Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
marksabrijs
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 28
|
Geplaatst: di 14 jul 2015 18:41 Onderwerp: Schade door toedoen van financieel dienstverlener |
|
|
Wij zijn beide starters op de woningmarkt en hebben ons handtekening gezet onder het koopcontract van een nieuwbouwwoning. Hierin is een clausule opgenomen dat wij binnen 2 maanden na tekenen de financiering rond moeten hebben i.v.m. de aankoop grond. Wanneer wij hiervoor uitstel aanvragen moeten wij 6% rente betalen omdat de ontwikkelaar het dan voorschiet.
Wij zijn eerst bij een hypotheekadviseur geweest, maar omdat wij twijfelden aan de integriteit �n precies wisten wat wij wilden, hebben we uiteindelijk -6 dagen na ondertekenen koopovereenkomst- gekozen voor een 'execution only' bemiddelaar.
We zijn direct aan de slag gegaan met onze hypotheekkeuze, de benodigde toetsen, en het verzamelen en uploaden van de benodigde documenten. 9 Dagen na tekenen van het contract hadden wij alles compleet. De hypotheekofferte kon nu worden aangevraagd. Door drukte van hun kant heeft deze aanvraag helaas een week op zich laten wachten, �n bleken ze op dat moment nog gegevens nodig te hebben m.b.t. de ORV. Na eindelijk de hypotheekofferte te hebben ontvangen blijkt er door miscommunicatie een fout te zitten in het bankrekeningnummer. Er moest een nieuwe offerte worden aangevraagd, waar wij wederom een week op moesten wachten.
Tijdens het wachten op de nieuwe offerte hebben wij uiteraard vast vooruit gewerkt. Er diende aanvullende documenten te worden aangeleverd bij verdere stappen in hun tool. De controle v.w.b. deze documenten heeft in ��n extreem geval zelfs 20 dagen op zich laten wachten. In de regel heeft deze controle 10 dagen geduurd. Wederom is de wederpartij pas in beweging gekomen nadat wij boos contact hebben opgenomen! U zult begrijpen hoe frustrerend het is geweest dat er op dat moment nog documenten werden afgekeurd en opnieuw moesten worden aangeleverd. We zitten inmiddels op ongeveer 3 weken voor de deadline en de tijd begint voor ons nu wel te dringen. Wanneer de wederpartij nl. klaar was met controleren, zou het door een externe partij moeten worden gekeurd, waarna onze verstrekker er nog iets van wilde vinden, alvorens bij finaal akkoord aan te belanden.
Na wederom een week zonder wijziging in de status, heb ik weer boos opgebeld om ze in beweging te krijgen. Nu blijken eerder goedgekeurde documenten t�ch niet goed te zijn �n blijken ze toch weer meer gegevens nodig te hebben, waarvan ze nota bene de manier van aanleveren vaak niet uit weten te leggen!
Je voelt natuurlijk al aankomen dat wij nu dus te laat zijn, uitstel hebben moeten aanvragen, en straks de contractueel vastgelegde rente moeten ophoesten. Mijn vraag is dus eigenlijk of wij deze schade, ondanks zij hun aansprakelijkheid beperken, kunnen verhalen op onze dienstverlener?
Uiteraard hebben wij ze gedurende het gehele proces achter de broek aan gezeten. Iets waarvoor wij het liefst ook nog schadeloos zouden willen worden gesteld. Wij hebben totaal uren in de wacht gestaan, waarvan zij de oorzaak waren omdat ze niet opschoten. Zij verschuilen zich altijd makkelijk achter drukte, de voorwaarden die de verstrekker stelt, alsmede de foutief aangeleverde documenten. Dit zijn nog niet eens alle details, wij hebben geen zin hier nog veel meer energie in te steken. Tijdens de procedure zijn zij documenten kwijt geraakt �n kwamen ze vaak terugbelafspraken niet na! Jullie zullen ook vast begrijpen dat dit voor ons een bijzonder stressvolle periode is geweest.
Tevens beschikken wij over vrijwel alle correspondentie, daar wij middels de app 'Callrecorder' nagenoeg alle gesprekken hebben opgenomen.
Hierbij de -geanonimiseerde- algemene voorwaarden:
===============================================
Algemene voorwaarden van ANONIEM B.V.
1. Algemeen
1.1. Onder Klant wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan, de niet in de uitoefening van een beroep of bedrijf handelende persoon, die alleen of gezamenlijk met een derde een Opdracht verleent aan ANONIEM B.V..
1.2. Onder ANONIEM B.V.wordt verstaan de onderneming, opdrachtnemer van de Klant, die wordt gedreven door HOLDING B.V., dan wel een haar gelieerde onderneming, of door een franchisevestiging of affiliate van ANONIEM B.V.. HOLDING B.V. is statutair gevestigd te Amsterdam en ingeschreven in het handelsregister onder nummer xxxx. WFT-nr. xxx.
1.3. Onder Opdracht wordt verstaan de (mondelinge) overeenkomst van opdracht, waarbij de Klant als opdrachtgever aan ANONIEM B.V. als opdrachtnemer, de opdracht geeft tot Dienstverlening;
1.4. Onder Dienstverlening wordt verstaan alle werkzaamheden die ANONIEM B.V. ten behoeve en in opdracht van de Klant verricht op het gebied van de bemiddeling, inzake de (mogelijke) levering van financi�le producten en/of diensten door een financi�le instelling anders dan ANONIEM B.V. aan de Klant.
1.5. De dienstverlening beperkt zich uitdrukkelijk tot het aanbieden en bemiddeling: er wordt niet geadviseerd in de zin van de Wet Financieel Toezicht (WFT). Wel zal alle informatie worden verschaft voor de juiste beoordeling van het hypotheekproduct.
1.6. ANONIEM B.V. stelt de klant via haar website ANONIEM B.V. in staat om zelf een hypotheek aan te vragen. Bij execution only gaat de Klant zelf na of het product bij zijn wensen en omstandigheden past. De zelfwerkzaamheid van de Klant staat hier voorop.
1.7. Bij ANONIEM B.V. kan de Klant alleen een hypotheek en verzekeringen afsluiten zonder advies. Dit betekent dat de Klant zelf informatie opzoekt over de producten en de mogelijkheden. En hij bepaalt zelf welke hypotheek en verzekeringen hij wil afsluiten of hoe hij zijn bestaande hypotheek wilt wijzigen. Op de website vindt de Klant daar voor relevante keuze informatie.
1.8. Voordat de Klant een hypotheek afsluit of hypotheek wijzigt, maakt de Klant eerst de kennis- en ervaringstoets. Deze toets is verplicht voor het afsluiten of wijzigen van een hypotheek zonder advies. Wil de Klant samen met een partner een huis kopen of een hypotheek die op naam van beiden staat wijzigen? Dan moeten zij beiden de toets maken. Omdat de Klant de hypotheek zonder advies afsluit, betaalt deze hiervoor alleen afhandelingskosten.
1.9. De Klant wordt gewezen op de aan execution only verbonden risico�s. Een hypotheek is een product waarbij beslissingen worden genomen die gevolgen hebben voor de financi�le situatie. Dit betekent dat klant goed ge�nformeerd moet zijn, voordat een hypotheek wordt afgesloten. Daarom is de kennis- en ervaringstoets belangrijk en ook wettelijk verplicht. Door de toets in te vullen, krijgt Klant inzicht of er voldoende kennis is van het volgende:
� Klant weet wat een hypotheek is en begrijpt welke keuzes er gemaakt moeten worden
� Klant kent de voorwaarden van de hypotheek
� Klant kan beoordelen of de hypotheek past bij haar persoonlijke en financi�le situatie
� Klant heeft al voldoende kennis en/of ervaring met het afsluiten van een hypotheek
� Klant is bekend met de fiscale gevolgen van de door haar gekozen hypotheek
� Klant zorgt dat het maandbedrag binnen het budget past. Nu en in de toekomst
� Klant houdt rekening met onvoorziene omstandigheden, zoals arbeidsongeschiktheid of werkloosheid en kan deze risico�s zelf goed inschatten
� Klant heeft bij het ontbreken van (een deel) van bovenstaande vereisten idealiter advies gekregen van een erkend hypotheekadviseur om te kunnen inschatten welke financi�le en fiscale gevolgen de te maken keuzes hebben
� Klant is bereid de financi�le risico�s te aanvaarden die het gevolg zijn van het afsluiten van een hypotheek zonder advies
1.10. Alle bedingen in deze Algemene voorwaarden zijn mede gemaakt ten behoeve van de aandeelhouders, bestuurders en/of vennoten van ANONIEM B.V. , alsmede van al degenen die voor ANONIEM B.V. , dan wel direct voor aan HOLDING B.V. gelieerde bedrijven werkzaam zijn.
2. Toepasselijkheid
2.1. Deze Algemene voorwaarden (ingeschreven bij de Kamer van Koophandel van Amsterdam onder nummer xxxxxx) zijn van toepassing op de Dienstverlening en de
Opdracht, strekkend tot het verrichten van werkzaamheden en/of diensten door ANONIEM B.V. , van alle daaruit voortvloeiende en/of daarmee samenhangende overeenkomsten tussen de Klant en ANONIEM B.V. , respectievelijk hun rechtsopvolgers, alsmede van alle door ANONIEM B.V. gedane aanbiedingen en/of offertes. Aanbiedingen en/of offertes van financi�le instellingen anders dan ANONIEM B.V. zijn hiervan uitdrukkelijk uitgezonderd.
2.2. Deze Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanvragen van, aanbiedingen en offertes aan en Overeenkomsten met de Klant tenzij door Klant en ANONIEM B.V. uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen. Inkoopvoorwaarden en/of andere (algemene) voorwaarden van de Klant worden hierbij uitdrukkelijk van de hand gewezen en zijn niet van toepassing.
2.3. Deze Algemene Voorwaarden zijn ook van toepassing op eventuele latere Overeenkomsten tussen ANONIEM B.V. en de Klant, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. In geval van tegenstrijdigheid van bepalingen in de Overeenkomst zal de volgende voorrangsregeling gelden:
2.3.1. De Overeenkomst c.q. het door ANONIEM B.V. schriftelijk of elektronisch geaccepteerde formulier van Opdracht
2.3.2. De Algemene voorwaarden
2.3.3. Het dienstverleningsdocument
2.3.4. De Service level agreement (indien van toepassing)
2.3.5. Eventuele andere documenten behorende bij de Overeenkomst
2.4. Van deze voorwaarden afwijkende bedingen zijn slechts van kracht indien en voor zover ANONIEM B.V. deze uitdrukkelijk en schriftelijk aan Klant heeft bevestigd.
2.5. Indien enig beding, deel uitmakend van deze algemene voorwaarden of van de opdracht, nietig zou zijn of vernietigd wordt, blijft de Opdracht voor het overige zoveel mogelijk in stand en zal het betreffende beding in overleg tussen partijen onverwijld worden vervangen door een beding dat de strekking van het oorspronkelijke beding zoveel mogelijk benadert.
3. Gegevens en informatie
3.1. ANONIEM B.V. is slechts gehouden tot (verdere) uitvoering van de Opdracht als Klant alle door ANONIEM B.V. verlangde gegevens en informatie, in de vorm en op de wijze als door ANONIEM B.V. gewenst, tijdig heeft verstrekt.
3.2. De Klant is gehouden ANONIEM B.V. ongevraagd te informeren over feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de Opdracht van belang kunnen zijn.
3.3. Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de door of namens hem aan ANONIEM B.V. verstrekte gegevens en informatie.
3.4. Indien de door de Klant verschafte informatie niet tijdig verstrekt, niet deugdelijk of niet volledig is, mag ANONIEM B.V. de Dienstverlening opschorten.
4. Uitvoering van de opdracht
4.1. ANONIEM B.V. bepaalt de wijze waarop en door welke perso(o)n(en) de Dienstverlening wordt uitgevoerd, maar neemt daarbij de door de klant kenbaar gemaakte wensen zoveel mogelijk in acht.
4.2. ANONIEM B.V. zal de Dienstverlening naar beste vermogen en als een zorgvuldig handelend beroepsbeoefenaar uitvoeren. ANONIEM B.V. kan evenwel niet instaan voor het bereiken van enig beoogd resultaat.
4.3. Termijnen waarbinnen de Dienstverlening dient te zijn voltooid zijn slechts fatale termijnen indien dat schriftelijk is overeengekomen. ANONIEM B.V. is niet verantwoordelijk voor het bewaken van termijnen in overeenkomsten waarbij De Klant partij is, zoals termijnen van ontbindende voorwaarden in een koop- aanneemovereenkomst.
4.4. De door financi�le instellingen gedane offertes en aanbiedingen die door ANONIEM B.V.aan de Klant worden overhandigd zijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, vrijblijvend en onder voorbehoud van acceptatie door de betreffende financi�le instelling.
4.5. De Klant kan geen rechten ontlenen aan berekeningen die door ANONIEM B.V. ten behoeve van de Klant worden vervaardigd. Deze berekeningen kunnen onder andere betrekking hebben op de kosten van een financieel product, de doorwerking daarvan in de maandlasten van de Klant, eventuele fiscale gevolgen alsmede de gevolgen van het zich voordoen van omstandigheden zoals arbeidsongeschiktheid of overlijden. Al deze berekeningen zijn voorlopig en indicatief en kunnen tussentijds wijzigen als gevolg van wijzigingen in rentes en/of de premies.
5. Verwerking gegevens
5.1. ANONIEM B.V. zal de door of namens de Klant verschafte gegevens en informatie behandelen conform het gestelde in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
5.2. ANONIEM B.V. is, indien zij voor zichzelf optreedt in een (gerechtelijke) procedure, gerechtigd de door of namens de Klant verschafte gegevens en informatie alsmede andere gegevens en informatie waarvan zij bij de uitvoering van de Opdracht kennis heeft genomen aan te wenden voor zover deze naar haar redelijk oordeel van belang kunnen zijn.
5.3. Behoudens de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van ANONIEM B.V. is het De Klant niet toegestaan de inhoud van opinies of andere al dan niet schriftelijke uitingen van ANONIEM B.V. openbaar te maken of anderszins aan derden ter beschikking te stellen, behoudens voor zover dit rechtstreeks uit de overeenkomst voortvloeit of geschiedt ter inwinning van een deskundig oordeel omtrent de desbetreffende werkzaamheden van ANONIEM B.V..
6. Vergoeding
6.1. Voor de Dienstverlening is de klant aan ANONIEM B.V. een vergoeding verschuldigd overeenkomstig de bij ANONIEM B.V. gebruikelijke tarieven en werkwijzen, zoals aan de Klant nader bekend is en/of zal worden gemaakt. De vergoeding kan geheel of gedeeltelijk deel uitmaken van een door een financi�le instelling, anders dan ANONIEM B.V. in rekening te brengen bedrag. Het is mogelijk dat de Klant besluit om een Opdracht tussentijds op te zeggen. In dat geval is de Klant ANONIEM B.V. een vergoeding verschuldigd op basis van verrichte werkzaamheden. Voor het verschuldigde bedrag tekent de Klant een nieuwe schriftelijke opdrachtbevestiging en incassomachtiging ter vervanging van de eerdere opdracht.
6.2. Betaling van de vergoeding zoals bedoeld in artikel 6.1 kan plaatsvinden op verschillende wijzen, zoals een betaling door de notaris die door de Klant is aangewezen en/of een betaling middels een incassomachtiging die de klant aan ANONIEM B.V. verstrekt.
6.3. Indien betaling zoals beschreven in artikel 6.2 niet kan plaatsvinden zal ANONIEM B.V. de Klant daarvan in kennis stellen, waarna binnen 7 dagen alsnog betaling dient plaats te vinden zonder enige aftrek, korting of verrekening in Nederlandse valuta door storting of overmaking op de aangegeven bank- of girorekening, bij gebreke waarvan de Klant in verzuim is.
6.4. Alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten die ANONIEM B.V. heeft in verband met de incasso van een vordering op de Klant zijn voor rekening van de Klant. Deze kosten bedragen in ieder geval de wettelijke rente, alsmede een bedrag gelijk aan de wettelijk maximaal toegestane vergoeding ter zake van buitengerechtelijke incassokosten zoals is bepaald in en wordt berekend conform het Besluit Vergoeding voor Buitengerechtelijke Incassokosten.
7. Klachten
7.1. Een klacht met betrekking tot de Dienstverlening of de vergoeding dient op straffe van verval van alle aanspraken binnen 30 dagen na de verzenddatum van de stukken of informatie waarover de Klant klaagt, dan wel, indien de Klant aantoont dat hij het gebrek redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken, binnen 30 dagen na de ontdekking van het gebrek, schriftelijk aan ANONIEM B.V. te worden kenbaar gemaakt.
7.2. Een klacht schort de betalingsverplichting van de Klant niet op, behalve als ANONIEM B.V. aan de klant te kennen heeft gegeven dat hij de klacht gegrond acht.
7.3. In geval van een terecht uitgebrachte klacht heeft ANONIEM B.V. de keuze tussen aanpassing van de in rekening gebrachte vergoeding, het kosteloos verbeteren of opnieuw verrichten van de desbetreffende werkzaamheden of het geheel of gedeeltelijk niet (meer) uitvoeren van de Opdracht tegen een restitutie van de door de Klant reeds betaalde vergoeding naar evenredigheid.
7.4. Klachten met betrekking tot de Dienstverlening van ANONIEM B.V. dienen telefonisch en/of schriftelijk bij ANONIEM B.V. gemeld te worden. ANONIEM B.V. zal een dergelijke klacht met gebruik van de bij haar geldende interne klachtenregeling behandelen. Het staat de Klant vrij de klacht voor te leggen aan de Ombudsman Financi�le
Dienstverlening, dan wel de Geschillencommissie Financi�le Dienstverlening, beiden verbonden aan het Klachteninstituut Financi�le Dienstverlening.
8. Aansprakelijkheid
8.1. De aansprakelijkheid van ANONIEM B.V. is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval onder de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van HOLDING Groep wordt uitgekeerd, inclusief een te dragen eigen risico.
8.2. Indien de in lid 1 bedoelde beroepsaansprakelijkheidsverzekering geen dekking biedt, is de aansprakelijkheid van ANONIEM B.V. voor een tekortkoming in de uitvoering van de Opdracht alsmede voor een onrechtmatige daad beperkt tot het bedrag dat ANONIEM B.V. naar de maatstaf van het bepaalde in artikel 6.1 als vergoeding heeft ontvangen en/of nog dient te ontvangen ter zake van de werkzaamheden waarop de schadeveroorzakende gebeurtenis betrekking heeft of waarmede deze verband houdt, met een maximum van vijfduizend euro (� 5.000,-).
8.3. ANONIEM B.V. is jegens de Klant in alle gevallen uitsluitend aansprakelijk voor een tekortkoming in de uitvoering van de Opdracht voor zover de tekortkoming bestaat uit het niet in acht nemen van de zorgvuldigheid en deskundigheid waarop bij de uitvoering van de Opdracht mag worden vertrouwd. ANONIEM B.V. is evenwel niet aansprakelijk voor:
a] bij de klant of derden ontstane schade die het gevolg is van de verstrekking van onjuiste of onvolledige gegevens of informatie door de klant aan ANONIEM B.V. of anderszins het gevolg is van een handelen of nalaten van de Klant; bij de Klant of derden ontstane schade die het gevolg is van een handelen of nalaten van door ANONIEM B.V. ingeschakelde hulppersonen (werknemers van ANONIEM B.V. daaronder niet begrepen) b] bij de Klant of derden ontstane schade die het gevolg is van het niet, niet tijdig of niet volledig voldoen door de Klant aan verplichtingen die aan hem worden opgelegd door financi�le instellingen anders dan ANONIEM B.V., waaronder uitdrukkelijk begrepen de betaling van rente en/of premies; bij de Klant of derden ontstane schade die het gevolg is van resultaten welke worden behaald op beleggingen in verband met een door de Klant afgesloten (hypothecair) product; c] bij de Klant of bij derden ontstane schade die het gevolg is van een handelen of nalaten van andere financi�le dienstverlener dan ANONIEM B.V., ook indien deze door ANONIEM B.V. is ingeschakeld;
d] bij de Klant of derden ontstane schade die het gevolg is van fouten in door ANONIEM B.V. gebruikte software of computerprogrammatuur; bij de Klant of derden ontstane schade als gevolg van het verlopen van termijnen opgenomen in overeenkomsten waarbij de Klant partij is; e] De op de website(s) (hoofd website: www.ANONIEM B.V..nl) weergegeven informatie wordt door ANONIEM B.V. met zorg samengesteld, maar voor de juistheid of volledigheid kan ANONIEM B.V. niet instaan. De op deze websites weergegeven informatie is uitsluitend ter indicatie en kan door ANONIEM B.V. zonder voorafgaande aankondiging op ieder moment worden gewijzigd. ANONIEM B.V. aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van deze website en de daarop weergegeven informatie, noch voor de juistheid en/of volledigheid daarvan. Aan de op deze website weergegeven gegevens kunnen geen rechten worden ontleend. ANONIEM B.V. kan niet garanderen dat de website foutloos of ononderbroken functioneert; f] ANONIEM B.V. stelt de Klant op deze website in de gelegenheid om diverse berekeningen uit te voeren. Deze berekeningen worden uitgevoerd op basis van algemene uitgangspunten en door de Klant ingevoerde gegevens en kunnen afwijken van de voor de Klant geldende omstandigheden. De uitkomsten van de berekeningen zijn uitsluitend ter indicatie en daaraan kunnen dan ook geen rechten ontleend worden. ANONIEM B.V. aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de werking van de berekeningen, dan wel voor de uitkomst daarvan. g] bij de klant of derden ontstane indirecte- of gevolgschade
8.4. De in het artikel 8.3 vermelde uitsluitingen van de aansprakelijkheid van ANONIEM B.V. gelden niet voor zover de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van ANONIEM B.V..
8.5. Een vordering tot vergoeding van schade dient uiterlijk binnen twaalf maanden nadat de Klant de schade heeft ontdekt of redelijkerwijze had kunnen ontdekken bij ANONIEM B.V. te zijn ingediend, bij gebreke waarvan het recht op schadevergoeding vervalt.
9. Vervaltermijn
9.1. Voor zover in deze Algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten van de klant uit welken hoofden ook jegens ANONIEM B.V. in verband met het verrichten van werkzaamheden door ANONIEM B.V. in ieder geval na ��n jaar na het moment waarop de Klant bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten.
10. Overmacht
10.1. ANONIEM B.V. is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien dit voor ANONIEM B.V. redelijkerwijze niet mogelijk is ten gevolge van buiten toedoen van ANONIEM B.V. ontstane wijzigingen in de bij het aangaan van de Opdracht bestaande omstandigheden. Onder overmacht dient mede, maar niet uitsluitend te worden verstaan stakingen, oproer, brand, (langdurige) uitval van computerprogrammatuur en vertraagde levering aan ANONIEM B.V. door leveranciers.
11. Rechts- en forumkeuze
11.1. Op alle overeenkomsten tussen de klant en ANONIEM B.V. is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
11.2. Alle uit deze Algemene voorwaarden en/of uit de Overeenkomst voortvloeiende geschillen worden berecht door de bevoegde rechter te Amsterdam
12. (wijzigingen) Algemene voorwaarden en slopbepalingen
12.1. ANONIEM B.V. is bevoegd in de Algemene Voorwaarden eenzijdig wijzigingen aan te brengen welke voor de Klant na de bij de bekendmaking van de wijziging vermelde termijn van kracht worden. Wijzigingen van de Algemene Voorwaarden kunnen worden bekendgemaakt op of via de factuur.
12.2. Veertien dagen na bekendmaking ervan treden wijzigingen van de Algemene voorwaarden in werking tenzij een andere termijn wordt aangegeven.
12.3. Deze Algemene Voorwaarden zijn vermeld op de internetwebsite van ANONIEM B.V. (www.ANONIEM B.V..nl). Zij worden tevens op verzoek kosteloos toegezonden door ANONIEM B.V. . Voorts zijn deze Algemene Voorwaarden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Amsterdam onder nummer xxxxxxxxx
12.4. Indien ��n of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden en/of de Overeenkomst bij gerechtelijke uitspraak of anderszins niet toepasselijk worden verklaard, laat dit de toepasselijkheid van alle overige bepalingen onverlet. Partijen zullen ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk aan de bedoeling van de oorspronkelijke Algemene Voorwaarden en/of Overeenkomst gestalte zal worden gegeven.
12.5. Wijzigingen in de bevoegdheid van de, van zijn vertegenwoordigers of gemachtigden zullen, ook al heeft inschrijving daarvan in openbare registers plaatsgevonden, tegenover ANONIEM B.V. eerst van kracht worden nadat ANONIEM B.V. daarvan schriftelijk door de Klant in kennis is gesteld.
12.6. De Klant is verplicht van iedere (voorgenomen adreswijziging en/of wijziging van (facturatie)gegevens onverwijld schriftelijk mededeling te doen aan ANONIEM B.V. . De Klant kiest in haar relatie tot ANONIEM B.V. uitdrukkelijk domicilie op het laatste door de Klant aan ANONIEM B.V. schriftelijk opgegeven adres.
12.7. De Klant dient ingeval van een (mogelijk) faillissement, surseance van betaling of schuldsaneringsregeling ANONIEM B.V. hiervan onmiddellijk in kennis te stellen.
===============================================
Laatst aangepast door marksabrijs op wo 15 jul 2015 13:05, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
 |
marksabrijs
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 28
|
Geplaatst: wo 15 jul 2015 11:06 Onderwerp: Re: Schade door toedoen van financieel dienstverlener |
|
|
Helaas nog geen reacties.. Ziet het er dan echt zo kansloos voor ons uit? |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: wo 15 jul 2015 11:32 Onderwerp: |
|
|
Het gaat dus om xxx te Amsterdam, af te leiden uit het KvK-nummer dat u niet weghaalde. Ik zie geen stroom aan klachten hierover bij een korte zoektocht op internet.
Uw kans van slagen is langs deze weg niet goed in te schatten. Zo hebt u het over miscommunicatie; dat kan een tekortkoming van xxx of van u zijn. En dat maakt nogal wat uit. U kunt het beste doen wat de voorwaarden ook al aangeven, nl. contact opnemen met het KiFiD en daar de situatie voorleggen/een klacht indienen. Zie https://www.kifid.nl/. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Laatst aangepast door UwJurist.nl op wo 15 jul 2015 14:23, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
 |
marksabrijs
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 28
|
Geplaatst: wo 15 jul 2015 11:38 Onderwerp: |
|
|
UwJurist.nl schreef: | Het gaat dus om XXXX Amsterdam, af te leiden uit het KvK-nummer dat u niet weghaalde. Ik zie geen stroom aan klachten hierover bij een korte zoektocht op internet.
Uw kans van slagen is langs deze weg niet goed in te schatten. Zo hebt u het over miscommunicatie; dat kan een tekortkoming van XXX of van u zijn. En dat maakt nogal wat uit. U kunt het beste doen wat de voorwaarden ook al aangeven, nl. contact opnemen met het KiFiD en daar de situatie voorleggen/een klacht indienen. Zie https://www.kifid.nl/. |
Bedankt voor uw reactie. Vervelend alleen wel dat u die naam hier noemt. Nu komen ze met een google-search op eigen bedrijfsnaam alsnog op deze pagina.
Laatst aangepast door marksabrijs op wo 15 jul 2015 13:37, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: wo 15 jul 2015 11:54 Onderwerp: |
|
|
Daar worden ze d.m.v. een google alert met als zoekterm hun kvk-nummer dat u hebt laten staan, ook al op geattendeerd. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
marksabrijs
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 28
|
Geplaatst: wo 15 jul 2015 12:04 Onderwerp: |
|
|
Iets wat wellicht nog perspectief biedt, dit komt uit 'de opdracht tot dienstverlening' welke wij hebben ondertekend:
Wij verzorgen voor jou het traject van hypotheekaanvraag tot notaris. Wat kun je van ons verwachten?
- wij vragen de hypotheekofferte voor je aan;
- wij houden toezicht op de completering van jouw hypotheekdossier;
- wij verzenden de benodigde documenten naar geldverstrekker;
- wij sturen jou een bevestiging zodra de hypotheekstukken naar de notaris zijn verzonden. |
|
|
|
 |
marksabrijs
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 28
|
Geplaatst: wo 15 jul 2015 12:36 Onderwerp: |
|
|
UwJurist.nl schreef: | Daar worden ze d.m.v. een google alert met als zoekterm hun kvk-nummer dat u hebt laten staan, ook al op geattendeerd. |
Ik heb het verwijderd. Bedankt voor het attenderen. Zou jij die naam nu weg willen halen? |
|
|
|
 |
marksabrijs
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 28
|
Geplaatst: wo 15 jul 2015 13:03 Onderwerp: Re: Schade door toedoen van financieel dienstverlener |
|
|
verwijderd |
|
|
|
 |
marksabrijs
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 28
|
|
|
|
 |
marksabrijs
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 28
|
Geplaatst: wo 15 jul 2015 14:40 Onderwerp: |
|
|
Tevens werd ik net op een ander forum gewezen op BW 6:236 & BW 6:237
Wellicht kunnen we hier iets mee?:
e: dat de gebruiker een ongebruikelijk lange of onvoldoende bepaalde termijn voor de nakoming geeft;
f: dat de gebruiker of een derde geheel of ten dele bevrijdt van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding;
Helaas is de rest voor mij niet te ontcijferen.. |
|
|
|
 |
marksabrijs
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 28
|
Geplaatst: wo 15 jul 2015 19:58 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een aantal gesprekken nog eens na geluisterd. Op 18-05 09:04 heb ik gesproken met een medewerker van de betreffende B.V.
Op mijn vraag
'Hoe lang duurt het bij jullie, een gemiddelde aanvraag?'
was het antwoord
'gemiddeld zitten we nu op 5 weken'.
a.d.h.v. Dit gesprek hebben we diezelfde avond doen besluiten met deze partij in zee te gaan. Wat ik kan bewijzen door opnames en een betaling. Ik heb berekend dat tussen dit moment en 'Finaal akkoord' 8 weken en 1 dag heeft geduurd. Kunnen aan dit soort teksten juridische waarden worden gehangen? Aangezien gemiddeld niet echt precies is.. |
|
|
|
 |
marksabrijs
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 28
|
Geplaatst: wo 15 jul 2015 23:21 Onderwerp: |
|
|
De communicatiefout betreft overigens een fout van hun. Zij zijn er vanuit gegaan dat de hypotheek van mijn rekening zou worden afgeschreven, echter dient dit van onze gezamenlijke te zijn. Tevens heb ik op de 18e de vraag gesteld wat zij allemaal nodig hadden voor een hypotheekaanvraag. Daar kwam dit rekeningnummer nog niet naar voren. Later is de website dusdanig aangepast dat dit document wél dient te worden aangeleverd. Ook dit weer aantoonbaar middels opname.
Daarnaast is mij op de 26e beloofd dat de offerte die dag nog zou worden aangevraagd. Op de 27e ben ik wederom boos moeten worden omdat dit niet is nagekomen. Hier ging aan vooraf dat bleek dat de hypotheekofferteaanvraag een week is blijven liggen omdat ons niet is verteld dat ze hiervoor ook nog een aantal gegevens nodig hadden m.b.t. de ORV, alsmede een foutieve veronderstelling dat wij voor meerwerk een taxatierapport o.b.v. tekeningen zouden moeten aanleveren?! Ik begrijp dat wij verantwoordelijk zijn voor een correcte en complete aanlevering van documenten, maar zij zijn toch verantwoordelijk voor een complete beschrijving hiervan of moeten in ieder geval aangeven welke documenten/gegevens ze nodig hebben? Ik bedoel, halen ze die verantwoording met art. 3.1 zichzelf niet op de hals?
Wat ook frustreerde was dat de vervangende offerte wederom 1 week op zich heeft laten wachten, terwijl blijkt dat een simpele offerteaanvraag binnen één dag geregeld kan zijn. Is er behalve een klacht indienen dan echt helemaal niets wat we kunnen doen? |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: do 16 jul 2015 9:53 Onderwerp: |
|
|
marksabrijs schreef: | Is er behalve een klacht indienen dan echt helemaal niets wat we kunnen doen? |
U kunt naast het indienen van deze klacht het bedrijf formeel via aangetekende brief aansprakelijk (laten) stellen en sommeren de schade te vergoeden. Uiteraard moet u de hoogte van de schade kunnen bewijzen, alsmede dat deze door toedoen van wederpartij is ontstaan. En zo nodig naar de rechter. Maar KiFiD is goedkoper en minder risicovol. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|