|
Auteur |
Bericht |
dianamssls
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 2
|
Geplaatst: vr 05 jan 2007 17:14 Onderwerp: Scriptieonderwerp ondernemingsrecht |
|
|
Hallo,
Ik ben studente master financieel recht. Mijn voorkeur gaat uit naar een scriptieonderwerp op het gebied van het ondernemingsrecht. Heeft iemand misschien een leuke suggestie? Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Diana |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 08 jan 2007 21:52 Onderwerp: |
|
|
Alleen als ik je daarvoor nu net zo veel in rekening mag brengen als jij mij na het afstuderen
Even zonder grappen: ondernemingsrecht is nogal breed. zijn er niet bijv. wat recente ontwikkelingen waar je het over zou kunnen doen? Of ben je nooit iets tegengekomen waarvan je dacht: "Hee, dat zou toch anders moeten/kunnen"? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
de Webmeester Webmeester
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 10 jan 2007 23:06 Onderwerp: |
|
|
- Identiteitswetgeving en financiële dienstverlening
- Juridische begrenzing van geoorloofde vs. ongeoorloofde transacties
- Nieuwe Europese rechtsvormen
Shoot and forget...
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 10 jan 2007 23:58 Onderwerp: |
|
|
Wa's da ? 'Financiëel recht' ? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 11 jan 2007 8:44 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Financieel recht is een interdisciplinaire éénjarige masteropleiding die met name voorbereidt op het beoefenen van de rechtspraktijk in de financiële wereld. Daarbij valt te denken aan functies bij internationale ondernemingen, consultancy, het bank- en verzekeringswezen, toezichthouders, maar natuurlijk ook in de advocatuur. In deze opleiding worden de financiële, fiscale en juridische aspecten van ondernemingen bestudeerd. Hierbij wordt ingegaan op bijvoorbeeld beursintroducties, internationale financiële verslaggeving, fusies en overnames, financiële instellingen, beleggingen en financiële ethiek. |
bron _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 11 jan 2007 9:27 Onderwerp: |
|
|
TikSimone, bedankt !
Eéntje uit m'n eigen praktijk: de schijn van belangverstrengeling wanneer partij A een onderzoek door een accountant laat doen, terwijl partij B een advocaat van het aan die accountant geliëerde kantoor heeft ?
Bij grote spelers zie je tenslotte dat advocaten & accountants samenwerken. |
|
|
|
 |
dianamssls
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 2
|
Geplaatst: do 11 jan 2007 11:38 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Bedankt voor de suggesties. Ga kijken wat ik ermee kan.
Groetjes Diana |
|
|
|
 |
saatje
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1
|
Geplaatst: vr 26 okt 2007 9:46 Onderwerp: scriptieonderwerp |
|
|
Dag allemaal,
Ik ben een vierdejaars HBO-Recht student en studeer tegelijkertijd aan de universiteit van Amsterdam. Hiernaast ben ik stage aan het lopen in de notariaat en hebt met name te maken met ondernemingsrecht.
Ben momenteel bezig met vinden van een onderwerp voor mijn scriptie op het gebied van ondernemingsrecht.
Heb laats op het forum gesurft en ben het volgende tekst tegengekomen:
de schijn van belangverstrengeling wanneer partij A een onderzoek door een accountant laat doen, terwijl partij B een advocaat van het aan die accountant gelieerde kantoor heeft?
belangenverstrengeling lijkt mij wel wat omdat ik op mijn stage ook vaak te maken heb met fusies en overnames, maar toch wil ik niet zo snel een keuze maken en vroeg me af of er meer mensen zijn die met interessante onderwerpen komen die niet saai zijn
Ik zal de gene echt dankbaar zijn |
|
|
|
 |
everhaan
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: za 24 nov 2007 0:11 Onderwerp: Re: scriptieonderwerp |
|
|
Kijk eens op www.scriptiecoach.nl
saatje schreef: | Dag allemaal,
Ik ben een vierdejaars HBO-Recht student en studeer tegelijkertijd aan de universiteit van Amsterdam. Hiernaast ben ik stage aan het lopen in de notariaat en hebt met name te maken met ondernemingsrecht.
Ben momenteel bezig met vinden van een onderwerp voor mijn scriptie op het gebied van ondernemingsrecht.
Heb laats op het forum gesurft en ben het volgende tekst tegengekomen:
de schijn van belangverstrengeling wanneer partij A een onderzoek door een accountant laat doen, terwijl partij B een advocaat van het aan die accountant gelieerde kantoor heeft?
belangenverstrengeling lijkt mij wel wat omdat ik op mijn stage ook vaak te maken heb met fusies en overnames, maar toch wil ik niet zo snel een keuze maken en vroeg me af of er meer mensen zijn die met interessante onderwerpen komen die niet saai zijn
Ik zal de gene echt dankbaar zijn |
|
|
|
|
 |
Gentleman
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 62
|
Geplaatst: do 06 dec 2007 13:54 Onderwerp: |
|
|
Hoe rigide zijn 'chinese walls' in de praktijk?
Uitzonderingen op de prospectusplicht in de Wft? _________________ ai |
|
|
|
 |
|