|
Auteur |
Bericht |
edwin2404
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 15 apr 2010 12:30 Onderwerp: Schade auto door uitrijden oprit |
|
|
Volgende is gebeurd:
Mijn vrouw reed in de auto (alleen WA verzekerd) van haar moeder (zat achterin) achteruit van de oprit. Op het moment dat ze begon aan haar actie kwam er geen enkele auto aan. Op het moment dat ze met de auto bijna geheel op de weg stond kwam recht achter de auto een auto achteruit het parkeervak tegenover.
Mijn vrouw kon geen kant op en het gevolg een aanrijding waarbij de auto van mijn schoonmoeder een schade heeft opgelopen van +/- € 1.600,00.
D.m.v. de rechtsbijstandverzekering hebben zij de tegenpartij aansprakelijkgesteld voor de schade.
Nu ontvangen ze vandaag een brief van de rechtsbijstandverzekeraar waarin zij stellen dat beide partijen bezig waren met een manouvre en dus 50/50 aansprakelijk zijn.
Mijn inziens is dit niet terecht omdat in deze mijn vrouw al bezig was met de actie voordat de tegenpartij achteruit kwam gereden.
Graag jullie reactie hierop. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: do 15 apr 2010 14:34 Onderwerp: |
|
|
Als jullie beiden met de bijzondere manouvre bezig waren op het moment dat de schade ontstond maakt het niet veel uit of de één daar al mee was begonnen. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
|