|
Auteur |
Bericht |
georgyporgy
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 mrt 2009 12:43 Onderwerp: Spookfacturen |
|
|
Sinds ik binnen mijn VOF in conflict verkeer met mijn (ex)zakenpartner, heeft zij kennissen allerlei spookfacturen naar de VOF laten sturen. Ze trachtte het bedrijf met de hoeveelheid aan kosten minder waard te laten zijn.
Desgevraagd meldden de "leveranciers" dat zij de opdracht van mijn zakenpartner hebben gekregen en mij geen verantwoording (over de kosten en resultaten) schuldig zijn. Het is echter overduidelijk dat sprake is van exorbitant hoge spookfacturen. Wie weet hoe ik dit (juridisch) aan kan pakken? |
|
|
|
 |
Bartaz
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 58
|
Geplaatst: ma 09 mrt 2009 13:53 Onderwerp: |
|
|
Je kunt aangifte doen van valsheid in geschrifte en/of je kunt schadevergoeding vorderen (indien er daadwerkelijk schade is) op grond van onrechtmatige daad.
De afzenders zullen waarschijnlijk niet op de hoogte zijn van het misdrijf dat ze plegen, dus als je geen aangifte wil doen (om welke reden dan ook), kun je ze ook een brief sturen met daarin het verzoek om een rectificatie en de mededeling dat anders aangifte wordt gedaan. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 mrt 2009 14:02 Onderwerp: Re: Spookfacturen |
|
|
georgyporgy schreef: | mij geen verantwoording (over de kosten en resultaten) schuldig zijn. | Waarom zou je iets willen weten van lieden, die je zelf geen opdracht hebt gegeven?; bankrekeningen laten blokkeren?? Kun je b.v. bij de Kamer van Koophandel je aansprakelijkheid opschorten?? |
|
|
|
 |
|