder) , en was in afwachting van hun oordeel waar ik net een antwoord op heb gehad.
Ik heb een schikking voorgesteld en dat is geaccepteerd.
De kosten zijn nu 21 euro en de 30.10 voor de benzine.
Hun uitleg:
Ik ben aansprakelijk voor het controleren van het bedrag wat van mijn rekening word afgeschreven. Op het moment dat de kassier de benzine niet op de rekening zet ben ik aansprakelijk omdat ik dit moet controleren en vervalt van af dat moment meteen in verzuim en gaat hij meteen naar een gerechtsdeurwaarder.
Dit omdat het tankstation niet aan mijn adres kan komen, tenzij ze aangifte doen bij de politie of naar PB en het uitbesteden. Ik vind het fijn dat het afgeschermd is maar me tel nr zou best mogen omdat ik dan in de gelegenheid kan komen om mijn fout te corrigeren.
Daarnaast vind ik dat het een gedeelde fout is, ik had moeten opletten dat het werd afgeschreven, en zij hadden moeten opletten dat het bij het totaal bedrag werd opgeteld. Ze hebben zeker 10 tot 15 min de tijd gehad om mij aan te spreken op het niet betalen van benzine omdat me auto in de wasstraat stond, nog even de bandjes op pompen etc.
Bedankt voor je uitleg!
Robert |
|
|
|
 |
|