Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Fronda
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: vr 10 nov 2006 16:12 Onderwerp: Sta ik in mijn recht? |
|
|
Hoi,
Ik heb een vraagje over rechten. Hopelijk ben ik hier in het goede subforum voor mijn vraag.
Het verhaal zit zo:
Ik ben 17 jaar, en ik heb een vliegreis geboekt bij maatschappij A (voor het gemaakt).
Nu heb ik van deze vliegreis bevestigd thuis gekregen, maar later kwam ik erachter, dat dit niet kon i.v.m. school.. en ik de ticket moet annuleren. Dus daar heb ik netjes voor gebeld en uitgelegd wat het probleem is. Ik heb nog geen geld overgemaakt voor de ticket. Maar hun zeggen mij te kunnen verplichten dat bedrag te betalen, Omdat hun het al gekocht hebben.
Wat ik ervan denk is dat het hun fout is de ticket te boeken, zonder geld van mij te hebben gehad. Men zou zelfs fraude kunnen plegen onder mijn naam, door te bellen en onder mijn naam te bestellen. Dus naar mijn idee is dat een krom systeem.
Nu is mijn vraag, sta ik in mijn recht? Ook is mij ooit door de telefoon verteld dat de boeking pas definitief is na het bedrag gestort te hebben.
Vriendelijk bedankt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 11 nov 2006 0:27 Onderwerp: |
|
|
Normaal gesproken komt de overeenkomst tot stand op het moment dat je de reis boekt. Vanaf dat moment zit je eraan vast en kun je hooguit nog annuleren volgens de condities die daarvoor gelden.
Omdat je minderjarig was zou je er heel misschien nog onderuit kunnen komen, namelijk wanneer het boeken van deze reis door een 17-jarige "in het maatschappelijk verkeer" niet gebruikelijk is. In dat geval zouden je ouders de overeenkomst kunnen vernietigen. Ik denk alleen niet dat dit hier het geval is, misschien tenzij het een wereldreis ter waarde van duizenden euro's betreft.
In ieder geval gaan je argumenten over "hun fout" en "zo zou je fraude kunnen plegen" niet op. Het principe is dat je moet nakomen wat je afspreekt, en zolang zij kunnen bewijzen dat ze die reis met jou hebben afgesproken (en dat geef je zelf al toe), kunnen ze je daar aan houden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|