Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 07 mei 2024 23:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

SGP, wel of geen vrouwen?
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AartJan



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 76


BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2004 11:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Moet ik hier ook nog een antwoord op gaan geven? Ik vind dit een beetje onzinnig worden; heb je deze situatie weleens meegemaakt?
Blijkbaar niet, anders had je dit niet gezegd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2004 13:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dianaa schreef:
mtewes schreef:
Discriminatieverbod afschaffen omdat, in dit geval, ondernemers in hun recht worden aangetast vind ik dan ook een beetje de omgekeerde wereld.


Daar wil ik nog aan toevoegen dat het discriminatieverbod iedereen treft en het recht voor ondernemers zoals het al zegt alleen ondernemers. Dan zou je een kleinere groep boven de grote groep zetten met een recht wat in mijn ogen minder belang heeft. Lijkt me een beetje absurd Confused


In dat geval weet ik ook nog wel een leuke: Britney Spears moet naakt poseren. Dit komt tegemoet aan de vrijheid van nieuwsgaring en nieuwsvoorziening, dat iedereen treft. Het privacybelang van Britney is hieraan ondergeschikt, omdat een individu anders boven een grotere groep geplaatst wordt.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2004 18:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Meester Ruud schreef:
In dat geval weet ik ook nog wel een leuke: Britney Spears moet naakt poseren. Dit komt tegemoet aan de vrijheid van nieuwsgaring en nieuwsvoorziening, dat iedereen treft. Het privacybelang van Britney is hieraan ondergeschikt, omdat een individu anders boven een grotere groep geplaatst wordt.


Als je alles uit zijn context rukt, kun je alles belachelijk maken. Ik heb het over specifiek het recht van de ondernemer boven dat van de burger en dan nog eens op het gebied van discriminatie.

En volgens mij is het privacybelang van iemand toch echt belangrijker dan de vrijheid van nieuwsgaring en nieuwsvoorziening. Als je nou als voorbeeld de openbare veiligheid of zo had genomen, dan was je voorbeeld minder absurd geweest.
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2004 18:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

AartJan schreef:
Moet ik hier ook nog een antwoord op gaan geven? Ik vind dit een beetje onzinnig worden; heb je deze situatie weleens meegemaakt?
Blijkbaar niet, anders had je dit niet gezegd.


Ik maak het vaak genoeg mee. Zowel in de bus, de trein, de supermarkt of op mijn werk waar ik mensen het een en ander uit moet leggen over de producten die we verkopen.

Van mij hoef je geen antwoord te geven, hoor. Het is puur uit eigen ervaring dat ik je die vragen stel. Wink
En dat niet iedereen in wat voor soort situatie dan ook niet hetzelfde denkt of reageert, wil niet zeggen dat je zo'n situatie niet meegemaakt kan hebben.
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2004 18:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Dianaa: zo is dat

@ Aartjan: En dan vraag ik me af hoe jij op vakantie (want je weet tenslotte helemaal niet of mensen in jouw winkel tijdelijk of permanent in NL verblijven) communiceert. Jij kent natuurlijk de taal van je vakantieland helemaal perfect en praat met je mede-vakantiegangers alleen in die taal? Knappe jongen!!

Wat ik wil zeggen: dat mensen zich gaan irriteren, zegt meer iets over die mensen dan over de mensen die "irritant" zijn.
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2004 18:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dianaa schreef:
Meester Ruud schreef:
In dat geval weet ik ook nog wel een leuke: Britney Spears moet naakt poseren. Dit komt tegemoet aan de vrijheid van nieuwsgaring en nieuwsvoorziening, dat iedereen treft. Het privacybelang van Britney is hieraan ondergeschikt, omdat een individu anders boven een grotere groep geplaatst wordt.


Als je alles uit zijn context rukt, kun je alles belachelijk maken. Ik heb het over specifiek het recht van de ondernemer boven dat van de burger en dan nog eens op het gebied van discriminatie.

En volgens mij is het privacybelang van iemand toch echt belangrijker dan de vrijheid van nieuwsgaring en nieuwsvoorziening. Als je nou als voorbeeld de openbare veiligheid of zo had genomen, dan was je voorbeeld minder absurd geweest.


Ik ruk niks uit z'n verband, ik toon alleen aan dat jouw argument nergens op slaat. Het enkele feit dat het ene belang een grotere groep dient, betekent nog niets. Bij botsende rechten gaat het altijd om een belangenafweging. Dat jij vindt dat het discriminatieverbod belangrijker is dan het eigendomsrecht moet je zelf weten, maar dat maakt het zeker nog geen feit.

Ik vindt het discriminatieverbod in ieder geval grote onzin. Stel nou bijvoorbeeld dat ik twee potentiele vriendinnen heb, een zwarte en een blanke. Moet ik dan die zwarte maar nemen, omdat die tot een minderheid behoort? Mag ik alle zwarte vrouwen weigeren als vriendin puur en alleen omdat ze zwart zijn? Het is toch mijn zaak wie ik als vriendin kies? En ook hier gaat het om rechten van de ander, namelijk het recht op familieleven.

EDIT: Overigens is privacy helemaal niet belangrijker dan de vrijheid van nieuwsgaring, zoals jij stelt. Het gaat altijd om een belangenafweging in een concreet geval. Bekende personen hebben bijvoorbeeld meer privacyinbreuken te pikken.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2004 19:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Meester Ruud schreef:
Ik ruk niks uit z'n verband, ik toon alleen aan dat jouw argument nergens op slaat. Het enkele feit dat het ene belang een grotere groep dient, betekent nog niets. Bij botsende rechten gaat het altijd om een belangenafweging. Dat jij vindt dat het discriminatieverbod belangrijker is dan het eigendomsrecht moet je zelf weten, maar dat maakt het zeker nog geen feit.


Ik weet niet of je het door hebt, maar ik heb niet gezegd dat het enkele feit dat het ene belang een grotere groep dient in het algemeen iets betekende, maar juist in dit concrete geval.

Meester Ruud schreef:

Ik vindt het discriminatieverbod in ieder geval grote onzin. Stel nou bijvoorbeeld dat ik twee potentiele vriendinnen heb, een zwarte en een blanke. Moet ik dan die zwarte maar nemen, omdat die tot een minderheid behoort? Mag ik alle zwarte vrouwen weigeren als vriendin puur en alleen omdat ze zwart zijn? Het is toch mijn zaak wie ik als vriendin kies? En ook hier gaat het om rechten van de ander, namelijk het recht op familieleven.


Het is inderdaad jouw zaak wie je als vriendin kiest. Overigens heb je als je verliefd wordt geen keuze, dan gaan al je bovenstaande vragen de prullenbak in Wink

Meester Ruud schreef:

EDIT: Overigens is privacy helemaal niet belangrijker dan de vrijheid van nieuwsgaring, zoals jij stelt. Het gaat altijd om een belangenafweging in een concreet geval. Bekende personen hebben bijvoorbeeld meer privacyinbreuken te pikken.


Zoals ik stel? Ik heb het over jouw concrete Britney voorbeeld. Weer niets algemeens dus.
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
AartJan



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 76


BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2004 19:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, de mensen die ik bedoel zijn inwoners van Nederland, omdat ik ze gewoon regelmatig in de supermarkt zie, en overigens, het lijkt me stug dat ze in Capelle a d IJssel op vakantie zouden zijn....

Maar enfin, het probleem was niet dat ze je misschien uit zouden staan lachen in hun eigen taal, maar het eigenlijke probleem is dat ze zich daarna in het Nederlands zo slecht kunnen begrijpelijk maken, dat ik me daaraan rot erger.

Ik durf te beweren dat ik me in Frankrijk nog beter verstaanbaar kan maken dan hun dat bij mij doen... (en ik ken erg slecht Frans)

En natuurlijk, als er mensen in een andere taal voor me staan te praten dan gaat dit echt niet altijd op, maar soms kan je dat gevoel wel eens bekruipen dat ze je staan uit te lachen of negatief doen, ondanks dat ik een erg dikke huid heb wat onbeschofte klanten betrefd.

Nogmaals, dit is maar één voorbeeld waarom ik vind dat ze gewoon de Nederlandse taal alleen moeten leren, en niet als een soort subcultuurtje d´r eigen taal moeten blijven behouden.

Kijk naar Nederlandse emigranten in Canada, alle Nederlanders daar spreken Engels, en ook onder elkaar, ze passen zich aan naar de cultuur van hun nieuwe land.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: za 17 apr 2004 0:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dianaa schreef:
Meester Ruud schreef:
Ik ruk niks uit z'n verband, ik toon alleen aan dat jouw argument nergens op slaat. Het enkele feit dat het ene belang een grotere groep dient, betekent nog niets. Bij botsende rechten gaat het altijd om een belangenafweging. Dat jij vindt dat het discriminatieverbod belangrijker is dan het eigendomsrecht moet je zelf weten, maar dat maakt het zeker nog geen feit.


Ik weet niet of je het door hebt, maar ik heb niet gezegd dat het enkele feit dat het ene belang een grotere groep dient in het algemeen iets betekende, maar juist in dit concrete geval.


Dan heb je nog steeds niet uitgelegd waarom dat in dit geval zo belangrijk is. Denk je echt dat het discriminatieverbod veel allochtonen aan het werk helpt?

Quote:
Het is inderdaad jouw zaak wie je als vriendin kiest. Overigens heb je als je verliefd wordt geen keuze, dan gaan al je bovenstaande vragen de prullenbak in Wink


Waarom mag ik wel m'n vriendin zelf kiezen, maar niet m'n werknemer?
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 17 apr 2004 0:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben net gedeeltelijk wel met Aartjan eens, toen ik nog bij de inmiddels failliet verklaarde elektonicaketen werkte kwam dezelfde situatie ook vrij regelmatig voor. Ik heb geleerd om me er niet meer aan te ergeren. Sterker nog, als zoiets gebeurde draaide ik me om en liep weg, want blijkbaar waren ze klaar met de vragen stellen en wilden ze niet meer verder geholpen worden. Heeft eigenlijk altijd gewerkt.

Uiteraard heeft Denise ook gelijk en geldt dit natuurlijk niet voor de mensen die hier op vakantie zijn. Die spreken geen nederlands en zullen het dus met de vreemde talen moeten bereiken...
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: za 17 apr 2004 1:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het helemaal eens met Aart-Jan dat het ontzettend irritant en ook onbeleefd is als mensen altijd alleen maar in hun eigen taal spreken in Nederland terwijl ze hier WONEN ( je mag toch ook niet fluisteren in gezelschap, omdat mensen je dan niet kunnen horen dat is dus hetzelfde gevoel) en dus niet op vakantie zijn. Denk aan Chinezen, molsims, whatever .
Ik denk trouwens dat ontzettend veel mensen zich hier aan ergeren maar het gewoon niet durven toe te geven omdat je anders weer beschuldigt wordt van discriminatie ( iets waar ze toch al te pas en te onpas mee gooien )
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 17 apr 2004 1:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met discriminatie wordt inderdaad veel gegooid, maar dan moet je gewoon zeggen dat zij jou discrimineren als ze roepen dat jij hen discrimineert.....want ze zouden dat namelijk ook niet geroepen hebben als je hetzelfde geloof of dezelfde huiskleur gehad zou hebben.

Ze zullen ten alle tijden met een mond vol tanden staan, let maar op!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: za 17 apr 2004 1:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Discriminatie hoort er gewoon bij. Kinderen met een grote neus worden op de kleuterschool al gepest en het houdt eigenlijk nooit op. En mooie meisjes willen ook niet met lelijke jongens zoenen, ook al zijn ze nog zo lief. Bovendien komen knappe mensen makkelijker aan een baan. Wie anders is zal door mensen ook anders behandeld worden, hoe onterecht we dat allemaal ook mogen vinden.

Discriminatie zit in de menselijke aard en dat zal men maar moeten accepteren. Wat krom is kan het recht niet recht maken.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: za 17 apr 2004 1:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat zijn molsims....??? Laughing

Dit is trouwens helemaal off-topic maar dat geeft niet! Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: za 17 apr 2004 1:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Wat zijn molsims....??? Laughing

Dit is trouwens helemaal off-topic maar dat geeft niet! Cool


Nieuwe versie van dat computerspel The Sims. Dit keer speelt het zich af onder de grond.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds