ednl
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 22 jan 2012 16:36 Onderwerp: Schuldbekentenis 500 euro, maar persoon spoorloos |
|
|
Ik heb een half jaar terug mijn woning tijdelijk (legaal, met goedkeuring verhuurder) onderverhuurd. De onderhuurder had voor de laatste maand niet voldoende geld en heeft toen, naast het onderhuurcontract waar haar betaalverplichtingen duidelijk vermeld zijn, ook nog een schuldbekentenis van 500 euro ondertekend.
Tevens heb ik een kopie van haar identiteitskaart. Ik weet ook wie haar werkgever (uitzendbureau) is. Tevens heb ik de naam van haar partner.
Het blijkt dat ze dit met voorbedachte rade ondertekend heeft, wetende dat ze ging verhuizen en haar nieuwe adres niet meer door zou geven. Telefonisch hield ze me eerst nog aan het lijntje door te bevestigen dat ze het geld zou storten. Maar inmiddels neemt ze al een paar maanden haar telefoon niet meer op. Ik heb haar wel per SMS een herinnering en aanmaning gestuurd.
Hebben jullie tips hoe ik alsnog mijn geld kan krijgen? In de schuldbekentenis staat dat het geld direct opeisbaar is, nu ze verzuimd heeft te betalen. Kan ik gewoon naar een deurwaarder stappen en hopen dat zij haar adres kunnen traceren en/of het van haar loon bij het uitzendbureau in kunnen houden?
Of kan ik ook een verzoek bij het uitzendbureau indienen en hen direct vragen het in te houden van haar loon en/of haar namens mij een brief te sturen met de vraag het geld snel over te maken, en dat anders een deurwaarder ingeschakeld zal worden.
Alvast bedankt voor de tips.
Mvgr, Ed |
|