|
Auteur |
Bericht |
Amiek
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 24 sep 2014 9:13 Onderwerp: Relatiebeding en precedent |
|
|
Hallo,
Ik zit momenteel in een discussie met mijn werkgever omtrent een relatiebeding. Inhoudelijk hebben zij zonder twijfel gelijk. Toch vind ik dat ik goede argumenten heb om hiervoor vrijstelling te verlangen van mijn werkgever. Mijn werkgever geeft aan mij te begrijpen, echter zeggen zij niet te willen meewerken vanwege het scheppen van een precedent. Nu vraag ik mij af of dat dit zonder rechterlijke uitspraak wel zo is. Kunnen andere werknemers (collega's) zich beroepen op een afspraak, al dan niet tegen een vergoeding, die ik met mijn werkgever maak?
Het gaat er mij om, zonder inhoudelijk te kijken naar het relatiebeding, of ik een tot een compromis kan komen met mijn werkgever zonder dat dit een precedent schept voor andere collega's.
Groetjes, Amiek |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: wo 24 sep 2014 9:59 Onderwerp: |
|
|
Om een precedent te scheppen is geen rechtszaak nodig. Een precedent is heel kort samengevat niet veel meer dan een voorgaand voorval waar iemand zich op beroept.
Geheimhouding overeenkomen heeft ook weinig zin, het zal immers wel bekend zijn/raken waar u gaat / bent gaan werken.
Ik raad aan om met een ervaren arbeidsrechtjurist te overleggen of er niet toch mogelijkheden zijn voor u om onder het beding uit te komen / het beding om te zetten naar een relatiebeding. Dat gebeurt heel vaak.
[/quote] _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 24 sep 2014 19:33 Onderwerp: |
|
|
Nee, wat u afspreekt creëert geen rechten voor andere werknemers. |
|
|
|
 |
Amiek
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 25 sep 2014 12:34 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: | Nee, wat u afspreekt creëert geen rechten voor andere werknemers. |
Hoi StevenK,
Bedankt voor je reactie. Creëert dit niet indirect rechten, doordat andere werknemers hiernaar kunnen verwijzen en zodoende hun recht kunnen halen? |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: do 25 sep 2014 15:03 Onderwerp: |
|
|
Men kan er altijd naar verwijzen, ook al kan men niets claimen op basis daarvan. En dat is dus wat werkgever wil voorkomen; die wil simpelweg logischerwijze geen enkele discussie in de toekomst.
Het advies blijft dus om een arbeidsrechtjurist te laten proberen het beding van tafel te krijgen of om te laten buigen naar een relatiebeding. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
|