Aerials
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 03 feb 2011 16:35 Onderwerp: Stilzwijgende verlenging domeinnamen-contract |
|
|
Beste,
Ik heb in december 2009 enkele domeinnamen als Belg aangekocht bij een Nederlands bedrijf (doemee.be/nl, dochteronderneming van Hosting Concepts), die stilzwijgend en automatisch verlengd werden voor een jaar in december 2010. Ik heb daar zelf niet voor gekozen, maar niettemin nu toch een rekening gekregen voor die adressen die men mij verplicht te betalen (voor het volledige nieuwe jaar), zelfs al heb ik die in januari 2011 handmatig stopgezet (er eerst van uitgaande dat, als ik de domeinnamen niet betaalde, deze niet verlengd werden).
Kan ik dit aanvechten, of ben ik sowieso verplicht van dit te betalen ondanks dat de wetgeving in België betreffende stilzwijgende verlenging voor zover ik kon vinden aangeeft dat je na de eerste verlenging met een opzegtermijn van maximum 2 maanden de geleverde dienst kan laten stopzetten?*
Bestaat hiervoor iets vergelijkbaars in de Nederlandse wetgeving?
Met vriendelijke groet,
Frederik
*Bron: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&cn=2010040603&table_name=wet
Bijlage:
Quote: | Algemene voorwaarden Doemee.nl:
Artikel 11 / Beëindiging
1. De Cliënt is ten allen tijde bevoegd om de overeenkomst ontbinden, hierbij zal de vooraf overeengekomen ontbindingstermijn in acht worden genomen.
2. Indien er geen ontbindingstermijn is overeengekomen is een ontbindingstermijn van een kwart van de looptijd van de overeenkomst van toepassing met een minimum van 1 maand.
Artikel 12 / Slotbepalingen
1. Op de overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing
Aanvulling Algemene Voorwaarden
13.De termijn van deze overeenkomst is 12 maanden. Aan het einde van deze termijn wordt de overeenkomst automatisch en stilzwijgend voor telkens een periode van 12 maanden verlengd, tenzij contractant tenminste 3 maanden voor het einde van afloop van de overeenkomst schriftelijk en aangetekend aan de provider heeft kenbaar gemaakt de overeenkomst te willen beëindigen. |
|
|