|
Auteur |
Bericht |
Saandorst
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 13 feb 2013 22:55 Onderwerp: Schade claim op huurder kamer |
|
|
Beste rechtenforum,
Ik huur sinds 8 maanden een kamer in een koopwoning. Mijn verhuurder(de eigenaar van de woning) wilt mijn huurcontract beeindigen omdat hij vindt dat de vloerbedekking te vies is en er nieuw behang in moet(behang heeft geen vlekken of zichtbare schade). De vloer en behang was al oud toen ik introk, het huis zelf is erg oud.
Nu is het grootste probleem dat hij bij mij schade wilt claimen voor elke maand huur dat hij misloopt nadat ik weg ben als hij niet snel een andere huurder vind. Hij noemt dit als "vanzelfsprekend".
Echter staat er nergens in ons contract iets over schade claim op eventuele maanden huur die de verhuurder kan mislopen. Er staat alleen een borg van 250 euro dat ingehouden kan worden op eventuele schade op de staat van de kamer (13 vierkante meter is).
Ik weet niet of hij een plaatsbeschrijving van de kamer heeft gemaakt, in het contract staat er niets over een plaatsbeschrijving en er is ook geen afspraak via/met een plaatsbeschrijving gemaakt. Er is alleen een afspraak gemaakt dat de kamer in dezelfde oude staat geleverd wordt.
Ik ben er heilig van overtuigd dat ik de op de vloer na de kamer in de volledige oude staat kan opleveren.
Vanuit mijn mening overdrijft mijn huurbaas, maar ik ben hierdoor flink van geschrokken. Ik wil graag advies en kennis en wil voornamelijk weten of mijn huisbaas het recht heeft om dit te doen. Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: zo 17 feb 2013 23:18 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het een vreemd verhaal. Begrijp ik goed dat de verhuurder wil renoveren? Of wil hij beëindigen omdat hij vindt dat je niet goed omgaat met de kamer? In het eerste geval heeft hij geen aanspraak op enige schadevergoeding van jou, sterker nog: hij zal in jouw verhuiskosten moeten bijdragen. In het tweede geval zal er meer aan de hand (moeten) zijn voordat hij met deze eis komt. Ook dan lijkt een schadevergoeding wegens leegstand in principe onterecht. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
Elise88
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: vr 15 mrt 2013 22:18 Onderwerp: |
|
|
Wanneer er geen beschrijving van de ruimte is vastgelegd, dan wordt de huurder verondersteld het gehuurde te hebben ontvangen in de staat zoals deze is bij het einde van de huurovereenkomst |
|
|
|
 |
|