Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 16 aug 2025 8:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

TNT Post
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
swinny

Leeftijd: 62
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2008 10:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bananensjaakie schreef:
wat hier gebeurt is is een fout van de post bezorger.

Pakketten met een hand tekening voor ontvangst mogen niet bij buren afgeleverd worden.

Tenmiste, daar gaan we gemakshalve maar even van uit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
AramZ

Leeftijd: 32
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 12:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het briefje van TNT tussen het oud papier? Een beetje onrealistisch aangezien ik er juist heel erg op heb gelet! Op de website staat immers ook geen handtekening (die kan je direct opvragen), terwijl mijn buren wel getekend hebben op zo'n apparaat.

Ik heb mijn computer ondertussen nog steeds niet, en Azerty onderneemt actie. Alleen aangezien alles vooruit is betaald twijfel ik een beetje aan inzet.

Volgens hun juridische afdeling kan ik pas 30 dagen na verzending mijn geld terug krijgen, dat komt dus neer op 11 januari. Mijn verjaardag was afgelopen 14 december. Lekker weer, van TNT post.
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 18:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

AramZ schreef:

Volgens hun juridische afdeling kan ik pas 30 dagen na verzending mijn geld terug krijgen, dat komt dus neer op 11 januari. Mijn verjaardag was afgelopen 14 december. Lekker weer, van TNT post.

Ik moet bekennen dat het ook persoonlijke frustraties waren die ik heb afgereageerd op TNT Post... (eerder in dit topic)

Ze hebben namelijk onlangs een boek van Bol.com bezorgd. Bij de buren. Nu zou je denken, das toch niet zo'n probleem? Dan bel je toch ff aan en vraag je je pakketje terug? Ja, ware het niet dat het huis leeg staat... Het is vrij onduidelijk wie de huidige beheerder van het huis is. De toekomstige beheerder had in elk geval nog geen sleutels. Zucht. Ik ben nu op dezelfde manier bezig als jij. Gelukkig gaat het bij mij om een boek van 15 euro in plaats van een computer, maar het is wel een studieboek wat ik dringend nodig heb... Ik wacht er nu al een week op en ik bestel geen nieuw boek als ik geen bevestiging heb van Bol dat ik die eerste niet hoef te betalen.

Daarnaast heeft TNT post onlangs mijn pakketje bezorgd bij de buren die 5 huizen verderop wonen. Kennelijk was er verder niemand thuis (en er staat dus het 1 en ander leeg). Ik had wel een briefje van de postbode, dus ik loop naar het huis toe. Ik bel aan. Ik vraag aan de meneer die open doet of hij mijn pakketje misschien in ontvangst heeft genomen en ik wapper wat met het briefje. Praat meneer geen Nederlands! Hij verstaat geen woord van wat ik zeg! Na 5 minuten herinnert zijn vrouw zich toch nog iets over een postbode. Het is me niet duidelijk waarom ze opeens wel begreep waar ik het over had.
Sorry hoor, maar daar laat je als postbode toch geen pakketjes achter?! Voor hetzelfde geld waren we er niet uitgekomen, of had ze het zich niet herinnert, en had ik kunnen fluiten naar mijn pakketje!

Ik zit te overwegen om een briefje op te hangen of de postbode alsjeblieft geen pakketjes meer bij de buren wil achterlaten...
bananensjaakie

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 0:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote="Chantalle"]
AramZ schreef:

Ik bel aan. Ik vraag aan de meneer die open doet of hij mijn pakketje misschien in ontvangst heeft genomen en ik wapper wat met het briefje. Praat meneer geen Nederlands! Hij verstaat geen woord van wat ik zeg! Na 5 minuten herinnert zijn vrouw zich toch nog iets over een postbode. Het is me niet duidelijk waarom ze opeens wel begreep waar ik het over had.
Sorry hoor, maar daar laat je als postbode toch geen pakketjes achter?! Voor hetzelfde geld waren we er niet uitgekomen, of had ze het zich niet herinnert, en had ik kunnen fluiten naar mijn pakketje!

Ik zit te overwegen om een briefje op te hangen of de postbode alsjeblieft geen pakketjes meer bij de buren wil achterlaten...

Dat klint allemaal erg makkelijk denkend vanuit iemand die een pakketje ontvangt.
Ik ben zelf Pakket chauffeur voor TNT en kan je vertellen dat in deze drukke tijden de gemiddelde chauffeur tussen de 120 en 200 stops mee krijgt.
Ten eerste wil ik als chauffeur alle pakketen kwijt, maar niet ten kosten van alles, ook ik probeer me aan de regels te houden maar dit valt niet mee. Elk pakket dat niet bezord wordt moet mee terug en dan heb die stops er de volgende dag ook weer bovenop, dit kan dus betekenen dat als ik 30-40 pakketen niet bezorg ik er de volgende dag gewoon 25-35 stops extra bij heb.
Dat is een hoop extra werk uiteraard.

Bovendien betaald TNT alleen de afgeleverde pakketen, ieder pakket dat mee terug gaat of naar het post kantoor wordt niet betaald.
Je zal welicht begrijpen dat er veel druk op staat van boven af, van mijn eigen werkgever dan welte verstaan. als ik teveel mee terug neem lever ik mijn geld niet op en dat betekend verlies.

Nu zijn er een aantal dingen waar ik rekening mee moet houden, pakketen Zonder Handtekening (ZAD) mogen naar de buren, die neem je in principe NOOIT mee terug, ZADtjes moeten eruit.

Pakketen met Hantekening (MAD) mogen NIET naar de buren.
Ik doe dit alleen als buren zichzelf aan bieden of op adressen waar ik weet dat het kan of het altijd goed zit.

Aangetekende pakketen gaan NOOIT naar de buren maar direct naar het post kantoor.

In het geval van de orginele poster is zijn pakket kwijt geraakt, nu kun je je afvragen is het kwijt geraakt op een sorteer centrum of op het depot van waar de chauffeurs hun wagen laden.
Als ik het goed begreep heeft de zending (colli) nooit in de wagen gestaan om op adres bezord te worden en is het kwijt geraakt op een sorteer centrum. in dat geval moet of TNT of de winkel die het vestuurde voor de schade vergoeden. Nu ben ik geen jurist maar dat lijkt mij vrij duidelijk.

Als er door buren voor getekend is dan is het een lastiger verhaal want dan is het het woord van de bezorger tegen over de ontvanger of ontvanger tegen over de buren, dan is het lastig hard te maken dat het niet bezord is.

Even terug op de quote komend, ik heb als chauffeur ongeveer 3 a 4 minuten per adres, voor mij als chauffeur is snelheid het belangrijkste.
ik let er dan ook niet op hoe een huis er uitziet of wat de nationaliteit van de bewoners is. Als je wil dat je pakketen niet naar buren gaan dan moet je dat met de verzender afspreken.
De ontvanger is niet de klant van TNT maar de verzender is de klant en die bepaald hoe het aan mag komen.
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 12:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je antwoord! Het helpt toch altijd als je het verhaal ook van de andere kant hoort.

Even voor de duidelijkheid, voordat het verkeerd begrepen wordt: ik verwacht niet dat postbodes kijken naar de nationaliteit van mensen, maar ik was vooral verbaasd dat onze postbode zich kennelijk verstaanbaar genoeg heeft weten te maken om het pakketje daar achter te laten. Mijn opmerking over het geen Nederlands kunnen praten, was niet overdreven. Als mijn buurman gebrekkig Nederlands had gepraat, was het geen probleem geweest. Maar ze verstonden letterlijk geen woord van wat ik zei, dus ik ga er vanuit dat ze de postbode ook niet hebben begrepen. Misschien is het te makkelijk gezegd, maar ik had me niet lekker gevoeld om het pakketje daar achter te laten (het was overigens niet in deze drukke tijden, maar een aantal weken terug). Ik begrijp echter van jouw verhaal dat het vaak niet anders kan. Lijkt me wel vervelend, die druk van de werkgever. Lijkt me ook ten koste gaan van de zorgvuldigheid.
AramZ

BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2008 16:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Bananensjaakie: Het pakketje heeft in een bus gestaan, sterker nog, hij zat in de afleverroute, aldus TNT. Daar is hij kwijt geraakt, vandaar mijn vermoeden dat mijn pakketje gestolen is. Ook was het nog eens een pakketje waarvoor getekend moest worden, en zoals jij zegt mogen eigenlijk alleen de bewoners tekenen.

Het probleem is dat wij als ontvanger niks kunnen met TNT, alleen de verzender. Naar eigen zegge doen ze dat met man en macht, maar ik geloof het niet zo. Ze hebben immers nog het geld.

Afwachten tot 11 januari, erg vervelend voor het bedrijf waar ik het besteld heb, want die gaan verlies draaien. Ik ben namelijk niet meer van plan daar mijn computer te kopen.
AramZ

BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 14:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Exuses voor de dubbelpost.

Ik vind het wel zo netjes om toch nog even na jullie hulp (zeer bruikbaar geacht) het resultaat te posten.
De termijn van TNT post is niet in acht genomen door de juridische afdeling van Azerty, iets wat wij wel verwacht hadden. Ik had dus de mogelijkheid om een nieuwe order te plaatsen voor ongeveer hetzelfde bedrag om die kosteloos thuisgestuurd te krijgen. Deze order is inmiddels geplaatst en in verband met leveranciers ed. krijg ik mijn computer waarschijnlijk de derde week van januari. Ook heeft Azerty gemeldt dat zij instaan voor alle eventuele schade die dit pakket misschien gaat ondervinden (laten we hopen van niet).
Ik ben erg tevreden over de aftersales van Azerty, ik had anders verwacht.

Hartelijk dank voor al jullie hulp,
Aram
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds