|
Auteur |
Bericht |
lotje90
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 9
|
Geplaatst: do 05 aug 2010 14:31 Onderwerp: Spullen parkeerbon te laat binnen |
|
|
Hoi,
Ik heb alle spullen opgevraagd over een parkeerbon bij OM. Met een termijn van 2 weken, dit is overschreden. Ik heb de helft maar binnen, met een brief dat de rest nog komt. Kan ik hier iets mee doen? Ze hebben een termijn overschreden. Of moet ik ze opnieuw een termijn geven?
Bvb |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 05 aug 2010 15:31 Onderwerp: Re: Spullen parkeerbon te laat binnen |
|
|
lotje90 schreef: | Hoi,
Ik heb alle spullen opgevraagd over een parkeerbon bij OM. Met een termijn van 2 weken, dit is overschreden. Ik heb de helft maar binnen, met een brief dat de rest nog komt. Kan ik hier iets mee doen? Ze hebben een termijn overschreden. Of moet ik ze opnieuw een termijn geven?
Bvb |
Je hebt bij de verkeerde instantie opgevraagd, parkeerbonnen worden gezien als een gemeentelijke belasting, bezwaar dient daarom ook bij de gemeente gemaakt te worden. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 05 aug 2010 15:55 Onderwerp: |
|
|
@Lotje90: De termijn is al enige tijd vier weken met de mogelijkheid om te verdagen met 4 weken. Je zult ze dus nog even respijt moeten geven. Als ze binnen de eerste 4 weken niet verdaagd hebben, kun je ze een briefje sturen dat je binnen 2 weken antwoord verwacht.
@Theod: Nog daargelaten of parkeerbonnen niet ook via CJIB kunnen verlopen (daar lijkt het in dit geval op aangezien een deel wel is doorgestuurd), dient het OM de aanvraag door te sturen naar het juiste bestuursorgaan. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
lotje90
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 9
|
Geplaatst: do 05 aug 2010 18:55 Onderwerp: Spullen parkeerbon te laat binnen |
|
|
CJIB heeft aanvraag doorgestuurd naar juist instantie, dat klopt.
Deze spullen heb ik echter nog niet binnen. Nu moet ik brief sturen met nog een termijn van 2 weken?
Bvd |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 05 aug 2010 19:00 Onderwerp: |
|
|
Het OM of wie dan ook heeft vier weken de tijd. Die 2 weken die jij stelt zijn dus totaal NIET relevant en die termijn heeft ook geen wettelijke grondslag. Als jij binnen vier weken nadat je het verzoek niets hebt gehoord, DAN pas zijn ze te laat en DAN pas kun je je ingebrekestelling insturen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
lotje90
|
Geplaatst: do 05 aug 2010 19:44 Onderwerp: Spullen parkeerbon te laat binnen |
|
|
hoe komen jullie aan het termijn van 4 weken? Ergens anders lees ik namelijk weer 2 weken.
mvg |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 05 aug 2010 19:49 Onderwerp: |
|
|