|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 1:36 Onderwerp: |
|
|
Link naar AU8202 (Duch's link hierboven werkt niet).
De richtlijn is kennelijk het werk van de vergadering van rechters-commissaris. Een rechter-commisaris is een rechter. Formeel vallen die bij mijn weten nergens onder. Op de site van de Raad voor de Rechtspraak vind ik ook niets over de richtlijn of over die vergadering. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sandra1983
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 50
|
Geplaatst: ma 03 jul 2006 10:22 Onderwerp: |
|
|
Ik had idd ook al bedacht om te gaan bellen ja, want op internet valt er vrij weinig over te vinden.  |
|
|
|
 |
skeet120
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 39
|
Geplaatst: di 11 jul 2006 18:20 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat ik de oplossing heb: is het misschien een richtlijn van het OM?
En trouwens... een richtlijn bedreigde getuigen zal waarschijnlijk geen bedreigde getuigen heten, maar beschermde. Want als ze bedreigd zijn, moeten ze worden beschermd! Ik heb nu even geen tijd om het uit te zoeken maar ik hoop dat je hier iets verder mee komt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 11 jul 2006 19:02 Onderwerp: |
|
|
Om precies te zijn schrijft de rechter in bovengenoemd vonnis dit:
Quote: | (zoals opgenomen onder punt 12 van de richtlijn bedreigde getuige/anonieme getuige, vastgesteld in de landelijke vergadering van rechters-commissaris d.d. 20 februari 2002 (hierna te noemen: de richtlijn)) |
Dus geen richtlijn van het OM, tenzij de rechter het niet begrepen heeft . _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sandra1983
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 50
|
Geplaatst: wo 12 jul 2006 11:50 Onderwerp: |
|
|
Exact. Ik heb trouwens gebeld naar de rechtbank en ik zou teruggebeld worden, dus ben benieuwd... |
|
|
|
 |
UsualSuspects
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 55
|
Geplaatst: ma 25 sep 2006 17:03 Onderwerp: |
|
|
In het verlengde hiervan: ik ben op zoek naar het wetsvoorstel Anonieme Getuige. Ik kan het op het net niet vinden en vind alleen het wetsvoorstel Afgeschermde Getuige, maar volgens m'n scriptiebegeleider moet het ergens te vinden zijn. Iemand een idee? |
|
|
|
 |
sandra1983
|
Geplaatst: ma 25 sep 2006 17:52 Onderwerp: |
|
|
afgeschermde getuige is hetzelfde dacht ik |
|
|
|
 |
UsualSuspects
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 55
|
Geplaatst: ma 25 sep 2006 19:21 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is het niet hetzelfde, maar ik begin toch echt te denken dat hij zich heeft vergist en bedoelde dat ik naar een wetsvoorstel over de Afgeschermde getuige moest zoeken. Ik kan namelijk echt niets vinden, kom alleen maar dat andere wetsvoorstel tegen. |
|
|
|
 |
UsualSuspects
|
Geplaatst: di 26 sep 2006 17:46 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels gevonden. Ik vond het al zo vreemd, maar mijn begeleider bedoelde dus het wetsvoorstel 26 294: Toezeggingen aan getuigen in strafzaken. Die heb ik inmiddels gevonden. |
|
|
|
 |
|