Reija
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 15 feb 2012 16:19 Onderwerp: Samenlevingscontract vraag |
|
|
Ik weet niet of ik hier juist ben met mijn vraag, maar ik ben voor het eerst hier op de site en weet nog niet zo goed hoe het werkt.
Het is zo ik heb een relatie gehad van 10 jaar waarvan ik 3 jaar heb samengewoond met een samenlevingscontract.In dat contract was opgenomen dat alle kosten die gemaakt zouden worden een jaar geldig zouden zijn en daarna zou vervallen en niet meer bij die persoon teruggehaald kon worden.
Bijv. vanaf 1 jan 2011 tot 1 jan 2012 kunnen die kosten worden verhaald alles wat daarvoor ligt niet.
Nu is mijn relatie door de andere partij verbroken en is er een discussie ontstaan over het terug te vorderen bedrag. Hij eist dat de kosten van 3 jaar verhaald worden op mij ook schenkingen (die ik niet kan aantonen dat het schenkingen zijn). Dit houdt in dat ik maar een summier bedrag krijg om te vertrekken.
Zoals het beschreven staat in het samenlevingscontract kan dat dus niet. Maar hij heeft de rechtszaak wel gewonnen!!
Ik weet niet of ik mijn vraag goed heb kunnen verwoorden, maar wil graag weten waarom er in een samenlevingscontract dit soort punten worden meegenomen, maar uiteindelijk niet meetellen. |
|