|
Auteur |
Bericht |
themis
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 26 jan 2005 19:02 Onderwerp: Scriptie Strafrecht: 'getuigen in het strafproces' |
|
|
Ik wil een scriptie schrijven over "getuigen in het strafproces". Ik vind het alleen moeilijk om een goede vraagstelling op dit gebied te bedenken. Heeft iemand een idee? Alles is welkom! |
|
|
|
 |
meloen
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 27 jan 2005 0:20 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je jezelf beter kunt beperken tot een specifieker onderwerp. Bijvoorbeeld de bedreigde getuige, of het slachtoffer als getuige ter zitting, of de (criminele) informant, of de sterker wordende rol van het inmiddelijkheidsbeginsel, waardoor processen steeds langer voortslepen doordat alle getuigen ter zitting moeten worden doorgezaagd. Voors/tegens etc. Genoeg ideetjes? _________________ Studeren is als reizen. Het gaat niet om het doel, maar om de weg er naar toe. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 27 jan 2005 8:51 Onderwerp: |
|
|
Of de voor- en nadelen van het horen bij de RC resp. ter zitting? Of iets over het "horen op afstand"? (dus d.m.v. videoconferencing) |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 27 jan 2005 14:22 Onderwerp: |
|
|
Of bijvoorbeeld minderjarige getuigen. Een kind van 8 is een andere getuige dan een volwassen persoon. |
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: do 27 jan 2005 14:59 Onderwerp: |
|
|
Je zou eens kunnen kijken of er nieuwe wetsvoorstellen zijn m.b.t. getuigen in het strafproces. Wetsvoorstellen leveren altijd een prima uitgangspunt op voor een scriptie. |
|
|
|
 |
themis
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 27 jan 2005 16:49 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tips. Hier kan ik wel wat mee!  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 27 jan 2005 20:10 Onderwerp: |
|
|
Laat je nog weten wat het wordt? |
|
|
|
 |
Magdalena
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 2313
|
Geplaatst: wo 23 feb 2005 23:39 Onderwerp: |
|
|
Misschien een tip: Ik ben samen met mijn scriptiebegeleider tot het onderwerp gekomen. Misschien is dat het handigst. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: do 24 feb 2005 0:00 Onderwerp: |
|
|
Ik ben nog steeds benieuwd wat het nou geworden is. Misschien ook wel leuk om te laten weten wat afgevallen is (kan een ander daar weer fijn een scriptie over maken, misschien) |
|
|
|
 |
Magdalena
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 2313
|
Geplaatst: do 24 feb 2005 10:04 Onderwerp: |
|
|
Idd..  |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: vr 25 feb 2005 17:32 Onderwerp: |
|
|
De AIVD informant als (niet-)getuige? _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
|