Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 20 mei 2024 16:59
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Sociaal recht goed te doen?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: za 02 mei 2009 13:50    Onderwerp: Sociaal recht goed te doen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik zoek nog een vak om in de zomer te doen, maar dit moet niet al te veel tijd kosten. Ik zit te denken aan het 3e jaars vak Sociaal Recht.

Kost dat vak veel tijd en is dat een lastig vak? En waarom wel/niet?

En hoe pak ik dat vak het beste aan, het hele boek lezen of gaat het ook met de samenvatting etc lezen?

Alvast bedankt! Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 10:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik volg dit vak momenteel als dagstudent. Ik vind het niet heel moeilijk. Het voordeel is dat voor zowel het hoorcollege als de wekgroep dezelde literatuur is voorgeschreven. Het is alleen wel het hele boek dat dient te worden bestudeerd. Ook moet je denken aan zijn 20 a 25 arresten. Deze moeten volgens mij heel goed bestudeerd zijn. Het tentamens bestaat uit casussen die zeer uitgebreid beantwoordt moeten worden. Elke week komt een dergelijke casus aan de orde.

Ik denk dat het vak goed te doen is. Maar dat je er wel tijd aan moet besteden.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 10:12    Onderwerp: Re: Sociaal recht goed te doen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
Hallo,

Ik zoek nog een vak om in de zomer te doen, maar dit moet niet al te veel tijd kosten. Ik zit te denken aan het 3e jaars vak Sociaal Recht.

Kost dat vak veel tijd en is dat een lastig vak? En waarom wel/niet?

En hoe pak ik dat vak het beste aan, het hele boek lezen of gaat het ook met de samenvatting etc lezen?

Alvast bedankt! Smile


Even een vraagje, misschien heel dom maar kan je gewoon vakken volgen tijdens de zomervakantie?

Misschien heel dom om te vragen hoor maar het zou wel heel handig zijn aangezien ik een dubbele studie doe (Criminologie en Rechten) en ik behalve city trips tijdens weekenden niet op vakantie ga, zou het heel handig zijn als je een paar vakken al kan "afsluiten" gedurende de zomervakantie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 10:21    Onderwerp: Re: Sociaal recht goed te doen? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nobility schreef:
John Locke schreef:
Hallo,

Ik zoek nog een vak om in de zomer te doen, maar dit moet niet al te veel tijd kosten. Ik zit te denken aan het 3e jaars vak Sociaal Recht.

Kost dat vak veel tijd en is dat een lastig vak? En waarom wel/niet?

En hoe pak ik dat vak het beste aan, het hele boek lezen of gaat het ook met de samenvatting etc lezen?

Alvast bedankt! Smile


Even een vraagje, misschien heel dom maar kan je gewoon vakken volgen tijdens de zomervakantie?

Misschien heel dom om te vragen hoor maar het zou wel heel handig zijn aangezien ik een dubbele studie doe (Criminologie en Rechten) en ik behalve city trips tijdens weekenden niet op vakantie ga, zou het heel handig zijn als je een paar vakken al kan "afsluiten" gedurende de zomervakantie.
Er zijn in de zomer geen college's of werkgroepen als je dat bedoeld, maar ik wil het dan zonder colleges etc gaan doen.
Ik denk dat ik namelijk niet echt colleges nodig heb, als ik, naast de literatuur, goed tentamens en de uittreksels etc bestudeer. En dan wil ik de her gaan doen in augustus. Haal ik het niet, heb ik het alvast voorbereid voor volgend jaar Smile

(Ik vind het trouwens treurig dat er 3 maanden van een collegejaar voorbij gaan zonder echt onderwijs, maar goed da's een andere discussie..) Smile


Laatst aangepast door John Locke op ma 04 mei 2009 10:38, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 10:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is ook een idee, heel veel succes in ieder geval Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 10:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nobility schreef:
Dat is ook een idee, heel veel succes in ieder geval Wink
Als je snel bent, kun je nog een aantal colleges volgen van een vak. Niet optimaal, maar beter dan niets.
Anyway, is maar een idee. Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
Ik volg dit vak momenteel als dagstudent. Ik vind het niet heel moeilijk. Het voordeel is dat voor zowel het hoorcollege als de wekgroep dezelde literatuur is voorgeschreven. Het is alleen wel het hele boek dat dient te worden bestudeerd. Ook moet je denken aan zijn 20 a 25 arresten. Deze moeten volgens mij heel goed bestudeerd zijn. Het tentamens bestaat uit casussen die zeer uitgebreid beantwoordt moeten worden. Elke week komt een dergelijke casus aan de orde.

Ik denk dat het vak goed te doen is. Maar dat je er wel tijd aan moet besteden.
Ok, het is me duidelijk... maar eens wat colleges volgen (deeltijd) en kijken of dit gaat lukken Smile
Bedankt iig
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: za 27 jun 2009 23:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ik heb een onvoldoende. Snap eigenlijk niet zo goed hoe het komt. Ik denk dat ik vragen te kort heb beantwoord ofzo. Maarja heb er door omstandigheden ook erg weinig tijd ingestoken. Dus ook voor mij de her.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2009 1:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vriendin van mij heeft een ..10 !!! Shocked Shocked Shocked

Weet iemand hoe het verder gemaakt is door iedereen? Ik bedoel ..een 10 is meer een uitzondering, hoeveel procent heeft het gehaald en gemiddelde cijfer?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2009 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wow! Da's een mooi resultaat!

Heeft Leiden geen grade statistics? Bij ons kun je altijd een overzicht oproepen van aantal deelnemers, slagingspercentages, gemiddelde cijfer en een grafiekje waarin is vermeld hoe vaak bepaalde eindcijfers zijn behaald. Dat geeft een mooi beeld van je positie ten opzichte van de rest.
Soms is een 6 shit, maar soms (bij een slagingspercentage van bijv 21%) fantastisch.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2009 13:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, met SIN Online is dat echt ideaal, je ziet hoe hoog je hebt gescoord tegenover andere mensen en ook kan je de slagingspercentages van de vorige jaar gemakkelijk zien, soms wel tot 5 jaar terug.

Leiden heeft op blackboard Tentamenranking maar die doet het bij mij al twee jaar niet..vorig jaar ook niet.

Krijg steeds Geen gegevens gevonden om te tonen(kode=0001); No data to show.

Maar andere mensen hebben er vreemd genoeg geen last van, vandaar dat ik nieuwsgierig ben Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 17:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had er een 8 voor vorig jaar. Met minimale inspanning behaald zonder de colleges te hebben gevolgd. Dat doe ik zo bij wel meer vakken: vaak hebben de colleges nauwelijks toegevoegde waarde.

Ook in Leiden kun je tentamenrankings raadplegen via Blackboard, maar je kunt het alleen zien als je zelf deel hebt genomen aan het tentamen en je kan het tot 100 dagen terug in de tijd zien.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 21:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

lamaris schreef:
Ik had er een 8 voor vorig jaar. Met minimale inspanning behaald zonder de colleges te hebben gevolgd.
En aan hoeveel uurtjes moet ik dan ongeveer denken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 21:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
lamaris schreef:
Ik had er een 8 voor vorig jaar. Met minimale inspanning behaald zonder de colleges te hebben gevolgd.
En aan hoeveel uurtjes leren moet ik dan ongeveer denken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2009 16:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
lamaris schreef:
Ik had er een 8 voor vorig jaar. Met minimale inspanning behaald zonder de colleges te hebben gevolgd.
En aan hoeveel uurtjes moet ik dan ongeveer denken?


Ik denk zo een 20,25 uren, goed te doen als je dat spreidt over een dag of 4,5.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds