|
Auteur |
Bericht |
pbem
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 02 dec 2011 13:09 Onderwerp: Stoppen met betalen? Wat gebeurt er dan? |
|
|
Beste mensen,
Ik zit met mijn handen in het haar.
Ik zal de situatie even kort proberen uit te leggen.
Mijn vriend heeft toendertijd een huis gekocht met zijn nu ex-vriendin. Alles staat op beide namen. Ze waren niet getrouwd, ze zijn uitelkaar gegaan. Hij is het huis uit gegaan, en woont nu samen met mij. Ex-vriendin woont nog in het huis en het huis staat nu een jaar te koop.
Mijn vriend betaald netjes iedere maand de helft van de hypotheek aan haar (450,-). Wij vermoeden dat zijn ex het huis helemaal niet wil verkopen, immers, zij zit in een geweldig huis voor 450,- per maand. Bovendien houdt zij van alle luxe, en zou ze nooit op een goedkoop flatje gaan zitten (dit heeft ze zelf gezegd).
Er is eindelijk een reactie op het huis, maar deze mensen willen graag huren. Ex-vriendin is het hier niet mee eens, want dan heeft ze geen controle meer over het huis. Wij weten ook dat verhuren niet de perfecte oplossing is, maar dat zou ons financiele plaatje wel tijdelijk mooier maken.
Mijn vriend kan het bijna niet meer opbrengen om elke maand 450,- aan de hypotheek te betalen, en dan ook nog onze (gedeelde huur). Omdat wij het idee hebben dat zijn ex-vriendin alle vorderingen met betrekking tot het huis tegenhoudt, wil mijn vriend stoppen met betalen.
Ze heeft gezegd dat ze mijn vriend uitkoopt, maar dan als noodoplossing. Ze kan het makkelijk betalen, alleen kan ze dan niet sparen. Wij kunnen al een jaar lang niet sparen en de frustraties lopen alleen maar hoger op.
Als wij het konden betalen hadden wij haar allang uitgekocht, maar dit is niet het geval.
Als mijn vriend echt stopt met betalen, wat zijn dan de consequenties?
Ik denk niet dat zij naar de rechter stapt, dat kost teveel geld. Executieverkoop zou ze nooit toelaten, daar is ze te perfectionistisch voor en het zou haar status omlaag halen.
Help  |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 dec 2011 18:50 Onderwerp: |
|
|
Als hij stopt met het betalen van de hypotheek, en zij vult het niet aan tot het maandelijkse bedrag dan zal op enig moment (vrij snel) de bank bij hem (en haar) op de stoep staan om te vragen waar het geld blijft.
Hij blijft namelijk hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele schuld (en als de ene niet betaald, probeert de bank het bij de ander te halen). |
|
|
|
 |
hwm.klaassen
Leeftijd: 79 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 2:48 Onderwerp: |
|
|
En wie is die ander.
Bij de meeste valt er niks te halen
En verkopen gaat in een twee drie ook niet
Dus de bank gaat er altijd in
En openbaar verkoop moet altijd geld bij
Klaassen |
|
|
|
 |
TP
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 8:50 Onderwerp: |
|
|
hwm.klaassen schreef: | En wie is die ander.
Bij de meeste valt er niks te halen
En verkopen gaat in een twee drie ook niet
Dus de bank gaat er altijd in
En openbaar verkoop moet altijd geld bij
Klaassen |
Kan wel zo zijn maar de bank zal de restschuld incasseren via beslag op goederen, loonbeslag etc. |
|
|
|
 |
pbem
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 dec 2011 10:25 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reactie.
Wij weten dat zij het kan betalen, mijn vriend is immers 4 jaar met haar samen geweest en weet hoeveel zij verdient.
Ik ben een gesprek met haar aangegaan en toen vertelde zij dat ze hem wel kon uitkopen, maar dan zou ze voorlopig niet meer kunnen sparen.
Dit gaat mijn pet te boven.
Bovendien is zij zeer perfectionistisch en zou ze het bedrag aanvullen, anders komt ze natuurlijk in een kwaad daglicht te staan.
Ik ben alleen bang dat ze naar de rechter stapt, wat kunnen wij dan doen?
Er zijn mensen geweest die het huis willen huren, maar dat houdt zij tegen.
Daardoor hebben wij steeds meer het idee dat zij de verkoop/verhuur tegenwerkt en dat ze zelf in het huis wil blijven wonen. Daar gaan wij niet voor betalen. |
|
|
|
 |
|