cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: di 06 jul 2010 17:03 Onderwerp: Sprake van smaad of onrechtmatige daad?? |
|
|
Beste medeforummers,
Ik heb een recentelijk geschil achter de rug. Bij dit geschil was betrokken een deskundig bureau van de tegenpartij. Door de apert onjuiste adviezen die deze deskundige aan de tegenpartij deed heeft de tegenpartij een zaak tegen mij opgestart. Uit het contra-advies dat ik had laten maken bleek dat de deskundige van de tegenpartij niet het goede advies heeft gedaan terwijl hij in dat advies hele rake uitspraken deed als in: Het gebrek heeft de verkopende partij altijd bekend moeten zijn. En ook de kosten heeft hij op 2500 geraamd terwijl deze kosten veel en veel lager waren.
Wat ik wil is een briefje schrijven aan dit deskundige bureau waarin ik dit aan de orde stel. Ik wil hiervan een cc doen naar zijn opdrachtgever (de voormalige tegenpartij) en ook naar de rechtbank omdat ik weet dat hij daar vaak deskundigenadvies uitbrengt. Dit doe ik dan in feite omdat ik het belangrijk vind dat anderen niet de dupe worden van dergelijke onjuiste deskundigenadviezen, meer hoef ik er niet mee te bereiken.
Maar als ik dit doe, maak ik mij dan schuldig aan smaad of aan onrechtmatige daad? |
|