Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Jorian29
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: zo 30 sep 2012 20:46 Onderwerp: Sanctie onverzekerde bromfiets. Bezwaar haalbaar? |
|
|
Goed. Ik heb gisteren tot mijn grote schrik een sanctie gekregen van het CJIB waarin staat dat ik 'voor een bromfiets die niet de vereiste verzekering is afgesloten' een boete heb gekregen van E336,-. Een astronomisch hoog bedrag, maar dat is een andere discussie.
De sanctiedatum is 08-08-2012.
Voordat ik een bezwaar ga schrijven wil ik eerst peilen of het bezwaar enigszins haalbaar is. De bromfiets, een puch-maxi, is al ruim een jaar niet meer in mijn bezit. Hij is destijds bij de vader van een vriend van mij in de schuur gezet en ik heb hem mondeling de opdracht gegeven om de bromfiets naar het oud-ijzer te brengen en het te vernietigen. Toentertijd heb ik gelijk de bromfiets geschorst en de bromfiets is toentertijd ook direct vernietigd. Echter heb ik de bromfiets niet meer opnieuw geschorst omdat ik de bromfiets als vernietigd wilde opgeven. Daar is, stom genoeg, een tijdje overheen gegaan waardoor ik de bromfiets op 25-08 als vernietigd op heb gegeven. Ik heb hier op 31-08 een bevestiging van gehad via een brief van het RDW. De sanctie is dus van 08-08, ruim voordat hij uit het kentekenregistratiesysteem is gehaald.
Kan ik met het bezwaarschrift een verklaring meesturen van de vader van die vriend van mij waarin hij verklaart dat hij de bromfiets al lang geleden heeft vernietigd? Gaat mij dit helpen of ben ik simpelweg het haasje? Zijn er misschien nog andere mogelijkheden om het bezwaar gegrond te laten verklaren? Mijn gevoel zegt nee, maar ik ben niet de expert en ik weet niet de mogelijkheden hierin.
Alvast bedankt voor het meedenken. |
|
|
|
 |
Joeri
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: wo 03 okt 2012 17:47 Onderwerp: |
|
|
Hallo Jorian29,
Het probleem hier zit hem in het feit dat er tussen 08 aug en 25 aug/31 aug (afhankelijk van wanneer de vernietiging definitief geregistreerd is)
een onverzekerde bromfiets in jou bezit was.
Het meesturen van een verklaring kan helpen maar, persoonlijk, geef ik je weinig kans. Ze zijn in ieder geval niet gebonden aan deze verklaring. Anders zou immers iedereen onder zijn boete op deze manier uit kunnen komen.
Probeer gewoon bezwaar te maken, niet geschoten is altijd mis. Geef de zaken eerlijk aan en zeg dat je het vergeten bent om het op tijd te regelen. Als je niets onderneemt krijg je nooit gelijk. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|