|
Auteur |
Bericht |
Annemarieke
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 28 aug 2008 15:15 Onderwerp: Royement verzekering na zelf betalen schade |
|
|
Mag een verzekeraar een verzekerde royeren op basis van 'te groot risico' terwijl de verzekerde zelf de schade vergoed heeft in het verleden? |
|
|
|
 |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
Geplaatst: do 28 aug 2008 15:33 Onderwerp: |
|
|
Het risico blijft bestaan zou ik zeggen.
Wilt de verzekerde zich voor dat risico verzekeren? En wat staat in de polisvoorwaarden er over? |
|
|
|
 |
Annemarieke
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 29 aug 2008 9:31 Onderwerp: |
|
|
Nee, verzekerde heeft een autoverzekering en onlangs ongeval met materiele schade gehad.
Die schade is aanzienlijk (vangrails zijn duur ), maar hij wil deze zelf betalen. Verzekering wil de verzekering opzeggen vanwege een te groot risico. Maar hoe kan iemand die zijn eigen schades betaalt ooit een risico vormen?
Is nog niet officieel per brief medegedeeld overigens. |
|
|
|
 |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
Geplaatst: vr 29 aug 2008 10:22 Onderwerp: |
|
|
Annemarieke schreef: | Nee, verzekerde heeft een autoverzekering en onlangs ongeval met materiele schade gehad.
Die schade is aanzienlijk (vangrails zijn duur ), maar hij wil deze zelf betalen. Verzekering wil de verzekering opzeggen vanwege een te groot risico. Maar hoe kan iemand die zijn eigen schades betaalt ooit een risico vormen?
Is nog niet officieel per brief medegedeeld overigens. |
Geen juridisch argument:
Ik zou zeggen dat als iemand tegen de vangrail aanknalt, hij ook tegen een andere bestuurder kan aanknallen, dus risico voor de verzekeraar.
Dat staat los van het feit dat hij de schade zelf zou willen betalen.
Het argument van de verzekeraar is daarom niet onbegrijpelijk.
toevoeging: Ik zou ook even in de polisvoorwaarden kijken wat deze 'zeggen' over het royeren en in het bijzonder m.b.t. wijzigen van het risicoprofiel verzekerde of iets dergelijks. |
|
|
|
 |
|