|
|
| Auteur |
Bericht |
Prætorianus
Leeftijd: 88 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 28 nov 2008 2:16 Onderwerp: Rookverbod bij ingang universiteit |
|
|
Bij onderwijsinstellingen bestaat al lange tijd een rookverbod. Dit verbod geldt ook voor de ingang van zo'n instelling aangezien werknemers en scholieren daar tijdens het werk of de studie last van hebben.
In het geval waar ik het over wil hebben heeft een universitaire onderwijsinstelling buiten haar hoofdingang een rookvrije zone gemarkeerd met diverse borden en een dikke witte lijn. Nu wordt er binnen het gemarkeerde gebied regelmatig gerookt door studenten die niets leuker vinden dan de receptioniste treiteren. De receptioniste wil graag iets doen tegen de overtredingen, maar heeft te horen gekregen dat de universiteit weinig tot niets kan doen. Het "schoolplein" waar de ingang zich bevindt is namelijk openbaar terrein dat met toestemming van de gemeente afgebakend is.
Klopt het dat de universiteit inderdaad machteloos staat tegen de overtreders? |
|
|
|
|
 |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
Geplaatst: vr 28 nov 2008 10:21 Onderwerp: |
|
|
Nee. Gewoon in het schoolregelement of iets dergelijks opnemen. En dan schorsen die handel. _________________ Peruse or perish! |
|
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 90 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: vr 28 nov 2008 17:06 Onderwerp: |
|
|
verwijderd  |
|
|
|
|
 |
Loetje
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF Studieomgeving (MA): UM Berichten: 74
|
Geplaatst: vr 28 nov 2008 17:30 Onderwerp: |
|
|
| RonnyJ schreef: | | Nee. Gewoon in het schoolregelement of iets dergelijks opnemen. En dan schorsen die handel. |
En als het reglement in strijd is met de (Ik zou zo alleen niet weten welke) wetgeving? |
|
|
|
|
 |
RonnyJ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 338
|
Geplaatst: vr 28 nov 2008 17:55 Onderwerp: |
|
|
| Loetje schreef: | | RonnyJ schreef: | | Nee. Gewoon in het schoolregelement of iets dergelijks opnemen. En dan schorsen die handel. |
En als het reglement in strijd is met de (Ik zou zo alleen niet weten welke) wetgeving? |
Welke wetgeving? _________________ Peruse or perish! |
|
|
|
|
 |
|
|