clementjebee
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 25 okt 2011 9:53 Onderwerp: Samenlevingscontract |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Ik zit met een aantal vragen maar wil eerst een stukje voorgeschiedenis neerzetten zodat u zich kunt inleven in de situatie.
In 2010 heeft mijn huidige vriendin mij €15.000,- euro geleend voor mijn horeabedrijf. Dit hebben we echter niet laten vastleggen. Nu hebben we in onderling overleg toch besloten om per 1 oktober j.l. te stoppen met het horeabedrijf daar ik wederom veel schulden had. Wel te overzien, zodat ik met een normale baan, ongeveer anderhalf jaar nodig heb om de tests hulden terug te betalen. De gezinssituatie is eind vorig jaar ook veranderd, mijn gezondheid speelde hier beiden ook een rol in.
Nu zijn we toch bang dat sommige schuldeisers een ander pad gaan kiezen daar zij niet gelegen zitten op zo'n lange terugetalingstermijn. En wij willen kosten wat kost proberen om uit WSNP of een faillissement te blijven.
1. Kunnen wij een schuldbekentenis opstellen waarin ik onze toemalige prive inboedoel overdraag aan haar voor de lening van €15.000,- (dit natuurlijk om onze inboedel veilig te stellen)
2. Bij het opstellen van het samenlevingscontract mag ik dan vermelden dat ik alleen, de schulden heb gemaakt en hier ook alleen voor verantwoordelijk ben?
3. Op dit moment betalen we €600,- huur, vaste kosten komen ongeveer op €1200,- , nu heb ik nog geen baan, mag je opstellen dat wij de vaste kosten op het moment van werk delen?
4. Moeten wij de schuldbekentenis meenemen in het contract?
Alvast bedankt,
Bjorn Clement |
|