Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 21 mei 2024 14:47
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Studenten die in 4 jaar klaar willen zijn met hun studie!
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rechtenstudente21




Geslacht: Vrouw



Berichten: 5


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 13:25    Onderwerp: Studenten die in 4 jaar klaar willen zijn met hun studie! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik lees op het forum dat veel studenten, de meeste van een jaar of 19, van plan zijn in 4 jaar af te studeren.
Nu is mijn vraag aan die studenten: Hoeveel afstudeerrichtingen zijn jullie dan van plan te gaan doen?

Ik bedoel, het lijkt me dat als je een beetje goed de arbeidsmarkt op wilt gaan, je toch minstens wel 2 afstudeerrichtingen in je broekzak moet hebben.

Ik ben zelf net 21 en zit in het 2e jaar op de EUR. Ik verwacht op m'n 24e de studie Nederlands Recht afgerond te hebben met als afstudeerrichtingen Internationaal & Europees recht en Strafrecht.
Hopelijk heb ik in juni de laatste vakjes van m'n P, en eind augustus hoop ik in ieder geval ongeveer 5 of 6 van de 9 tweedejaarsvakken bij elkaar te hebben. Daarbij wil ik waarschijnlijk ook nog, halverwege het 3e jaar, voor een tijdje in de Rechtswinkel winkel.

Het lijkt me in elk geval dat je wel de nodige ervaring moet hebben opgedaan (ook "buitenschoolse" activiteiten, die niks met je studie te maken hebben), om een sterkere positie op de arbeidsmarkt te hebben.
Ik ken zelf ook een hoop studenten die alleen maar zo snel mogelijk klaar willen zijn met hun studie. Meestal zijn dat studenten die 2 jaar jonger zijn dan ik en die nauwlijks een sociaal leven hebben naast hun studie!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Rechtenstudente21




Geslacht: Vrouw



Berichten: 5


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 13:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Foutje: "meeste" moet "meesten" zijn in de eerste zin!

Maar dat hebben jullie, aankomende juristen, waarschijnlijk al gezien Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 329


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk niet dat het noodzakelijk is om twee afstudeerrichtingen te doen, wel ben ik met je eens dat als je de nodige ervaring hebt met andere (buitenschoolse) activiteiten, je een groot voordeel hebt op de arbeidsmarkt.
Daarnaast ben ik ook met je eens dat als je 21 bent en toe wilt treden tot de arbeidsmarkt dit zeer moeilijk kan worden i.v.m. eventuele geloofwaardigheid en verantwoordelijkheden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 13:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is waar dat 'buitenschoolse' activiteiten net zo belangrijk zijn voor je positie in de arbeidsmarkt als voor je eigen persoonlijke ontwikkeling. Een jaartje extra kan dan geen kwaad.
Maar kijk eens goed rond op dit forum, ook de topics die al oud zijn. De meeste mensen die hier discussieren zijn wel degelijk bezig met wat de studie en het leven nog meer te bieden heeft dan boeken alleen!
Er zitten hier ook veel mensen die de studie niet in 4 jaar afronden.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 13:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zoals ik Laughing en die activiteiten komen nog wel Razz

Liefs,
Denise
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 14:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op de arbeidsmarkt is het 'totaalplaatje' van belang. Als je een ontzettende nerd bent die in vier jaar afstudeert met zesjes, dan maak je niet veel kans. Als die zesjes negens zijn, dan wordt het al anders. Je wordt op al je kwaliteiten beoordeeld en negatieve kwaliteiten kunnen door positieve gecompenseerd worden. Maar het beste is natuurlijk als je overal goed in bent.

Het is net als met voetbal. Van een spits verwacht dat ie meeverdedigt, maar als de spits Ronaldo heet dan wordt daar niet zo moeilijk over gedaan.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 14:34    Onderwerp: studieduur Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zelf ben ik 19 en 2de jaars, en wil ik in totaal niet langer dan 4 jaar over m'n studie doen. Het is echter een (belachelijk) vooroordeel dat alleen 'nerds' zonder nevenactiviteiten die wens zouden hebben! Zelf haal ik hoge cijfers (niet om op te scheppen hoor Wink ) werk ik bij een rechtswinkel, heb een administratieve/secretariele bijbaan en tijd genoeg voor hobbies. Wat die afstudeerrichtingen betreft: ik zit in de BaMa structuur en een master duurt standaard 1 jaar (hoewel er ook tweejarige masters zijn, maar dat is nog niet geheel uitgekristalliseerd aan de UM).

Dus: niet te snel met je oordeel!

Groetjes,

Martine.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 15:01    Onderwerp: Re: studieduur Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martine schreef:
Zelf ben ik 19 en 2de jaars, en wil ik in totaal niet langer dan 4 jaar over m'n studie doen. Het is echter een (belachelijk) vooroordeel dat alleen 'nerds' zonder nevenactiviteiten die wens zouden hebben!


Volgens mij is nergens gesuggereerd dat het alleen om nerds zou gaan.

Feit is wel dat het op je 22e moeilijk kan zijn om serieus genomen te worden door collega's en clienten. Maar uiteindelijk hangt het wel van je persoonlijkheid af. Als je op je 22e een goed jurist bent en tevens 'volwassen' bent, dan is het niet echt een probleem. De praktijk wijst echter uit dat dat niet vaak het geval is.

Mijn advies aan iedereen is om zich niet blind te staren op het in vier jaar afronden van de studie, maar zich te richten op zelfontplooiing. Als je dat binnen vier jaar allemaal lukt dan is dat natuurlijk ook prima.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 16:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hoeft toch ook niet meteen in de top binnen te komen van een bedrijf of in een YEP circuit te komen?

Ik wil studie binnen 4 jaar afronden omdat ik niet graag blijf zitten en extra activiteiten doe je er dan alleen bij als je het aankan naast je studie. Ik vind dat je fout bezig bent als je extra activiteiten erbij doet om ze maar te hebben en je in je studie maar aan het aanmodderen bent.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 16:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BG schreef:
Je hoeft toch ook niet meteen in de top binnen te komen van een bedrijf of in een YEP circuit te komen?


Dat is afhankelijk van wat je doelstellingen zijn. Als je wel in de top terecht wilt komen, dan lijkt het mij belangrijk om een goede start te maken. Wat een goede start is, dat staat uiteraard open voor discussie.

Quote:
Ik wil studie binnen 4 jaar afronden omdat ik niet graag blijf zitten


Blijven zitten doe je op de middelbare school. Op de universiteit kun je zelf je tijd indelen.

Quote:
en extra activiteiten doe je er dan alleen bij als je het aankan naast je studie. Ik vind dat je fout bezig bent als je extra activiteiten erbij doet om ze maar te hebben en je in je studie maar aan het aanmodderen bent.


Mee eens. Als je het niet aankunt moet je het niet doen. De studie blijft het belangrijkst. Maar als je nevenactiviteiten niet aankunt, dan moet je qua werk niet op de top mikken en niet zeuren als je niet direct overal wordt aangenomen.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 16:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik doe extra activiteiten erbij om mezelf te ontplooien en omdat ik geen negens zal halen omdat ik niet continu met mijn neus in de boeken kan zitten. Excursies en lezingen volg ik om voor mezelf uit te kunnen maken wat ik leuk vind.
En tja, mijn studie wil ik ook in vier jaar afronden, want in het begin van mijn vierde jaar stopt mijn recht op studiefinanciering en dan wordt het dus een jaar geld uitsparen hier. En daar komt nog bij dat ik volgend jaar graag mijn diploma op zak wil hebben en graag aan het werk wil gaan Very Happy
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb ik dan toch enigszins voorzien door op de middelbare school er veel bij te gaan doen.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Janne

Janne

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 21


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 19:05    Onderwerp: Re: studieduur Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
"rechtenstudente21"Het lijkt me in elk geval dat je wel de nodige ervaring moet hebben opgedaan (ook "buitenschoolse" activiteiten, die niks met je studie te maken hebben), om een sterkere positie op de arbeidsmarkt te hebben.
Ik ken zelf ook een hoop studenten die alleen maar zo snel mogelijk klaar willen zijn met hun studie. Meestal zijn dat studenten die 2 jaar jonger zijn dan ik en die nauwlijks een sociaal leven hebben naast hun studie!

Quote:
"martine"Zelf ben ik 19 en 2de jaars, en wil ik in totaal niet langer dan 4 jaar over m'n studie doen. Het is echter een (belachelijk) vooroordeel dat alleen 'nerds' zonder nevenactiviteiten die wens zouden hebben!

Inderdaad! Ik sluit me bij Martine aan... Het lijkt me erg ongenuanceerd om te stellen dat studenten die binnen 4 jaar afstuderen per definitie nauwelijks een sociaal leven zouden hebben en een zwakkere positie op de arbeidsmarkt innemen. Natuurlijk is het van belang dat je jezelf naast je studie ontplooit en ontwikkelt, maar dat hoeft niet altijd te impliceren dat je studievertraging oploopt. Ik denk dat wanneer je in korte tijd afstudeert en je daarnaast ook op veel andere terreinen actief bent (of bijvoorbeeld een tweede studie volgt) je jonge leeftijd niet altijd een blokkade hoeft te zijn. Natuurlijk moet je over een zekere mate van volwassenheid beschikken, maar ik denk dat die bij een student die in vier jaar tijd met diverse nevenactiviteiten afstudeert (getuigt toch ook van een zekere zelfdiscipline Wink !) echt niet per definitie minder aanwezig zal zijn dan bij iemand die een jaartje in dit bestuur en een jaartje bij die vereniging heeft gezeten en ondertussen 7 jaar over zijn studie heeft gedaan. (om maar even ongenuanceerd mee te gaan)
Ik denk dat het gaat om een balans, de ene persoon zal in vier jaar een studie kunnen afronden met diverse nevenactiviteiten en zelfontplooiing, de ander zal daar meer tijd en ruimte voor nodig hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 19:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het ook erg overdreven om er vanuit te gaan dat iedereen minstens 2 afstudeerrichtingen gedaan moet hebben omdat je anders geen kans maakt op de arbeidsmarkt!! Bedoel je dat dan vanwege een te jonge leeftijd of bedoel je dat gewoon vanwege de inhoud???
Ten eerste, niet iedereen kan er voor kiezen om 2 richtingen te doen, er zijn natuurlijk ook hoge kosten verbonden aan je studie en dat wordt niet door iedere ouder betaald hoor!! En je zit natuurlijk ook met je studiefinanciering.
Ten tweede is niet iedereen geinteresseerd in 2 richtingen, ik vind dat je beter met heel veel plezier je met veel inzit kan richten op 1 richting die je helemaal ligt dan dat je er maar 2 gaat doen omdat dat "beter" is en vervolgens alles half doet, tenzij je natuurlijk heel erg geinteresseerd bent in 2 richtingen...
En over de leeftijd, ik vind het op zich wel beter dat je iets ouder bent als je gaat beginnen op de arbeidsmarkt maar dan hoef je natuurlijk niet maar expres langer te gaan doen over je studie, er zijn genoeg mensen die niet meteen vanaf het vwo zijn begonnen met hun studie maar eerst hebben gewerkt ( zoals ik) of gereisd en daarna pas zijn begonnen, dan ben je sowieso al wat ouder als je klaar bent.
Ik zelf zal , zoals het er nu uitziet, waarschijnlijk ongeveer in 4,5 á 5 jaar klaar zijn met mn studie en daar ben ik heel blij mee hoor! En ik heb een heel groot sociaal leven naast mn studie ( zal wel moeten trouwens ik heb iets van 8 uur les per week anders zou ik me dood vervelen!! Very Happy ) dus dat is ook echt nergens op gebaseerd.... beetje voorbarige conclusie van rechtenstudente 21!! Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: di 06 apr 2004 22:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het hangt allemaal van een hele hoop dingen af. Ik ben nu 23, heb geen geweldige cijferlijst en ben bijna afgestudeerd. Ik heb toevallig gister mijn eerste dag gehad op een notariskantoor en daar werd ik wel degelijk serieus genomen en ze hadden het zelfs al over wat ze van me verwachten zodra ik helemaal klaar ben met de studie.

Ik heb wel een vrij druk sociaal leven, alleen heeft mijn sociale leven helemaal niets met mijn studie te maken, ik ga stappen met mensen die de grondwet niet eens kennen en doe vrij veel aan sport.

Met dit alles bedoel ik dus te zeggen dat ik geen superactieve student ben met twee afstudeerrichtingen, dat ik weinig tot geen buitenschoolse activiteiten gedaan heb en geen extreem hoge cijfers gehaald heb. Maar niettemin ben ik zeker goed terecht gekomen (op mijn 23ste).
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds