|
Auteur |
Bericht |
Hennieee
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 02 okt 2010 21:05 Onderwerp: Retour-termijn ???? |
|
|
Hallo,
Graag zou ik willen weten wat mijn rechten en plichten zijn in onderstaande. Ik ben particulier en koper idem.
Ik heb op 03-09-2010 een 2-hands zadel te koop aangeboden via Marktplaats.
Kort na het plaatsen van deze advertentie werd er telefonisch contact met mij opgenomen door een koper. In dat telefoongesprek is de prijs en kwaliteit besproken, ook heb ik in dat gesprek aangegeven dat het zadel bij mij opgehaald kon worden na betaling van het volledig bedrag en dat de koper 1 week het zadel kon proberen, oftewel zadel kon binnen 1 week teruggebracht worden indien het niet zou passen.
Koper is 10-09-2010 het zadel tussen 18.00 uur en 19.00 uur op komen halen, het volledige bedrag is betaald aan ons door de koper, nogmaals hebben wij aangegeven dat ze 1 week de tijd zou hebben om het zadel te passen.
Op 18-09-2010 heb ik s`avonds de advertentie van Marktplaats verwijdert.
Nu heb ik gisteren een brief ontvangen van de koper waarin aangegeven wordt dat die het zadel terug wil brengen. Blijkbaar heeft een zadelmaker aangegeven dat het zadel toch niet goed past. Koper complimenteert ons in deze brief over het goede uiterlijk van het zadel, de zadelmaker was er ook zeer over te spreken.
Zijn wij nu verplicht om het zadel terug te nemen? Is dat redelijk gezien de mondelinge afspraak die er gemaakt is?
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
Bokkie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 02 okt 2010 22:04 Onderwerp: |
|
|
Schijnt mij niet dat er een verplichting bestaat het zadel terug te nemen.
De proeftijd van een week was al ruimschoots voorbij. |
|
|
|
 |
Hennieee
|
Geplaatst: za 02 okt 2010 22:15 Onderwerp: |
|
|
Bokkie, bedankt voor je reactie.
Ik denk zelf ook dat wij het zadel niet terug hoeven te nemen, ik weet niet of dat dat juridisch klopt.
Mijn inziens was een week ook een hele redelijke termijn, deze koper maakt er zomaar 3 weken van. Koper verwacht volgens mij echt dat wij het zadel terug zullen nemen. |
|
|
|
 |
Bokkie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 02 okt 2010 23:26 Onderwerp: |
|
|
Koper zal diens eis op de een of andere manier moeten onderbouwen met argumenten.
De afgesproken proeftijd was ruimschoots verstreken. Ik kan geen reden bedenken waarom je het zadel terug zou moeten nemen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 03 okt 2010 7:33 Onderwerp: |
|
|
Ben je particulier of ondernemer? |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 03 okt 2010 10:17 Onderwerp: Re: Retour-termijn ???? |
|
|
Hennieee schreef: | Hallo,
Graag zou ik willen weten wat mijn rechten en plichten zijn in onderstaande. Ik ben particulier en koper idem.
|
|
|
|
|
 |
Hennieee
|
Geplaatst: zo 03 okt 2010 18:04 Onderwerp: Retour-termijn ???? |
|
|
Klopt, wij en de koper zijn particulier.
Wie zou mij kunnen vertellen hoe dat dit juridisch ligt? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 03 okt 2010 19:19 Onderwerp: |
|
|
Met het zadel is blijkbaar niets mis, en de overeengekomen probeertermijn van 1 week was al verstreken. Er is dus geen reden om het zadel terug te nemen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|