|
Auteur |
Bericht |
de Webmeester Webmeester
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 04 sep 2005 12:53 Onderwerp: Start TV-serie Keyzer & De Boer advocaten 10-10-2005 |
|
|
Vanaf maandag 10 oktober zal de dramaserie Keyzer & De Boer Advocaten van de KRO en de NCRV wekelijks worden uitgezonden op Nederland 1. De serie omvat 22 afleveringen over het wel en wee van zes advocaten en een secretaresse van een klein advocatenkantoor in Amsterdam-Zuid. In elke aflevering staan twee casus centraal, waarvan een aantal uit de praktijk is gegrepen.
Uitzendtijden van en informatie over de afleveringen
Acteurs: Daphne Bunskoek, Porgy Franssen, Roos Ouwehand, Daan Schuurmans, Henriëtte Tol, Bram van der Vlugt.
Bekijk de website van de TV-serie voor meer informatie:
www.keyzerendeboer.nl |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 04 sep 2005 18:10 Onderwerp: |
|
|
Nou maar hopen dat ze die bij "uitzending gemist" plaatsen. Ik heb dan nl. college  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 04 sep 2005 23:37 Onderwerp: |
|
|
Heeft het rechtenforum nog een rol in de serie?
Vermelding op de aftiteling zou ook leuk zijn. _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 05 sep 2005 9:18 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Vermelding op de aftiteling zou ook leuk zijn. |
Zoiets als "kritisch bekeken door Rechtenforum.nl"? _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
J.C.
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 55
|
Geplaatst: ma 05 sep 2005 13:33 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Nou maar hopen dat ze die bij "uitzending gemist" plaatsen. Ik heb dan nl. college  |
Dat geldt alleen voor de eerste 4 afleveringen. Ik neem niet aan dat jij op zondagavond college hebt.  _________________ Tony Montana (Scarface) - 'I always tell the truth, even when I lie' |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 05 sep 2005 14:59 Onderwerp: |
|
|
Nóg niet .... Op grond van de inspanningen die het EUR-personeel verricht ons wat bij te brengen durf ik echter niets uit te sluiten .... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 11 okt 2005 16:09 Onderwerp: |
|
|
Ok, de eerste aflevering is gisteren geweest. Tijd om onze naam op de aftiteling te verdienen ("kritisch bekeken door Rechtenforum.nl).
Quote: | In deze eerste aflevering wordt advocaat Pim Batenburg zelf aangeklaagd. De schoonmaakster beticht hem ervan haar in haar billen te hebben geknepen. Dit zou voor haar de reden zijn geweest om Pim in het gezicht te slaan, waarna zij werd ontslagen. Marius neemt de verdediging op zich. Het is een precaire, lastige zaak, omdat de naam van het kantoor in het geding is.
Maarten wordt in de arm genomen door een oudere dame, mevrouw van Tellingen. Zij wil de gemeente aanklagen omdat zij door werkzaamheden voor haar deur is gevallen en daarbij haar enkel brak. Ze blijkt echter ook last te hebben van evenwichtsstoornissen. |
Leden van het forum, wat is uw kritisch (doch rechtvaardig) oordeel over de juridische aspecten van deze aflevering? _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: di 11 okt 2005 18:50 Onderwerp: |
|
|
Leuke afleveringen, maar ze geven mijnsinziens geen waarheidsgetrouwe afspiegeling van de Nederlandse rechtspraktijk.
De manier waarop bijvoorbeeld Daan Schuurmans rondliep in de rechtzaal leek wel érg veel op de gemiddelde amerikaanse serie. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 11 okt 2005 22:10 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het niet gezien, maar zag wel een plaatje in de krant staan van het team met Sinterklaas erop ... _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
|