|
Auteur |
Bericht |
BoUutGrunn
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 nov 2013 19:35 Onderwerp: Slechte prestatie restaurant; hoeveel moet je vergoeden? |
|
|
Ik ben op 18 november jongstleden gepromoveerd. Na afloop van de promotie heb ik een lunch voor promotoren, vrienden en familie gehouden.
Ik heb met het restaurant een flink bedrag afgesproken om een lekkere lunch neer te zetten. Ik had eerder goede ervaringen met dit restaurant. Men heeft echter de lunch goed weten te verprutsen (eten dat uitgedroogd was en lauw, niet op smaak was, het serveren ging asynchroon en het liep allemaal erg uit zodat mensen eerder weg gingen dan de koffie en thee op het eind). Ik heb hier veel klachten over gehad van mensen, wat toch wel een domper was op de dag.
Ik spreek binnenkort de bedrijfsleider hierover. Ik ben benieuwd welke rechten ik als consument heb in dit geval. Ben ik het restaurant het volledige bedrag verschuldigd?
Alvast bedankt voor jullie hulp! |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 29 nov 2013 13:11 Onderwerp: |
|
|
Jij dient het restaurant te betalen op grond van de tussen jullie gesloten overeenkomst. Indien het restaurant zijn verplichtingen niet is nagekomen, en wanprestatie heeft gepleegd, heb jij aanspraak op vergoeding van schade en/of ontbinding van de overeenkomst.
Je dient dan wel aan te tonen welke afspraken gemaakt zijn en welke van die afspraken het restaurant niet is nagekomen.
Lauw of niet lekker eten, is achteraf erg moeilijk aan te tonen, en had je beter op het moment zelf kunnen aankaarten. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
BoUutGrunn
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 29 nov 2013 14:56 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel voor je snelle en duidelijke antwoord!
Ik probeer het dan in der minne te settlen. De bedrijfsleider heeft wel aangegeven dat hij zich bewust is dat het een en ander niet goed is gegaan.
Het is lastig om op zo'n dag zulke zaken aan te kaarten; ik heb dit maar gedeeltelijk gedaan om praktische redenen. Ze kunnen in dat stadium simpelweg niets meer doen; 60 maaltijden terugsturen naar de keuken is niet echt een optie. Hoewel het eten ronduit smerig was, verpest het de dag nog meer als er al helemaal niets (op tijd) geserveerd wordt en mensen hongerig naar huis gaan.
Het is toch handig voor de volgende grote gelegenheid een ceremoniemeester ofzo aan te stellen. Mocht ik nog een keer zo'n evenement hebben, dan denk ik daar zeker aan.
Nogmaals bedankt! |
|
|
|
 |
|