|
Auteur |
Bericht |
mr.joost
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 mrt 2012 20:44 Onderwerp: Schade benadeelde partij |
|
|
Weet iemand of een benadeelde partij die zaaksschade middels een voeging in strafproces van de verdachte vergoed wil hebben, en zich ter zake van deze vordering laat bijstaan door een advocaat of gemachtigde, de kosten van deze laatste personen tevens voor vergoeding in aanmerking komen indien de verdachte wordt veroordeeld en de vordering wordt toegewezen?
M.a.w.: kan de benadeelde partij die kosten maakt voor advocaat of gemachtigde deze kosten mede claimen bij de verdachte middels zijn voeging, of zijn die kosten uitgesloten en gaat het echt alleen om de zuivere zaaksschade? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: ma 19 mrt 2012 23:08 Onderwerp: |
|
|
Kosten rechtsbijstand ook, zie voegingsformulier. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
mr.joost
|
Geplaatst: za 24 mrt 2012 11:27 Onderwerp: |
|
|
Dank! |
|
|
|
 |
mr.joost
|
Geplaatst: di 27 mrt 2012 8:09 Onderwerp: |
|
|
Toch nog een vraag: ik doe deze zaak voor een familielid die zich gevoegd heeft als benadeelde partij.
Ik ben geen advocaat dus zal gemachtigd moeten worden, toch?!
Op basis waarvan worden de kosten dan toegewezen? Ik lees namelijk in uitspraken dat de kosten van rechtsbijstand niet kwalificeren als rechtstreekse schade en dus forfaitair op basis van geleverde producties wordt berekend. |
|
|
|
 |
|