Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 02 mei 2024 15:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Synthesecasus: Aanleg stadswinkelpassage - uni nijmegen
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Louske

Louske

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 26


BerichtGeplaatst: di 07 dec 2004 21:28    Onderwerp: Synthesecasus: Aanleg stadswinkelpassage - uni nijmegen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Heeft er iemand van de Radbouduniversiteit nijmegen toevallig de antwoorden op de synthesecasus "aanleg stadswinkelpassage" van bestuursrecht 1?? Shocked

Volgende week gaan we deze namelijk behandelen, maar aangezien ik die week ook tentamen burgelijk recht 1 heb, ga ik daar liever voor leren dan dat ik naar dat college ga.. Daarom vroeg ik me af of iemand deze al had (misschien vorig jaar dezelfde casus gehad??) Very Happy

Alvast bedankt!!!!

Groetjes, louske
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: di 07 dec 2004 23:23    Onderwerp: Re: Synthesecasus: Aanleg stadswinkelpassage - uni nijmegen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoezo op de zaken vooruit lopen! Confused

De casus kun je ook gewoon maken en de antwoorden controleren aan de hand van de aantekening van een collega-student van de bespreking van het college over de betreffende casus. Je kunt ook gewoon de antwoorden voorleggen aan je docent bestuursrecht. Ik weet dat je docent weinig problemen zal geven om jouw antwoorden even na te kijken.
Je leert veel meer van het zelf maken van een casus dan het overnemen van de antwoorden. Jammer dat je het forum gebruikt voor het plaatsten van dergelijke vragen. Als student-recht zou je het juist leuk moeten vinden om je met de studie bezig te houden. Werkgroep bestuursrecht duurt max. maar 2 uur. Deze 2 uur kun je toch wel missen in je voorbereiding op het tentamen Burgerlijk recht? Zo niet, dan kan ik je nu al garanderen dat je het tentamen BR niet gaat halen. Die 2 uur maken echt niet het verschil.

Succes met je casus en met je tentamen Burgerlijk Recht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Louske

Louske

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 26


BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2004 12:11    Onderwerp: Pardon?? Reageer met quote Naar onder Naar boven

nou, voel me meteen beledigd.. hahaha gelukkig ken je me verde rniet.. hahaha Laughing Zal er er verder dus maar niet op in gaan..
maargoed... ik zoek dus de antwoorden, zodat ik NA het tentamen deze eerrst zelf kan maken en vervolgens akn controleren aan de hand van de antwoorden.. Snap ook wel dat je niks leert van domweg de antwoorden overpennen.. Confused

Doeiii

Louske
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2004 13:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wil je niet beledigen hoor. Ik snap alleen niet dat je de antwoorden via deze weg vraagt, terwijl je ook gewoon bij je medestudenten terecht kan of bij je docent zowel voor als na het betreffende werkcollege. Bovendien wil jij blijkbaar de antwoorden al in je bezit hebben voordat je de casus zelf hebt gemaakt. Meestal willen studenten dit zodat ze de antwoorden kunnen overnemen en de casus zelf niet hoeven te maken. Ben je misschien verplicht je antwoorden voor beoordeling voorafgaand aan het college in te leveren?
Ik denk dat als jij aan de sectie Burgerlijk Recht de antwoorden van aankomend tentamen vooraf opvraagt met als argument dat je het tentamen na afloop dan meteen zelf kan nakijken, je ook nul op het rekest krijgt. Jouw vraag hier is niet anders.
Als je vragen hebt met betrekking tot de stof of als er onduidelijkheden zijn, dan kun je die natuurlijk altijd stellen. Er zijn hier genoeg forumleden die je graag helpen. Maar om gewoon simpelweg naar de antwoorden te vragen....

Nogmaals, ik wil je niet beledigen hoor. Het is gewoon een studietip. Meestal wordt op dit forum een verzoek voor antwoorden op een casus die nog behandeld moet worden niet ingewilligd. Vandaar mijn reactie.

Wat betreft dat kennen. Bestuursrecht ligt al even achter me maar de faculteit rechtsgeleerdheid is niet al te groot dus wellicht kennen we elkaar van gezicht.

Nogmaals succes met je voorbereiding op zowel het tentamen als je werkcollege bestuursrecht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Louske

Louske

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 26


BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2004 18:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

neehoor, ik hoef de antwoordne niet in te leveren vij het college
sterker nog je hoeft het niet eens voor te bereiden.. leek mij gewoon handig om de antwoorden te hebben, zodat ik dalijk mijn eigen werk kan nakijken en dat kan ik ook aan medestudent vragen, maar die zie ik dalijk niet aangezien het straks kerstvakantie is.... snappie?!

dus hoop nog steeds op de antwoorden.. anders ga ik zoiezo zelf naar het college om ze te krijgen...

Iedereen succes met de aankomende tentamens!!!!

groetjes, marlous
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Louske

Louske

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 26


BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2004 18:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik snap alleen de vergelijking met het opvragen van de antwoorden van tentamen burgerlijk recht niet....

Het gaat toch om een oefening bij een synthesecasus, net zoals het makkelijk is om vooraf wat oefententamens te maken waarvan je de antwoorden al heb, omdat het anders geen zin heeft om een oefen tentamen te maken?? Denk dat dat de vergelijking is die we hier nodig hebben.... toch?? Of heb ik nou echt zo'n rare vraag gesteld met het verzoek om antwoorden van een casus als oefententamen... Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
dAAb

dAAb

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 137


BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2004 21:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik voel hier enige docent-student verhouding? Ofwel, men spreekt vanuit het oogpunt docent? Nou ja, ik ga i.i.g. wel naar die les lous, dus je kan het best van mij wel krijgen. Als iemand bij ons altijd overal aanwezig is en het hardste leert dan is het Louske, dus ik weet dat je er geen verkeerde bedoelingen mee hebt.

@ Okidoki: En natuurlijk is het opzich best leuk om in je studie(stof) te verdiepen, tuurlijk.. zeker omdat het je gewoon aanspreekt, je deze studie niet voor niks kiest enzo etc etc blabla jada jada.. maar het moet geen obsessies worden hoor! Begrijp me niet verkeerd, maar we blijven studenten hoe je het nu ook bekijkt.. En als de meest-actieve leerling dan hier om een gunst vraagt, dan gunnen we het haar toch best wel?? Ja toch??

Kon je idd niet weten, want je kent haar niet. Iznie leuk hoor, zo bod uit de hoek komen tegen een jong klein weerloos meisje !!

@ Louske: Wat een lomperik he?

@ Okidoki: Niet meteen zo snel oordelen de volgende keer he?

@ Louske: Lust je (een keer) wat te drinken?

@ Okidoki: Leer-momentje

@ Louske: Donderdag ok?

Groet dAAb zelf.
_________________
..:: Fris Fruitig & Gezond ::..
- [Jus Talionis] -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
dAAb

dAAb

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 137


BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2004 21:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

no offense okidoki.. Wink
snap je wel he.. Very Happy
_________________
..:: Fris Fruitig & Gezond ::..
- [Jus Talionis] -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2004 22:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dAAb schreef:
Kon je idd niet weten, want je kent haar niet. Iznie leuk hoor, zo bod uit de hoek komen tegen een jong klein weerloos meisje !!


Tijd voor een RUN-koffie-moment.........
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Louske

Louske

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 26


BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2004 23:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

haha, ik ben fan!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
whitemountain

whitemountain

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 09 dec 2004 11:17    Onderwerp: run-koffie-leer monumetje. Reageer met quote Naar onder Naar boven

hai Louske....

Tja wat een discussies al wel niet op gang kunnen worden gebracht omwille van een aantal antwoorden voor een syntesecasus Shocked . ach...we kunnen altijd nog ff naar college gaan... kweet idd ook dat jij er geen verkeerde bedoellingen bij heb om antwoorden vooraf te willen hebben, en zo wel, so be it!!!! leven in een vrij land, als jij de antwoorden wil, moet je dat zelf weten...echter mag iemand ook reageren zoals hij/zij wil...maar k ben het wel met jou eens!!!! Very Happy

dushi, kzie je.

Kus whitemountain.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
dAAb

dAAb

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 137


BerichtGeplaatst: do 09 dec 2004 11:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
haha, ik ben fan!!!


geen dank. Hypocrite
_________________
..:: Fris Fruitig & Gezond ::..
- [Jus Talionis] -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Martijn



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 599


BerichtGeplaatst: do 09 dec 2004 11:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om toch Okidoki nog enige steun te geven wil ik wel aangeven dat als iemand met een dergelijk verzoek komt ik over het algemeen ook zo reageer. Dat jij het wellicht voor goede doeleinden gebruikt etc is niet iets wat je vanaf dit forum kan zien en de meeste mensen die antwoorden vragen van een dergelijke casus voordat het behandeld wordt in het college willen dit omdat ze het zelf niet willen maken.

Ik kan mij voorstellen dat het antwoord heel anders was geweest wanneer dit een dag na het college was geweest waarin dit besproken is waar je niet bij aanwezig kon zijn om bepaalde redenen.

Veel succes met jouw tentamen volgende week.


Groet,


Martijn
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: do 09 dec 2004 13:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap het niet. Als je je eraan ergert kan je dit soort vragen toch ook negeren? Het is niet alsof het je persoonlijk gevraagd wordt. Misschien zijn er mensen die het prima vinden om mee te werken aan dit soort zaken. Laten we nou niet te goody-two-shoes doen alsof we allemaal netjes al ons huiswerk maken. Okee, toegegeven, ik krijg de indruk dat de meesten hier erg netjes en goed bezig zijn. Daar wil ik dan ook geen oordeel over geven, maar ik vind het dan ook even raar om zo een oordeel te vellen over mensen die hun studie anders halan. Ook al zou er niet een goede rede zijn om dit verzoek zo te posten, dan nog moet je mensen niet de les lezen over hoe zij hun studie willen halen. Je mag het suf vinden, maar ik vind het nogal overdreven om daarom iemand gelijk maar onderuit te halen.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: do 09 dec 2004 13:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moderatie: Ook hier geld hetzelfde als ik net gepost heb. Indien je behoefte hebt om antwoord te geven op de vraag doe dit dan, indien je het onzin vindt dat mensen hier huiswerkvragen stellen begin dan een topic waarin je betoogt dat dit niet de bedoeling is van dit forum, maar post het dan niet hier. (dit komt op hetzelfde neer als Duch zojuist gezegd heeft)
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds