Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 14 aug 2025 19:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Studieovereenkomst + functioneringsgesprek
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tijgeroogje82

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: di 13 apr 2010 21:45    Onderwerp: Studieovereenkomst + functioneringsgesprek Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedeavond,

Volgende week is mijn laatste week bij mijn huidige werkgever. Bij mijn werkgever heb ik een opleiding via NCOI gevolgd. Normaal gesproken wordt er alvorens men met een cursus/opleiding start een studieovereenkomst getekend door werkgever en werknemer, waarin is vastgelegd dat wanneer je:
- binnen 1 jaar je dienstverband beeindigd 90% terug moet betalen;
- binnen 2 jaar je dienstverband beeindigd 60% terug moet betalen;
- binnen 3 jaar je dienstverband beeindigd 30% terug moet betalen.

Echter heb ik bij mijn weten dit document nooit voor akkoord ondertekend. In mijn dossier, zowel hardcopy als in het systeem zit een ongetekend exemplaar. Toen mijn collega personeelszaken vanmiddag met deze studieovereenkomst aan mijn bureau stond had ook zij een ongetekend exemplaar.

Ik vroeg haar om het origineel waarop mijn handtekening stond. Deze heeft ze niet. Ze heeft ook aangegeven dat onze manager personeelszaken heeft aangegeven dat dit niet uitmaakt omdat ik van het bestaan van deze overeenkomst afweet.

Het klopt inderdaad dat er voordat ik ging starten met de opleiding over deze overeenkomst is gesproken. Dat ik deze dan een zou krijgen die zou moeten tekenen. Hiervoor heb ik ooit een voorbeeld gekregen, zodat ik wist wat er ongeveer in zou staan.

Hierin staat cursus .... Met deze opleiding ben ik in eerste instantie gestart en halverwege geswitcht naar een ander opleiding .... Qua kosten wordt er een bedrag van EUR .... genoemd terwijl wanneer ik de kosten bij elkaar optel ik niet op deze kosten uitkom. Daarnaast is het ook nog eens zo dat mijn huidige werkgever via wie ik de cursus heb gevolgd belastingvoordeel heeft gehad of had kunnen hebben (afhankelijk of ze gebruik hebben gemaakt van het Wva-voordeel). Laat ik het zo zeggen voor wat betreft onze technische projecten voor engineering zijn ze helemaal thuis in de WBSO regeling/subsidies en zullen ze alles link-/rechtsom buigen om dit maar te krijgen maar dat is even ter informatie.

In hoeverre sta ik in mijn recht omdat zij een ongetekend document hebben? In hoeverre staat mijn werkgever in zijn recht? Ik wil graag weten wat ik kan verwachten en hoop natuurlijk dat jij me hierbij kunt helpen of in ieder geval een antwoord hebt.

Aanvullend op bovenstaande maar los daarvan heb ik nog een andere vraag. In oktober 2008 heb ik samen met mijn groepsleider sales (vervangend manager sales) en onze directeur mijn functioneringsgesprek gehad. Kort voorafgaand aan mijn functioneringsgesprek heb ik schriftelijk een verzoek tot salarisverhoging ingediend. Samenvattend was mijn functioneringsgesprek heel goed en staat er bij punt 11. overige onderwerpen dat mijn salariswens stapsgewijs gehonoreerd wordt. Vervolgens is in mijn Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP), dit is een bijlage bij het functioneringsgesprek bij punt 6. p&o wordt verzocht om: punt 11 mee realiseren (salariswens). Dit document is voor akkoord bevonden ondertekend door de directeur en door mij.

Uiteraard ben ik met dit document naar onze manager personeelszaken gegaan. Hij heeft aangegeven dat dit formulier voor hem van nul-waarde is en beweerd dat onze directeur de afdeling verkoop voor zijn vertrek nog een goede beoordeling heeft gegeven en daar mag ik het mee doen. Beter gezegd tot op heden is er nog geen gehoor gegeven aan mijn salariswens die mij toegezegd is dat deze stapsgewijs gehonoreerd zou worden.

In hoeverre sta ik hierin in mijn recht? In hoeverre staat mijn werkgever hierin in zijn recht?

M.vr.gr.

Laatst aangepast door Tijgeroogje82 op di 20 apr 2010 8:01, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 13 apr 2010 23:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alles lijkt erop te duiden dat je vóór je de studie bent gaan volgen op de hoogte was van deze regeling en ermee akkord bent gegaan. Dat je handtekening ontbreekt maakt dan niet veel meer uit.

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010 10:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een overeenkomst kan ook mondeling rechtsgeldig afgesloten worden. Een handtekening maakt een overeenkomst niet meer geldig.

Het ontbreken van een handtekening kan overigens wel tot een bewijsprobleem leiden. Dan zul jij moeten volhouden dat je niet op de hoogte was van die overeenkomst. Of je dat geloofwaardig kunt doen moet je voor jezelf maar uitmaken...

Met betrekking tot je beloofde loonsverhoging is er feitelijk te weinig informatie voor handen om te kunnen concluderen dat jij nog aanspraak kunt maken op extra loon. Op voorhand ben ik genegen dat er geen sprake is van goed werkgeverschap, maar dat jij geen concrete loonvordering hebt. Dat kan anders worden indien er in jullie CAO meer staat beschreven over automatische inschaling of periodieken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds