|
Auteur |
Bericht |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 30 sep 2007 16:27 Onderwerp: |
|
|
Als ze weer toeteren, dan denk maar
Van mij mag je er ook wat van zeggen. Dat begrijp ik, maar dat doet niet iedereen... _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: ma 01 okt 2007 0:32 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: |
Off-topic, maar ik vraag me nog steeds af wat de reikwijdte is van de laatste volzin van art. 2 lid 1 WAHV: "Voorzieningen van strafrechtelijke of strafvorderlijke aard zijn uitgesloten." Vallen daar bijv. ook art. 27 Sv en art. 53 Sv onder? Verder vraag ik me af of langs de bestuursrechtelijke weg aansprakelijkhedsconstructies als poging en medeplegen nog een rol spelen... |
Die vallen daar inderdaad onder. Zo heb ik het geleerd. opsporingsambtenaren kunnen dus niets op basis van deze wet, enkel toezichthouders. Handhaving kan dus alleen bestuursrechtelijk of eventueel civielrechtelijk. Dit betekent volgens mij dat je een verzoek tot handhaving in zou kunnen dienen bij het bevoegd gezag of als je voor de civielrechtelijke weg kiest een zaak aanspannen (maar deze keuzeoptie lijkt mij niet reëel) Het lijkt me dat het verzoek tot handhaving aan B&W van desbetreffende gemeente moet worden gericht. Hierop volgt een besluit waarop je eventueel in beroep kan gaan. |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 okt 2007 16:41 Onderwerp: |
|
|
Dat klopt dus inderdaad, het duurde even voor ik kon reageren, maar ik begrijp, Bona Fides, dat jouw eerdere vraag aan mij in dit topic komt te vervallen aangezien je zelf het antwoord al gaf? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 01 okt 2007 17:32 Onderwerp: |
|
|
Klopt, ik heb je uitspraak bevestigd met verbetering van gronden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 08 feb 2008 13:35 Onderwerp: |
|
|
Het is al maanden heerlijk rustig
Opschorten van de betalingenheeft geholpen. Kreeg wel brieven van incassobureau. Dreigden mij te dagvaarden waarop ik heb geantwoord dat ik dat met vertrouwen tegemoet zie en indien zij persisteren zij een tegenvordering kunnen verwachten wegens verstoord woongenot.
Heb uiteraard de achterstand weer ingelost. |
|
|
|
 |
|