|
Auteur |
Bericht |
L.W
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 0:40 Onderwerp: Reiskosten / CAO |
|
|
Vanaf augustus 2006 ben ik voor 4 jaar gedetacheerd en daarbij is er een detacheringsovereenkomst afgesloten. In de overeenkomst is een reiskosten vergoeding afgesproken en in de overeenkomst meegenomen. Nu is er vanaf 1-1-07 een CAO regeling van kracht waarbij de reiskosten anders geregeld zijn. Dit is voor mij een ongunstige regeling.
Een collectieve CAO regeling gaat voor andere onderlinge afspraken in een arbeidsovereenkomst.
Echter ik heb een detacheringsovereenkomst waarbij afzonderlijke afspraken zijn gemaakt. Ik ben van mening dat de CAO regeling niet voor mij van toepassing is.
Delen jullie mijn mening? |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 0:51 Onderwerp: |
|
|
Ben jij lid van een vakbond die heeft deelgenomen aan de CAO? Is je werkgever lid van de werkgeversorganisatie die erbij betrokken was? Is de CAO algemeen verbindend verklaard? Staat er ook iets in over gedetacheerde werknemers? (Soms is er een aparte regeling, of worden zij uitgesloten.) Is deze CAO in je arbeidsovereenkomst van toepassing verklaard?
Kortom: we hebben wat meer info nodig  _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
L.W
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 23:35 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de snelle reactie. De vragen die je stelt zijn door mij op dit moment nog niet te beantwoorden. Ik ben alle gegevens aan het verzamelen.
Zodra ik de gegevens heb vul ik het aan. |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: vr 12 jan 2007 23:56 Onderwerp: |
|
|
Dan wachten we dat af.  _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 13 jan 2007 2:22 Onderwerp: |
|
|
De vraag is ook of de CAO uitdrukkelijk verklaart dat afwijking in het voordeel van de werknemer niet mogelijk is. Als dit niet het geval is, gaat in de regel een bepaling uit de arbeidsovereenkomst vóór een minder gunstige bepaling uit de CAO.
Het is inderdaad ook heel goed denkbaar dat deze CAO helemaal niet op jou van toepassing is. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|