LJG
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 13 dec 2011 20:35 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels heb ik contact gehad met OM. De persoon die ik gesproken heb vertelde dat er gezien de verklaring die ik afgelegd heb (het was onze bedoeling de vlag mee te nemen om er een grap mee uit te halen met een kameraad die ging studeren aan de desbetreffende onderwijsinstelling) geen baldadigheid van te maken was en dat het gezien de verklaring echt diefstal is. Verder vertelde hij dat er verschillende gradaties in diefstal toegepast worden, dit is bijvoorbeeld niet zo erg als winkeldiefstal. Verder vond hij het beslist geen baldadigheid, dan eerder vernieling maar dat is ook een misdrijf. We hebben nog gesproken over de gevolgen voor een eventuele VOG. Als laatste maakte hij mij nogmaals bekend met het feit dat het mogelijk was verzet in te stellen.
Is er verder een maximale termijn tussen de datum van misdrijf en verzenden van strafbeschikking? In mijn geval was dat bijvoorbeeld zeven maanden, wat ik best lang vindt.
Als ik de zaak voor zou laten komen, waar liggen dan kansen/mogelijkheden? Wat zou ik kunnen aanvoeren? Is er veel kans op een hogere straf dan de boete van € 210,-? Het lijkt me namelijk wel interessant en leerzaam om het voor te laten komen, maar als er veel risico is op een hogere straf lijkt het me niet verstandig. |
|