|
Auteur |
Bericht |
ItsMe!
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: ma 20 sep 2010 13:21 Onderwerp: Splitsingsakte |
|
|
Voor een essay-verplichting zit ik met een probleem.
De opdracht luidt: "Een app. eigenaar wil de vliering van zijn appartement (150 centimeter hoog) verbouwen tot een aanvullende etage (225 centimeter hoog). Dient hiervoor de splitsingsakte gewijzigd te worden? Ik dien hier een nader advies over uit te brengen met daarin verwezen naar de relevante jurisprudentie en literatuur."
Nou ben ik niet vies van flinke dagen werken voor zo'n opdracht, alleen nu kom ik nog niet eens opgestart. Het is mij niet duidelijk wat een splitsingsakte precies is en waar dit geregeld wordt.
Kan iemand mij een beetje aanvullende informatie geven zodat ik op weg kan?
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: ma 20 sep 2010 15:30 Onderwerp: Re: Splitsingsakte |
|
|
ItsMe! schreef: | Voor een essay-verplichting zit ik met een probleem.
De opdracht luidt: "Een app. eigenaar wil de vliering van zijn appartement (150 centimeter hoog) verbouwen tot een aanvullende etage (225 centimeter hoog). Dient hiervoor de splitsingsakte gewijzigd te worden? Ik dien hier een nader advies over uit te brengen met daarin verwezen naar de relevante jurisprudentie en literatuur."
Nou ben ik niet vies van flinke dagen werken voor zo'n opdracht, alleen nu kom ik nog niet eens opgestart. Het is mij niet duidelijk wat een splitsingsakte precies is en waar dit geregeld wordt.
Alvast bedankt! |
Heb je überhaupt al in de wet gezocht? Het eerste artikel over appartementsrechten zou je al een zet in de goede richting moeten geven. In het kader van de zelfwerkzaamheid mag je zelf op zoek gaan welk artikel van welke wet dat is! |
|
|
|
 |
ItsMe!
|
Geplaatst: vr 24 sep 2010 12:40 Onderwerp: Re: Splitsingsakte |
|
|
lawyer schreef: | ItsMe! schreef: | Voor een essay-verplichting zit ik met een probleem.
Alvast bedankt! |
Heb je überhaupt al in de wet gezocht? Het eerste artikel over appartementsrechten zou je al een zet in de goede richting moeten geven. In het kader van de zelfwerkzaamheid mag je zelf op zoek gaan welk artikel van welke wet dat is! |
De wet? Wat is dat?
Wees niet bang, ik ben niet zo lui dat ik hier maar iets neerzet en verder zelf niks meer doe! Tuurlijk heeft boek 5 BW de artikelen waar jij op doelt, alleen is het mij onduidelijk wanneer/in welke gevallen de splitsingsakte gewijzigd dient te worden. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 24 sep 2010 17:50 Onderwerp: |
|
|
Maar eerst was het je nog onduidelijk wat een splitsingsakte was...
Je wekt in ieder geval de indruk dat je in feite pas ná het bericht van lawyer in boek 5 hebt gekeken. Het antwoord op je vraag heb je nu dus gevonden. Je bent opgestart.
Nu stel je een nieuwe vraag. Je vraagt ons voor jou je opdracht te doen. Maar dat mag je zelf doen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
ItsMe!
|
Geplaatst: za 25 sep 2010 12:17 Onderwerp: |
|
|
Jullie hebben helemaal gelijk jongens. |
|