|
Auteur |
Bericht |
rinus verwoekeraar
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 19 mei 2015 15:27 Onderwerp: Schoolopdracht: geheimhoudingsverklaring dwingend/aanvullend |
|
|
Dag! Ik heb een vraag waar ik echt niet uit kom voor mijn studie, uiteraard voor het vak Recht. De vraag is als volgt:
"Geeft de Nederlandse wet dwingende of aanvullende regels omtrent geheimhoudingsverklaringen en zo ja, waar? Zo niet, welke regels zijn dan toepasselijk?"
Ik kom er echt niet uit. Kan iemand mij helpen?
 |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 20 mei 2015 14:53 Onderwerp: Re: Schoolopdracht: geheimhoudingsverklaring dwingend/aanvullend |
|
|
rinus verwoekeraar schreef: | Dag! Ik heb een vraag waar ik echt niet uit kom voor mijn studie, uiteraard voor het vak Recht. De vraag is als volgt:
"Geeft de Nederlandse wet dwingende of aanvullende regels omtrent geheimhoudingsverklaringen en zo ja, waar? Zo niet, welke regels zijn dan toepasselijk?"
 |
Zonder context wij ook niet... |
|
|
|
 |
Bronza
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: wo 20 mei 2015 15:15 Onderwerp: |
|
|
Enige context waarin deze vraag relevant zou kunnen zijn, is denk ik in de context van de Wbp.. anders is het een erg vage slechte vraag |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 21 mei 2015 0:25 Onderwerp: |
|
|
Geheimhoudingsverklaringen zijn niet apart geregeld in het BW (zoals bijv. huurcontracten wel). De regels van boek 6 (en 3) BW zijn dus van toepassing.
(Ik ga ervan uit dat het gaan om een geheimhoudingsovereenkomst (in het Engels een non-disclosure agreement / NDA).) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 mei 2015 8:07 Onderwerp: Re: Schoolopdracht: geheimhoudingsverklaring dwingend/aanvullend |
|
|
BartL schreef: | rinus verwoekeraar schreef: | Dag! Ik heb een vraag waar ik echt niet uit kom voor mijn studie, uiteraard voor het vak Recht. De vraag is als volgt:
 |
Zonder context wij ook niet... |
bona fides schreef: | Geheimhoudingsverklaringen zijn niet apart geregeld in het BW (zoals bijv. huurcontracten wel). De regels van boek 6 (en 3) BW zijn dus van toepassing.
(Ik ga ervan uit dat het gaan om een geheimhoudingsovereenkomst (in het Engels een non-disclosure agreement / NDA).) |
Bronza schreef: | Enige context waarin deze vraag relevant zou kunnen zijn, is denk ik in de context van de Wbp.. anders is het een erg vage slechte vraag |
Ik kan het niet laten. QED
Ik kan mij overigens niet voorstellen dat een schoolopdracht niet meer context geeft bij deze vraag of een geheimhoudingsverklaring en geheimhoudingsovereenkomst door elkaar haalt. |
|
|
|
 |
|