Remy05
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 1
|
Geplaatst: do 11 sep 2008 10:07 Onderwerp: Stage probleem |
|
|
Ik heb dus het volgende probleem:
Mijn vorige stage heb ik in het buitenland gelopen (Aruba) ik heb voor dat ik daar naar toe ging alles zwart op wit laten zetten. Dus ook afspraken over mijn vergoeding etc. De afspraak was dat ik voor de 6 maanden die ik daar zou blijven 800 florin per maand zou krijgen. Dat is ongeveer 260 euro per maand.
Mijn baas heeft mij 4 maanden lang goed betaald, niet altijd op tijd maar ik kreeg het wel. In de 4e maand overleed zijn vader plotseling, doordat moest hij veel geld bij leggen voor de begrafenis etc.
Hij vertelde mij dat hij mij de aankomende maanden niet kon betalen maar hij zei tegen mij dat hij het geld op mijn rekening zou gaan storten.
In de maand juli ( dat is tevens ook de maand dat ik terug naar huis ging) ik ben er mee akkoord gegaan omdat hij het heel zwaar had met het overlijden van zijn vader. Dus ik heb geld moeten lenen bij iemand anders omdat ik anders in die periode niet mijn huur kon betalen.
Vervolgens was er niks in de maand juli op mijn rekening gestort, daarna had ik hem gemaild een maand daar na (augustus).
Hij vertelde mij dat hij nog deze week ( in de week van 5 augustus) mijn geld ging overmaken op mijn rekening. Maar in die week had ik nog steeds niks op mijn rekening ontvangen.
Vervolgens heb ik hem "denk ik wel" 10 mailtjes gestuurd met de vraag hoe het zat en waneer ik het over te maken bedrag op mijn rekening zal gaan ontvangen. Maar ik kreeg geen antwoord terug, vervolgens heb ik zijn vrouw gebeld en die vertelde mij dat zij het zou door geven aan mijn baas dat ik nog steeds op mijn geld wacht en ze zou hem doorgeven dat hij mij z.s.m terug moet mailen.
Tot nu toe heb ik nog steeds niks ontvangen van hem, ik heb daarna mijn school ingelicht per mail, maar daar kreeg ik ook al geen reactie van omdat den ik de man die daar over gaat een tijdje al ziek is.
Mijn vraag is hoe groot is de kans dat ik het geld nog kan krijgen en wat voor stappen kan ik ondernemen om deze man in Aruba mij toch nog te laten betalen.
Is het nodig om een advocaat er bij te roepen (wat ik overigens wel jammer zou vinden omdat ik mijn baas eigenlijk wel een vriendelijke man vond). Ik ga volgende week nog even langs iemand anders op school maar ik vrees dat ze het erg druk hebben voor dit soort problemen dus het liefst los ik het zelf op wie heeft er oplossingen voor dit probleem?
(ik weet niet of ik op het juiste forum terecht ben gekomen maar ik hoop dat jullie mij wel verder kunnnen helpen)
Alvast bedankt voor de reacties! |
|