|
Auteur |
Bericht |
GG
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 10
|
Geplaatst: wo 13 okt 2010 20:01 Onderwerp: Staatsblad publicaties |
|
|
Misschien een hele domme vraag maar ik ben op zoek naar bepaalde Staatsblad publicaties. Kan iemand mij vertellen waar ik deze kan vinden? De zoekmachine op Overheid.nl gaat maar tot 1995 terug en geeft bij mijn ingevoerde trefwoorden enkele losse flarden van publicaties waar ik niets aan heb.
Het gaat hier om:
- Wet van 26 juni 1975, Stb. 1975, 341
- Wet van 15 december 1993, Stb. 1994, 13
- Wet van 18 januari 1996, Stb 1996, 39
Het gaat over de uitbreidingen van de strafvorderlijke regels tot het verkrijgen van schadevergoeding.
In eerste instantie was er slechts voorzien in een materiële schadevergoeding. Het is sinds 1975 echter ook mogelijk om immateriële schade vergoed te krijgen. Later is ook het hechtenisbegrip uitgebreid naar de inverzekeringstelling, klinische observatie en de uitleveringsdetentie. Daarbij is het ook mogelijk geworden om schade vergoed te krijgen op een andere wijze dan via een financiële tegemoetkoming .
Mijn dank is groot! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 13 okt 2010 23:57 Onderwerp: |
|
|
Met veel gepriegel zou je de gezochte informatie op www.statengeneraaldigitaal.nl moeten kunnen vinden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 14 okt 2010 1:14 Onderwerp: |
|
|
Ik wilde hier de hele dag al op reageren maar deed het niet.
Een nieuw topic is mijn vraag niet waard.
Ik stel mijn vraag nu dus toch maar hier en maar hopen dat de topicstarter er ook nog iets aan heeft, ook als er geen antwoord komt. Wat voor de hand ligt.
De schadevergoeding voor teveel gezeten dagen, is daar al een doorbraak in?
(Dus niet bij eindigen van de zaak zonder oplegging van straf of maatregel maar bij langer zitten (in voorarrest) dan de uiteindelijke straf is.) _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|