|
Auteur |
Bericht |
stephan
Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 112
|
Geplaatst: do 19 jan 2012 21:43 Onderwerp: Studiekosten van voorgaande jaren aftrekbaar? |
|
|
De topictitel laat het niet toe om het langer te maken, maar de situatie:
Mijn vriendin komt vanuit buiten de EER en heeft in Nederland haar Bachelor gevolgd gedurende 3 jaar a 3500 per jaar.
Ondertussen werkt ze al 1,5 jaar in Nederland. Maar nu vroeg ze zich af of ze haar studiekosten af kan trekken die ze in de jaren 2007-2010 gemaakt heeft van haar belasting die ze betaald heeft in 2011.
Dus de vraag is of de aftrekpost studiekosten voorgaande jaren toegepast kan worden in haar aangifte over 2011. Of dat er iets is dat ik over het hoofd zie.
Ze heeft uiteraard geen stufi gehad toen ze studeerde. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 19 jan 2012 22:40 Onderwerp: |
|
|
Daarvoor zal ze aangifte moeten doen over 2007, 2008, 2009, 2010, waarbij ze een overschot aan persoonlijke aftrek steeds kan doorschuiven naar het volgend jaar. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
stephan
Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 112
|
Geplaatst: do 19 jan 2012 22:43 Onderwerp: |
|
|
Ja dat is wat ik ook dacht, maar het kan dus wel gewoon, ik zou eerlijk gezegd verwachten dat er een onderscheid wordt gemaakt voor studenten die het hogere tarief betalen.
Maar dit is iig goed nieuws. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 20 jan 2012 0:46 Onderwerp: |
|
|
In hoeverre die kosten ook daadwerkelijk aftrekbaar zijn zal moeten worden beoordeeld aan de belastingwetten die toen golden. Punt is dat de kosten niet over 2011 aftrekbaar zijn, want niet in 2011 zijn gemaakt. Het zal moeten gebeuren via doorschuiven. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|